{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.679 visninger | Oprettet:

Hjælp. PGO fejler i motorgang {{forumTopicSubject}}

Hejsa i Kloge Scooter hoveder:D

Jeg har en PGO New Ligero jeg har arbejdet på i laaaaaangt tid (3 mdr.). Jeg har stadig ikke fået den til at trille godt og forbrænde som den skal.
Men jeg nået til at problemet ikke ligger i cyllen, stempel, pakninger, membraner, vakum, olie tilførsel, CDI boks, tændning, og tændør, da alt dette er udskiftet, og den starter i første hug, og lyder meget sund i tomgang. Den har MASSER af kompression og har nemt ved koldstart.
Alt er std på den, dvs at der er intet tun på den. Der sidder std. dyse st. 50 i kabu (black magic motortype P5 på new ligero modellen)
Alle begrænsninger fjernet der er sat 5 grams ruller i vario og en 5% strammere fjeder i koblingen for at skåne motoren.

Jeg har blandingsskruen skruet 1½ til 2½ gang ud (der et eller andet sted i mellem) std PGO A1 luftfilter på med et stort hul i jeg har tapet til med gaffa for jeg ku give den lidt mere luft efter behov, pt er kun lavet et lille hul.
(det skal sige jeg har tjekket nåleventilen, den fejler intet),
Det samme med Autochoker.
Kabu er renset.

Det der sker er, at jeg kører fra tomgang (bundgas) den trækker helt vildt, kun ganske kort. Hvorefter den 4 takter sig hele vejen op til 50 km/t hvor den så ligger on/off random med skiftende 4 takt -> 2takt, altså dårligt /god (ren) forbrændning. Dette gør den uanset op eller nedad bakke og henholdsvis ud af lige lande vej.

det gør den uanset om jeg piller tap af, til det store hul, eller lader det sidde på.

min mistanke er svømmer fejl?`den evt står for højt?
Eller bare en defekt motor eller kaburator?!?!?!

PLEASE PLEASE HJÆLP MIG! Jeg er virkeligt ved at rive mit hår af nu da jeg står og skal bruge den til arbejde og jeg har ikke andet køretøj. Desperat inden i.
.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp. PGO fejler i motorgang
  • #1   25. dec 2016 Hmmmm hvis jeg kigger inde hos Speedline, så leveres std. 30éren til din med en 65 hoveddyse. Har du prøvet og gå op i dysen og se om det hjælper, for nogle gange kan man snydes af den lyder som drukner med går faktisk for magert i stedet for.
    https://speedline.dk/scooter/pgo-new-ligero/karburator-luftfilter-og-membran

    Så ville jeg gå tilbage til std. vægt i vario ( mener det er 7,5gr ), samt en std. trykfjeder i og så et ordentligt luftfilter istedet for det der tape fusk.


  • #2   25. dec 2016 Det lyder som en fejl på tændingen, når den 4 takter med så lav en dyse, eller at din choker står og gaber.
    Tjek om chokeren er helt nede.
    Du kan faktisk se det udefra.


  • #3   25. dec 2016 Hmm har du tjekket stel ledningen ??.

  • #4   26. dec 2016 @Uwe T: se det dur jo overhovedet slet ikke. jeg har været i st 60 - 64 både med et ordentligt filter og et med huller i. Og der 4 takter den værre end den gør nu. Den burde jo slet ikke 4 takte overhovedet.
    Da jeg købte min, sad der en std dyse størrelse 50 i. Jeg kan læse mig frem (jeg har undersøgt tingene MEGET grundigt) så er en New Ligero- magen til en Black Magic (som sjovt nok også er med dyse 50 std.) bare i anden forklædning.
    Jeg har også været ved den forhandler/mekaniker som den købt ved, sjovt siger han også, at motoren på min scooter ER MEGET mærkelig.
    Jeg har pillet alt ud af den og gjort den original std igen og lortet funker stadig ikke. Alt er monteret tilbage (der originale kit gik i stykker for nogle måneder sidden og fik det skiftet, men jeg har sat orignale kit tilbage på bortset fra stemplet) som de var da jeg pillede begrænsningerne.

    @Tommy du siger noget der. Jeg kigger li på chokeren. Hvad mener du med tændningen? Der er skiftet CDI, Tændspole og tændrør....

    @Uwe T Stel ledninger fejler intet, så ville den jo slet ikke kunne tænde uden dem.


  • #5   26. dec 2016 Hvad højde står nålen i?
    Altså den inde gasspjældet.


  • #6   26. dec 2016 @tommy den er std og kan ikk flyttes på. Så den sidder der hvor den altid har gjort fra fabrikken. Jeg har li justeret svømmeren og det bedre af. Så noget siger mig at det er der problemet ligger...

  • #7   26. dec 2016 Det lyder som en fejl på svømmeren.

    Blander du selv olie i benzinen?
    Hvilken olie bruger du?


  • #8   26. dec 2016 Nej jeg blander ikk selv olie i benzinen. Men jeg bruger Putoline Scooter + fullsynthetisk olie.

    Hvordan finder jeg ud af hvordan den svømmer skal stå ?


  • #9   26. dec 2016 Søg på google efter manualen til dellorto.
    Så finde du måden på at tjekke svømmerens virkning og hvordan den kontrolleret.
    Du skriver at den kan justeres.
    Hvilken karburator har du?
    Det er noget tid siden at jeg har stået med en der kunne justeres.


  • #10   26. dec 2016 Det er ikke en Dellorto, det har jeg sgi ikk råd til.
    Det er en original PGO 12mm kabu der hedder Keihin.
    Og på svømmeren sidder der sådan et stykke blik hvorpå nåleventilen sidder/hænger på.
    Det stykke blik kan bøjes sådan at svømmeren kan komme længere væk fra kabuhuset og længere ned i bundkaret og omvendt. Men ved ikke li om det er tiltænkt eller om det er fejl?...


  • #11   26. dec 2016 Jeg ved godt at det er Keihin, men den er bygget identisk.
    Alt virker på samme måde, så grundprincipperne er de samme.


  • #12   26. dec 2016 Ja nemlig ja smiley ... så hva går der li galt?... er den defekt eller ?

  • #13   26. dec 2016 Jeg har virkelig brug for at få det her lavet...

  • #14   26. dec 2016 Læs manualen og lær hvordan den skal virke og hvordan du fejlfinder på den.

  • #15   26. dec 2016 Nu har jeg ik selv haft de store "svømme" problemer, men mener og have hørt den tommelfinger regel som nogle sikkert kan bekræfte eller afkræfte.
    Hvis du piller svømmerhuset af den og vender den på hovedet, så skulle svømmeren meget gerne ligge vandret og ellers rettes ind til det.
    Har du tjekket om svømmeren åbner og lukker med svømmerhuset på, for jeg havde engang en dog ItalyRacing karburator som ik åbnede når den fik huset på. Nope jeg fandt aldrig fejlen på den, end ik forhandleren.


  • #16   26. dec 2016 @Uwe T Tak for dit bud. Jeg vil undersøge om den ligger vandret, og vender tilbage om det var det der var problemet.

  • #17   26. dec 2016 Italy Racing er en gang West-Import lort.
    "Cylinderen er identisk til Stage 6 Racing og Athena Racing".
    Sikke en gang lort.
    Jeg har tegnet portmaps af alle 3, som modsiger dette på det kraftigste.
    Men det er billigt.

    Uwe T lader til at have en pointe omkring det at vende den på hovedet.


  • #18   27. dec 2016 Bare for at byde ind med noget andet. Har lige stået med en Hot der druknede, firtaktede, stank af benzin og andre uhumskheder. 3 karburatorer, 2 membraner + div. dyseskift og grå hår senere, gjorde den nøjagtig det samme. Indtil jeg ville prøve med endnu en membran jeg havde liggende. Flåede det hele fra hinanden igen igen, så så manden: Der kom benzin ud af vakumslangen til benzinhanen. D.V.S. den havde udviklet en omvendt "efterbrænder" og kunne åbenbart sutte alt det benzin den ville ha' genem slangen, direkte ind i studsen (Hva' skal man med en karburator). Ny hane på, starter og kører som en drøm og jeg fik afprøvet alle mine reservedele til senere brug smiley Og det er da vildt nemt at tjekke, hvis man suger i slangen og får en grim smag i munden, kan fejlen ligge der.

  • #19   27. dec 2016 @Flemming S fed historie. Jeg prøver li at glo vakum slangen efter, (selvom jeg erindrer at intet fejler)....
    @Tommy hva har det her problem med italy racing at gøre?... desuden hvis jeg skulle finde en god cylle, så sværger jeg altid til Malossi smiley


  • #20   27. dec 2016 @Flemming S Svømmerhøjden er nu vandret (parallel med kabu) og vakum hanen virker fint, ingen benzin i forkerte slanger.
    @Uwe T Den grønne ledning på Automatchokeren er løs, og hænger i en kobbertråd. Da jeg afmonterede den, gik pakningen i stykker. Da jeg skruede den forsigtigt fra hinanden, kunne jeg se at der var flere af pakningerne derinde der var mørnet op . så en ny er påkrævet. Den koster så lige 600 kr ved kgi.dk Damn det sgu dyrt!


  • #22   27. dec 2016 Nu er Automatchokker de-aktiveret, og den 4 takter knap så meget nu, kun i mellem gas og optræk.
    Nyt problem! Når motoren er kørt godt varm, begynder den at (lyder som) at varme sætte sig. Er det så pga for lille dyse eller for varmt et tændrør ? (der sidder en 7'er i nu måske jeg skal op i en 9'er)... og den har knastet på tændrøret.


  • #23   27. dec 2016 Du kan ikke deaktivere en automatchoker.
    Fjerner du stikket, så kører den med konstant choker.

    Hvis den er lovlig, så køb nye pakninger.
    Skal den ikke være lovlig, så køb en Dellorto 17,5mm med flange-tilslutning og automatchoker.


  • #24   27. dec 2016 @tommy okay så lærte jeg noget nyt. Jeg vil gå jagt efter ny dellorto.

  • #26   27. dec 2016 Ellers så er der en choker her, hvis ik du vil ud i en ny karburator.
    https://www.msp-tuning.dk/el-choker.html


Kommentér på:
Hjælp. PGO fejler i motorgang

Annonce