2.801 visninger
|
Oprettet:
Auto Choker får ingen spænding? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens - Jeg har en Piaggio NRG '45 knallert.
Det sidste stykke tid har jeg oplevet, at den har svært ved at trække sig selv i gang når det er kold. Jeg har så kontrolleret Autochokeren, og den får simpelthen ingen spænding.
Målte batteriet, og den viste 12,6V.
Jeg har ikke vildt meget forstand på det, men jeg fulgte ledningerne og de gik op til en slags styreboks tænker jeg? En aluboks med riller.
Ved ikke om det kan være den?
Er der nogen der har nogen idéer om hvad det kan være?
På forhånd tak.
- Daniel.
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.096
Så vidt jeg husker så kører chokeren over lysspolen på statoren.
mar 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
jul 2007
Følger: 258 Følgere: 272 Scootere: 157 Emner: 1.178 Svar: 9.860
mar 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Nu har jeg været ude og måle
Den svinger mellem 0.0 og 0.3V på kablet til Auto Chokeren.
Der er et andet kabel fra kaburatoren som også får en spænding - den måler 12V ca. i stikket og ca. 8V efter stikket - Jeg tror umiddelbart det er noget temperatur måler af en slags, for det er sådan set bare en bolt med 2 ledninger i. Jeg kunne forestille mig modstanden i gennem bolten ændrer sig i takt med temperaturstigningen, og derved spændingen henover den den bolt - hvilket giver god mening eftersom spændingen går fra 12 til 8V henover den.
Men som sagt, så viser den ingen spænding i kablet til AutoChokeren.
Nu nævner i at den kører over lysspolen, men lyset fungerer fint - så jeg går ikke ud fra det er det.
jul 2007
Følger: 258 Følgere: 272 Scootere: 157 Emner: 1.178 Svar: 9.860
Næste trin vil være og måle ledningerne for brud. og derfra om ensretteren sender den korrekte spænding (volt) videre de korrekte steder.
for Auto-Chokeren skal (ligesom så meget andet) have 12V. (og som tidligere nævn, forsynes den via Lysspole. bar lig vær obs på Lys og Choker er hver sin "kreds" selvom det kommer samme sted fra)
mar 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Ensretteren - er det den alu boks der sidder med køleriller i?
Jeg kan ikke rigtigt komme til ved den, hvis det er den.
Så er jeg nok nødt til at tage hjelmboksen ud?
jul 2007
Følger: 258 Følgere: 272 Scootere: 157 Emner: 1.178 Svar: 9.860
mar 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Super Så jeg måler på kablerne dernede fra og hen til den - hvis de ikke fejler noget, så måler jeg spændingen fra ensretten. Ellers er det vel den der er noget i vejen med.
mar 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Det slog mig dog, at min el-start heller ikke virker mere - umiddelbart skette de ting cirka på samme tid hvis ikke jeg tager helt fejl. Er el-starten koblet på spændingsregulatoren også?
jul 2007
Følger: 258 Følgere: 272 Scootere: 157 Emner: 1.178 Svar: 9.860
E-Start og Relæ køre over batteri'et.
mar 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Når jeg måler nede på stikket og oppe på regulatoren, så bipper den grundet gennemgang. Den bipper for gennemgang på flere af de stik der går ind i regulatoren. Jeg har en video af det - det er lidt specielt.
Jeg er lidt afhænging af den kvært, så overvejer at gå over til noget manual choker. Ligesom den her
http://www.ebay.com/itm/Scooter-Moped-Manual-Choke-Lever-Dellorto-Carburettor-/301307836935?hash=item462758ba07:g:44wAAOSwuTxWAWpV&vxp=mtr
Men den mangler den "spids" der er på min automatchoker? det har måske ikke noget at sige? Min automatchoker er magen til den her - https://www.youtube.com/watch?v=b2c3p1ntlB4&t=118s
jul 2007
Følger: 258 Følgere: 272 Scootere: 157 Emner: 1.178 Svar: 9.860
Du kan sagtens sætte en manuel Convert på (har selv haft brugt dem fra tid til anden) Spidsen skal du ikke være bekymret for "mangler".
mar 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Den driller lidt nu, så ved ikke om det er fordi "tippen" ikke er langt nok ude efter jeg har haft det skilt fra hinanden. Den har i hvert fald svært ved at holde sig i gang når jeg starter den - den skal have fuld gas! Tager jeg chokeren af, så tager den ved
Auto Choker får ingen spænding?