{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Stabilitets problem ift. motorgang {{forumTopicSubject}}

Hej i kloge mennesker!

Jeg har i Februar i går købt mig en PGO New Ligero årgang 2013 (kørt ca. 14000 km). En lille lækker rød scooter. Jeg gjorde den fri af alle mekaniske begrænsninger, skive i vario, flow stopper (tragt) i indsugningsstudsen,
På-satte en Gianelli Go udstødning.
Den kørt vidunderligt efter det, den klarede:
1: en tur fra Varde til Thisted derfra til Randers og tilbage til Varde (ca. 350 km ialt)
2: to ture til Fra Varde til Randers og tilbage til Varde (ca. 300 km x 2 ,adskildt af nogle måneders mellemrum)
Den var super stabil, men så sker det som ikke må ske. På min anden tur til Randers, begynder den at miste trækkraft, da jeg når til Viborg. Min erfaring siger mig, at det er på tide med et cylle og stempel skift ( ca. 18000 km).
Fint nok jeg tøffer til Skanderborg (speedline.dk) og køber:

- Malossi Sport 50ccm cylle kit
- ekstra dyser st. 60 - 86 (så er der et fint udvalg af størrelser man kan prøve sig med.)
- tændrør
- tændspole
- 5,5 g og 7 g ruller

Jeg monterer:
- cylle kit (inkl. carbon membraner fra malossi der kommer med kittet)
- prøver alle dyserne af og er nu landet på st. 60
- tændspole og tændrør

Ting jeg har prøvet:
- dyse skift ((alle dyserne, en afgangen) landet på st. 60 hvor den er mest stabil og trækker godt)
- luftfilter tragt kortet af (for mere luft)
- Renset Kaburator
- luftskruen er skruet i bund derefter 2½ gang ud (kører sublimt i mellemgas)
- ruller skiftet fra 8 g til 3 x 5,5g + 3 x 7g

jeg har arbejdet i en uge på at få det til at virke og nu kører den nogenlunde og er kommet hjem til varde igen på den.
Hagen er, at nu kan jeg køre en lang strækning med bundgas rammer ca. 60 km/t, jeg kan ikke få den en brøkdel over 60. (efter indb. speedometer), hvorefter det føles som om, at den "slukker/motorbremser" et kort stykke tid, hvorefter den "tænder" igen og derefter klarer den bundgas et meget kort stykke tid (ca. 30 sek.) også gentager det sig ellers forfra. Hvis jeg slækker på gassen mens den "slukker" så tænder den igen, og så kan jeg nogenlunde holde den kørerende (40 -50 km/t, mellemgas niveau), men den "slukker og tænder" stadigt bare ikke så voldsomt.

Hvad kan dette skyldes?

Jeg mistænker, at CDI'en er begrænset til at maks. antal omdrejning på ca. 7-8000 rpm.(kan ikke komme over 60 km/t, hverken på nedad bakke eller lige landevej) og efter noget tid hvor den har arbejdet så svigter den og derfor laver fejl i tændningen. (Jeg ved ikke om det er problemet?)

På forhånd tak for alt hjælp, og jeg lytter og vil prøve hver en ting i foreslår, så længe det ikke er noget jeg har prøvet før.

VENLIGST UNDLAD DUMME KOMMENTARER OG JOKES!
---- Theodor -------


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stabilitets problem ift. motorgang
  • #1   26. nov 2016 Har den nye cylinder blevet tilkørt?

    Lyder akkurat som min, efter skift af nyt cylinder.
    Tilkørte også de 200km og gav noget bundgas hvilket resulterede i den smed en låsering og cylinder var færdig.


  • #2   26. nov 2016 Ja. Den har fået en tur på 150 km + det løse.

  • #3   26. nov 2016 Men jeg kan da prøve at undersøge cyllen. Det skal siges at jeg har læst rigtigt meget om hvordan CDI'en fungere og om hvordan den ville opføre sig hvis den skulle være slidt op. Kan sige at fejlene er de samme som jeg oplever her.
    Den her side beskriver det meget godt: http://www.trx250r.net/forum/engine-transmission/13763-cdi-issues-very-very-odd-help.html#/topics/13763?_k=lnsu1p


  • #4   26. nov 2016 Jeg tror ikke det er tændrørshætte /kabel. Men vil ikke udelukke det smiley

    Tænker der er kommet en klump i benzin tilførslen måske, som gør at den ikke får nok til fuld skrald.
    Så når du prøve, så når bundkarret i karb at tømme sig helt fordi de ikke kommer ny benz hurtigt nok, og så skal du lige køre med halv gas et atykke tid før den er klar på fuld smæk igen

    Ved ikke om der er benzinfilter på. Ellers måske vakuumhanen skal have en lille rens.

    Evt stel forbindelse er dårlig.
    Gætter lidt i øst og vest smiley ved ikke om jeg rammer noget


  • #5   26. nov 2016 Kabu er renset, og benz filter taget af og erstattet med en direkte slange fra hane til kabu.
    som jeg skriver, så er tændrøret og tændspolen skiftet. det er gjort for, at udelukke det.
    Det ville bare rigtigt rigtigt mærkeligt, hvis hanen er i stykker eller til stoppet, det har den ikke været før. Der var ingen problemer på vejen hjem fra Randers på den 150 km strækning, udover at jeg ikke kunne få den over 60, og de der 7-8000 rpm.
    grundet jeg mistænker cdi'en er bl.a.
    1. at jeg har været hele benz tilførslen igennem, og der er intet at komme efter.
    2. Det kommet indenfor de sidste 14 efter jeg er kommet hjem og sjovt nok kun når jeg rammer maks. de 7-8000 rpm vel og mærket efter langtid tids kørsel.
    3. Jeg har læst mig frem til, at en svagt gnist godt kan gøre, det som sker i det her tilfælde. Som man kan læse ud fra det link, jeg har smidt op i en tidl. kommentar, så kan der godt snige sig noget fugt ind i CDI'en. Samt ladekondensatoren i CDI'en kan godt blive slidt så meget op at den laver ladningsfejl.
    Det du skriver der har jeg gennemtestet 10 gange, nemlig hverken jeg skiftede dyse.
    De skal også siges, at de nye CDI'er og modeler fra kina og japan bliver selv på deres eget marked leveret med en begrænset cdi box.


  • #6   26. nov 2016 Cylinderen er tjekket for ridser, sodning osv. intet at komme efter, og en masse kompression.

  • #7   26. nov 2016 Hvornår har du tjekket cylinder og stempel? Lyder som for lille dyse.

  • #8   26. nov 2016 Det har jeg lige gjort fejler intet. Sjovt du siger for lille dyse.... hvis du nu læser mit opslag igen og læser det stykke med dyserne. Jeg startede på dyse 86 og nu er jeg endt på dyse 60 hvor den render nogenlunde.... den kan ikke æde alt det benzin, og da slet ikke med ekstra huller eller uden luftfilter ved dyse 76 og op til 86......


  • #9   26. nov 2016 Det er svært at forstå hvorfor den ikke kan æde det, men jeg er næsten sten sikker på at det er en begrænset CDI box....

  • #10   27. nov 2016 Cdi lyder meget sandsynligt!
    En "budget cdi holder ikke nødvendigvis. Det er ikke en vare fra det højeste pris/kvali spektrum tænker jeg smiley min samsung galaxy er til rep efter 2 år, fordi power knappen på motherboardet er gået, så der skal loddes en ny på. Sætter man et voltmeter til og måler, så kan man se der er en overgang et sted hvor der ikke må være det. Så phone useless indtil den får ny. Den


  • #11   27. nov 2016 Ja har læst indlægget. Men dysen skal være større til den opsætning

  • #12   27. nov 2016 Det kan den ikke sluge....

  • #13   27. nov 2016 kan du forklare mig hvorfor den ikke kan æde det?????
    Jeg tænker det fordi det er mini model motor af hot 50 10"......


  • #14   27. nov 2016 Pil tragten ud af luftfilteret og dys op.

  • #15   28. nov 2016 Nomack hva tror du ikke jeg har arbejdet på? Læs tråden. Har faneme da gjort det hele...

  • #16   28. nov 2016 Du skriver bare du har kortet den af?

  • #17   29. nov 2016 Yes og den tåler ike en større dyse.... så vil den ikke køre ordentligt....

Kommentér på:
Stabilitets problem ift. motorgang

Annonce