{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Alex B
Alex B
Tilmeldt:
8. jan 2017
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24

Info om udskiftning af udstødning {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Kymco Super 8 2t som har en noget rusten udstødning efterhånden. Jeg tænkte at jeg må få skiftet den før eller siden og så ville det også være rart at slippe for blindrøret, men alle de udstødninger jeg finder har kun et enkelt rør, intet rør til det sekundære luftsystem. Skal jeg bare ignorere det eller lede efter en udstødning der ser mere original ud? Ender det med at jeg bare skal afmontere og smide det system ud? Så vidt jeg forstår ville det betyde at den udleder flere dårlige gasser.
Jeg er også i tvivl om hvorvidt jeg kunne bruge udstødninger ikke præcis beregnet til lige en Super 8, er der nogen der ved hvor generelle man kan regne med de er?

Sig gerne til hvis jeg skal tage billeder af noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Info om udskiftning af udstødning
  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #1   10. jul 2017 Bare for at gøre det mere klart, det er sådan en udstødning jeg har(Måske ikke lige præcis den samme):
    https://vgy.me/Aekcvh.jpg
    Røret går ud i tre, ud i luften, et blindrør og så det sekundære luftsystem.
    Og så sådan en udstødning jeg har kigget på ser sådan ud:
    https://vgy.me/T3tBgL.jpg
    Et enkelt rør.

    Skal jeg lede efter en anden udstødning eller er det bare at droppe det system?
    Udstødningen er også fra THansen så er i tvivl om den er det værd eller der er en grund til at undgå den?


  • #2   10. jul 2017 Den udst du her på, er (så vidt jeg nu kan forstå) original (og lovlig såfremt der ikke er pillet v. begræns)

    den anden du linker til (Thansen / Technigas) er Uoriginal, og med lille sandsynlighed lovlig (muligvis til 45'er.. er for doven til og tjekke)

    et sted og starte er nok og beslutte dig for hvad du rent faktisk vil have. og om du vil tage risikoen for at bruge en uoriginal (og nok ikke godkendt) udstødning.

    MEN tilbage til spørgsmålet. ja du kan sagtens "droppe" SLS (det sekundære Luft-Tilskud system)
    og du kan sagtens bruge den fra Thansen. hvis det til en std maskine. (bare forvent den ikke med sikkerhed vil gå ordentligt uden omjustering, samt muligvist køre hurtigere end tilladt (sidst nævnte er nok mest relevant hvis det en lovlig (fuldt begrænset/droslet) 30'er du har.


  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #3   10. jul 2017 Tak for din hjælp. Har allerede pillet ved variator og den bliver ikke mere ulovlig når den allerede kan køre 50 km/t, så vidt jeg forstår. Så tror ikke jeg taber noget på den udstødning, med mindre jeg skal lave den lovlig igen, men tror ikke det sker.
    Her er linket til den specifikke udstødning, hvis der er nogen der er i tvivl.
    https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc-atv/knallert-og-scooterdele/kymco/super-8/udstodning/udstodning-silent-pro-super-8-2-t/n-1165845273/pn-1087988740/
    Med hensyn til justering, så vidt jeg ved handler det om at skifte hoveddysen i karburatoren? Ved ikke hvilken størrelse der er i nu, men har hørt at den nok er for lille siden den er begrænset.
    Og om SLS, har ikke fuldt styr på hvordan det sidder, men der skal vel stoppes et hul et sted hvis man fjerner det?


  • #4   10. jul 2017 kan også være du skal omrulle den.

    SLS kan sidde på 2 måder. enten har det kun kontakt til din udst (dvs indtag sidder skruet på et eller andet sjovt sted) eller så sidder indtag tilsluttet fx, motorblok (som PGO fx har)

    sidder det ikke tilsluttet noget specifikt udover udst, så det bar og fjerne det.
    sidder det tilsluttet fx, motorblok. eller (som andre også bruger) tilsluttet stellet. så det bare og lukke det m. en passende prop, bolt eller hvad der nu er passende i den givne situation (og i denne sammenhæng menes tilslutning. med selve indtaget, hvis det en slange der sidder)

    men ja, det skal bare lukkes sådanne af (fx v. tilslutning til motorblok) der ikke kan komme skidt, pensionister eller lign. ind i motoren og forsage skade.


  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #5   10. jul 2017 Lyder ikke alt for kompliceret, så tager jeg nok den udstødning og får det til at virke.
    Tak for hjælpen!


  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #6   10. jul 2017 Jeg har så tjekket og der er en dyse med størrelse på 70 i. I servicemanualen står der at den skal være 72. Så tænker den skal vel skiftes til en 74.
    Er bare ikke sikker hvad størrelse i mm den er.
    Gevindet målet 4mm, den størrere del måler 5mm og på Thansen viser de dyser på 6mm til Kymco Super 8.
    Er der nogen der ved hvordan man skal måle sådan en dyse?


Kommentér på:
Info om udskiftning af udstødning

Annonce