Hjælp. PGO fejler i motorgang {{forumTopicSubject}}
Hejsa i Kloge Scooter hoveder:D
Jeg har en PGO New Ligero jeg har arbejdet på i laaaaaangt tid (3 mdr.). Jeg har stadig ikke fået den til at trille godt og forbrænde som den skal.
Men jeg nået til at problemet ikke ligger i cyllen, stempel, pakninger, membraner, vakum, olie tilførsel, CDI boks, tændning, og tændør, da alt dette er udskiftet, og den starter i første hug, og lyder meget sund i tomgang. Den har MASSER af kompression og har nemt ved koldstart.
Alt er std på den, dvs at der er intet tun på den. Der sidder std. dyse st. 50 i kabu (black magic motortype P5 på new ligero modellen)
Alle begrænsninger fjernet der er sat 5 grams ruller i vario og en 5% strammere fjeder i koblingen for at skåne motoren.
Jeg har blandingsskruen skruet 1½ til 2½ gang ud (der et eller andet sted i mellem) std PGO A1 luftfilter på med et stort hul i jeg har tapet til med gaffa for jeg ku give den lidt mere luft efter behov, pt er kun lavet et lille hul.
(det skal sige jeg har tjekket nåleventilen, den fejler intet),
Det samme med Autochoker.
Kabu er renset.
Det der sker er, at jeg kører fra tomgang (bundgas) den trækker helt vildt, kun ganske kort. Hvorefter den 4 takter sig hele vejen op til 50 km/t hvor den så ligger on/off random med skiftende 4 takt -> 2takt, altså dårligt /god (ren) forbrændning. Dette gør den uanset op eller nedad bakke og henholdsvis ud af lige lande vej.
det gør den uanset om jeg piller tap af, til det store hul, eller lader det sidde på.
min mistanke er svømmer fejl?`den evt står for højt?
Eller bare en defekt motor eller kaburator?!?!?!
PLEASE PLEASE HJÆLP MIG! Jeg er virkeligt ved at rive mit hår af nu da jeg står og skal bruge den til arbejde og jeg har ikke andet køretøj. Desperat inden i.
.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
https://speedline.dk/scooter/pgo-new-ligero/karburator-luftfilter-og-membran
Så ville jeg gå tilbage til std. vægt i vario ( mener det er 7,5gr ), samt en std. trykfjeder i og så et ordentligt luftfilter istedet for det der tape fusk.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Tjek om chokeren er helt nede.
Du kan faktisk se det udefra.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 34
Da jeg købte min, sad der en std dyse størrelse 50 i. Jeg kan læse mig frem (jeg har undersøgt tingene MEGET grundigt) så er en New Ligero- magen til en Black Magic (som sjovt nok også er med dyse 50 std.) bare i anden forklædning.
Jeg har også været ved den forhandler/mekaniker som den købt ved, sjovt siger han også, at motoren på min scooter ER MEGET mærkelig.
Jeg har pillet alt ud af den og gjort den original std igen og lortet funker stadig ikke. Alt er monteret tilbage (der originale kit gik i stykker for nogle måneder sidden og fik det skiftet, men jeg har sat orignale kit tilbage på bortset fra stemplet) som de var da jeg pillede begrænsningerne.
@Tommy du siger noget der. Jeg kigger li på chokeren. Hvad mener du med tændningen? Der er skiftet CDI, Tændspole og tændrør....
@Uwe T Stel ledninger fejler intet, så ville den jo slet ikke kunne tænde uden dem.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Altså den inde gasspjældet.
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 34
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Blander du selv olie i benzinen?
Hvilken olie bruger du?
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 34
Hvordan finder jeg ud af hvordan den svømmer skal stå ?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Så finde du måden på at tjekke svømmerens virkning og hvordan den kontrolleret.
Du skriver at den kan justeres.
Hvilken karburator har du?
Det er noget tid siden at jeg har stået med en der kunne justeres.
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 34
Det er en original PGO 12mm kabu der hedder Keihin.
Og på svømmeren sidder der sådan et stykke blik hvorpå nåleventilen sidder/hænger på.
Det stykke blik kan bøjes sådan at svømmeren kan komme længere væk fra kabuhuset og længere ned i bundkaret og omvendt. Men ved ikke li om det er tiltænkt eller om det er fejl?...
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Alt virker på samme måde, så grundprincipperne er de samme.
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 34
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 34
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
Hvis du piller svømmerhuset af den og vender den på hovedet, så skulle svømmeren meget gerne ligge vandret og ellers rettes ind til det.
Har du tjekket om svømmeren åbner og lukker med svømmerhuset på, for jeg havde engang en dog ItalyRacing karburator som ik åbnede når den fik huset på. Nope jeg fandt aldrig fejlen på den, end ik forhandleren.
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 34
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
"Cylinderen er identisk til Stage 6 Racing og Athena Racing".
Sikke en gang lort.
Jeg har tegnet portmaps af alle 3, som modsiger dette på det kraftigste.
Men det er billigt.
Uwe T lader til at have en pointe omkring det at vende den på hovedet.
mar 2016
Følger: 15 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 55
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 34
@Tommy hva har det her problem med italy racing at gøre?... desuden hvis jeg skulle finde en god cylle, så sværger jeg altid til Malossi
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 34
@Uwe T Den grønne ledning på Automatchokeren er løs, og hænger i en kobbertråd. Da jeg afmonterede den, gik pakningen i stykker. Da jeg skruede den forsigtigt fra hinanden, kunne jeg se at der var flere af pakningerne derinde der var mørnet op . så en ny er påkrævet. Den koster så lige 600 kr ved kgi.dk Damn det sgu dyrt!
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 34
Nyt problem! Når motoren er kørt godt varm, begynder den at (lyder som) at varme sætte sig. Er det så pga for lille dyse eller for varmt et tændrør ? (der sidder en 7'er i nu måske jeg skal op i en 9'er)... og den har knastet på tændrøret.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Fjerner du stikket, så kører den med konstant choker.
Hvis den er lovlig, så køb nye pakninger.
Skal den ikke være lovlig, så køb en Dellorto 17,5mm med flange-tilslutning og automatchoker.
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 34
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Bemærk at chokeren skal købes ved siden af.
https://speedline.dk/karburator-dellorto-17-5mm-phva-s-do-us-1438
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
https://www.msp-tuning.dk/el-choker.html
Hjælp. PGO fejler i motorgang