Den bedste måde at begrænse scooter på? {{forumTopicSubject}}
Som titlen siger.
Jeg vil gerne være forberedt på at drosle min PGO Hot50 ned igen til 30, men jeg er ideologisk imod den tabte motorkraft og dårlige benzin økonomi som std. begrænsningerne giver.
Så spørgsmåler er hvordan man begrænser knallerten uden at den tager en milliard omdrejninger, eller at den bliver super sløv.
Kriteriet er at brændstof økonomien og motor-effekt er så tæt på ubegrænset som muligt.
Selv tænker jeg CDI og måske en skive til at tage toppen af gearingen.
Membranen ved jeg vil sænke kompression, så det ville også være en ting at kigge på. Blindrør vil bare skylle benz ud igennem udstødningen..
PS: Tænk hvis de havde den samme type begrænsninger på biler? "Din bil må kun kunne køre 130, så vi kvæler din motor", "Du må ikke have mere end 90 heste, så vi drosler ned fra 180". Uhørt!
No shit folk køre lort på deres begrænsede scootere.. Det tager jo 800 m at komme på topfart.. Og så brokker politikkerne sig over at 2-taktere sviner alt for meget... Det tror jeg da på når de smadre effektiviteten af motoren.. Når ja.. Er nogle af jer enige? Eller er jeg bare idiot?
mar 2016
Følger: 23 Følgere: 153 Scootere: 4 Emner: 26 Svar: 1.520
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 479 Scootere: 27 Emner: 38 Svar: 454
aug 2017
Følger: 15 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 24
Og ja, så sløv var min nye PGO efter 2000km.
jan 2011
Følger: 12 Følgere: 19 Emner: 338 Svar: 5.116
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Der sidder rør på kryds og tværs, for at kvæle lyden og dermed give højere kørekomfort.
Det originale topstykke er allerede godt begrænset, grundet den lave kompression.
Du kan med fordel fjerne din bundpakning og bruge benzinfast flydende pakning.
Det tager toppen af omdrejninger og dermed også støjen fra de høje omdrejninger.
Men husk så at tilføre en ekstra toppakning.
Brug en original udstødning.
Hvis du kan få fat i det, så få fat nogle OR remskiver og en længere kilerem.
Køb en god kobling og juster den rigtigt.
Sidste mulighed er at se om Athena Parts har lavet en gearing, som er lavere end den originale.
Og til sidst gør du brug af en omdrejningsbegrænser.
aug 2017
Følger: 15 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 24
Men så har begrænsningen i udstødningen også et andet formål end kvæle motor kraft.
Den bedste måde at begrænse scooter på?