AGM Retro Pimpstyle hjælp... AGM Retro Pimpstyle hjælp...
Hej, jeg har en AGM Retro 4-Takt fra 2008, den kan ikke starte med elstart, den står og kører men slå ikke i gang, den kan startes med kickstarter, men det tager et par minutters træd + en smule gas for at den kommer til live, når den er indstillet til 30 km/t, den kan ikke stå i tomgang, men den kan kører 25-28 km/t. Når den er indstillet til 45 km/t så kan den kører 400 meter ca. så går den ud og kan ikke startes igen. Lige meget indstilling så lugter det som om den får rigeligt benzin eller at den ikke antænder det benzin den får. Har i et bud på hvad der kan være galt?
Jeg har købt ny stator og svinghjul ved 50Scooterparts i Holland, da jeg ikke kunne finde original dele andre steder. Men når jeg montere det, kommer der ingen gnist i tændrøret. har prøvet bare at skifte stator og så bruge det gamle svinghjul, men der kommer heller ingen gnist, det samme sker med gammel stator og nyt svinghjul.
Men montere jeg gammel stator og gammel svinghjul så kommer der gnist, ved bare ikke om den giver nok power.
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
Kør med elstarteren og drej gashåndtaget langsomt og lyt hvor den er ved at starte så du ved hvor du skal holde gashåndtaget.
Træd ned på kickstarter med hånden og mærk om der er kompression.
Tjek at der kommer benzin gennem vakuumhanen når du kører på elstarteren.
Rens karburatoren grundigt.
apr 2017
Følger: 1 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 3
Mange tak for svaret.
Batteri er i top. Det er kontrolleret og virker som det skal.
Kompression er ok, vakuumhanen er skiftet, for en sikkerheds skyld.
karburatoren er renset. Efter jeg rensede den gamle stator, kunne jeg få liv i den ved 45 km/t indstilling. Og har kørt 70 km, men så sagde den en lyd der ikke lød godt og nu virker det som om der ingen kompression er overhovedet...
Så nu skal den skilles ad igen...
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
Skru dækslet af topstykket og se på kæden og ventilerne og mål ventilspillerum.
Kig på T-mærket på svinghjulet og mærkerne/hullerne på knastkædeakslens tandhjul og se om de er synkroniseret.
Du kan også prøve og tage topstykket og cylinderen af og se om der er noget som er gået i stykker.
Ellers prøv og kig indtil variatoren og svinghjulet og se om der er noget som er løst der kunne have lavet lyden.
apr 2017
Følger: 1 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 3
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
Men hvis det kun sker vel fuld gas kan det være den løber tør for benzin.
Du kunne prøve og slå benzinhanen fra ved at tage vakuumslangen af og sætte en prop på også se om det føles på samme måde når den tør løber for benzin.
apr 2017
Følger: 1 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 3
Men det med benzin giver god mening, da den næsten gav helt op i går, ville ikke komme over 25-30 km/t, og da jeg stoppede, dryppede der benzin ud ved vacuum benzinhanen, men den er kun 1 uge gammel, men kan prøve med den gamle.
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
Når du suge i vakuumslangen skal benzin fosse ud og når du stopper skal benzinen stoppe.
Så prøv og sæt vakuumslangen på indsugningsstudsen og start motoren.
Så skal der komme benzin ud.
AGM Retro Pimpstyle hjælp...