955 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

AGM Retro Pimpstyle hjælp... AGM Retro Pimpstyle hjælp...

Hej, jeg har en AGM Retro 4-Takt fra 2008, den kan ikke starte med elstart, den står og kører men slå ikke i gang, den kan startes med kickstarter, men det tager et par minutters træd + en smule gas for at den kommer til live, når den er indstillet til 30 km/t, den kan ikke stå i tomgang, men den kan kører 25-28 km/t. Når den er indstillet til 45 km/t så kan den kører 400 meter ca. så går den ud og kan ikke startes igen. Lige meget indstilling så lugter det som om den får rigeligt benzin eller at den ikke antænder det benzin den får. Har i et bud på hvad der kan være galt?

Jeg har købt ny stator og svinghjul ved 50Scooterparts i Holland, da jeg ikke kunne finde original dele andre steder. Men når jeg montere det, kommer der ingen gnist i tændrøret. har prøvet bare at skifte stator og så bruge det gamle svinghjul, men der kommer heller ingen gnist, det samme sker med gammel stator og nyt svinghjul.
Men montere jeg gammel stator og gammel svinghjul så kommer der gnist, ved bare ikke om den giver nok power.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  AGM Retro Pimpstyle hjælp...
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #1   22. apr 2017 Prøv og oplad batteri og mål om det kan holde sin opladning.
    Kør med elstarteren og drej gashåndtaget langsomt og lyt hvor den er ved at starte så du ved hvor du skal holde gashåndtaget.
    Træd ned på kickstarter med hånden og mærk om der er kompression.
    Tjek at der kommer benzin gennem vakuumhanen når du kører på elstarteren.
    Rens karburatoren grundigt.

• #2   22. apr 2017 Hej Scootergrisen

Mange tak for svaret.
    Batteri er i top. Det er kontrolleret og virker som det skal.
    Kompression er ok, vakuumhanen er skiftet, for en sikkerheds skyld.
    karburatoren er renset. Efter jeg rensede den gamle stator, kunne jeg få liv i den ved 45 km/t indstilling. Og har kørt 70 km, men så sagde den en lyd der ikke lød godt og nu virker det som om der ingen kompression er overhovedet...
    Så nu skal den skilles ad igen... smiley

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#3   22. apr 2017 Tjek motorolieniveauet.
    Skru dækslet af topstykket og se på kæden og ventilerne og mål ventilspillerum.
    Kig på T-mærket på svinghjulet og mærkerne/hullerne på knastkædeakslens tandhjul og se om de er synkroniseret.
    Du kan også prøve og tage topstykket og cylinderen af og se om der er noget som er gået i stykker.
    Ellers prøv og kig indtil variatoren og svinghjulet og se om der er noget som er løst der kunne have lavet lyden.

• #4   30. apr 2017 Hej igen Scootergrisen. Det løste helt sig selv. Det var en udstødnings ventil der ikke var ok, så den slap underkørsel og ødelagde topstykke og stempel. Så nu er motoren skiftet, da det var billigere end at købe nyt stempel og topstykke. Og den trillede der ud af. Men nu er den begyndt at lave udsættere ved fuld gas. Hvad kan det være? Den har kørt fint i 4 dage. Kan det være stator eller karburator eller cdi? eller andet? Ventilerne er målt til 0,1 på indsug og udstødning.

profilbillede
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#5   30. apr 2017 Hvis motoren er ny skal den vel køres til først.
    Men hvis det kun sker vel fuld gas kan det være den løber tør for benzin.
    Du kunne prøve og slå benzinhanen fra ved at tage vakuumslangen af og sætte en prop på også se om det føles på samme måde når den tør løber for benzin.

• #7   1. maj 2017 Motor er dog brugt. Men vil prøve det med tændrør og hætte.
    Men det med benzin giver god mening, da den næsten gav helt op i går, ville ikke komme over 25-30 km/t, og da jeg stoppede, dryppede der benzin ud ved vacuum benzinhanen, men den er kun 1 uge gammel, men kan prøve med den gamle.

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#8   1. maj 2017 Du kan teste benzinhanen ved at tag benzinslangen af karburatoren og pege den ned i en benzindunk også tage vaksuumslangen af indsugningsstudsen.
    Når du suge i vakuumslangen skal benzin fosse ud og når du stopper skal benzinen stoppe.
    Så prøv og sæt vakuumslangen på indsugningsstudsen og start motoren.
    Så skal der komme benzin ud.

Kommentér på:
AGM Retro Pimpstyle hjælp...

Annonce