{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.012 visninger | Oprettet:

Troels J
Troels J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

start problemer yamaha jog r. {{forumTopicSubject}}

hej.
Jeg håber der er nogle scooter orakler her inde som kan hjælpe mig med knægtens scooter.
Det drejer sig om en yamaha jog r 2008. helt standart.
Svinet vil ikke starte, der er gnist og tændrøret er fugtig. cyl. ser ikke ud til at have ridser. membran og studs er lige skiftet. Kab. bliver hurtig fyldt med benzin, hvis man tømmer bundkaret.
1. gang man træder på kickstarter er det som om den lige er ved at slå igang, de næste gange sker der ikke en dyt, venter man lige 1 min. kan dette gentages .
Alle skjolde er pillet af scooteren men regner ikke med at det har noget at sige ( kontakter eller føler osv.)
Hvad skal jeg forsøge mig med?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  start problemer yamaha jog r.
  • #1   14. feb 2017 Hvad farve er gnisten? Har du prøvet at holde hånden for karburatoren, mens du prøver at starter den?

• Troels J
    Troels J Tilmeldt:
    nov 2013

#2   14. feb 2017 Jeg har prøvet at holde hånden for kaburatoren og har også forsøgt med lidt "dieselstart" det reagere den heller ikke på. gnisten er hvid/gul vil jeg mene

• #4   14. feb 2017 Ja så er det noget med gnisten at gøre. Cdi, tændspole, stator, svinghjul eller tændrør.

Gnisten skal være blå/lilla.

Tjek evt ledningerne fra tændingslåsen om de er irret.

• Troels J
    Troels J Tilmeldt:
    nov 2013

#5   14. feb 2017 nu siger knægten lige at spedometeret også er holdt med at virke lige inden start problemerne , ved ikke om det overhovedet har noget med hinanden at gøre?
    Der er ikke noget ir at spore i nogle af stikkene på scooteren

• #6   14. feb 2017 Okay det har ikke noget at gøre med hinanden. Speedometeret er enten drevet eller stikket der er irret eller en ledning fra stikkene til drevet, som er irret over.

• Troels J
    Troels J Tilmeldt:
    nov 2013

#8   15. feb 2017 når jeg måler på den tynde ledning på tændspolen, så er der kun en svag glød i prøvelampen, men tager jeg stikket af tændspolen ja så er der fuld blus på prøvelampen. er jeg ude i en defekt tændspole eller er det en cdi der leveret et for svag signal?

Kommentér på:
start problemer yamaha jog r.

Annonce