{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Claus S
Claus S
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Hjælp Puch S model - Tænding - Svinghjul {{forumTopicSubject}}

Hej Puchvenner

Jeg har været heldig og finde en enmandsejet Puch fra 1976 med nummermatch. jeg har da lidt udfordringer med at få den startet, og defineret hvad en Puch S model er for en maskine.

1. På siden af tanken står der Puch S, men det er en Puch med pedaler. Hvorfor står der Puch S????

2. Jeg har problemer med at få indstillet tænding korrekt, og kan ikke finde ud af hvorfor.
Jeg har skiftet til helt nyt tænding system, og indstillet platinerne til 0,4 mm med 1,8 mm fra stempel top (besværligt at komme til/få indstillet mellem de 3 huller i svinghjulet), men den starter ikke kun prutter lidt.

Jeg har prøvet at sammeline med min Puch Grand Prix, men her køre svinghjulet den modsatte vej (mod uret) og platinerne åbner som de skal.
Når jeg har indstillet platinerne til 0,4 mm med 1,8 mm fra stempel top, er genisten meget svag, men drejer jeg svinghjulet og køre stemplet i bud, så åbner platinerne sig meget under vejs. Jeg har så prøvet at indstille platinerne til 0,4 mm her, og her er genisten meget god, men den starter heller ikke her.
Jeg har læst mig lidt frem til på nettet, at det måske kunne være svinghjulet, men det er et originalt svinghjul fra Boch med 4 stk magneter, og pilen peger den rigtige vej (med uret).

Hvad gør jeg galt, og hvem kan hjælpe mig ??

Hilsen Claus

Spar penge på din forsikring

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Hjælp Puch S model - Tænding - Svinghjul

Annonce