{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.231 visninger | Oprettet:

Den bedste måde at begrænse scooter på? {{forumTopicSubject}}

Som titlen siger.
Jeg vil gerne være forberedt på at drosle min PGO Hot50 ned igen til 30, men jeg er ideologisk imod den tabte motorkraft og dårlige benzin økonomi som std. begrænsningerne giver.

Så spørgsmåler er hvordan man begrænser knallerten uden at den tager en milliard omdrejninger, eller at den bliver super sløv.
Kriteriet er at brændstof økonomien og motor-effekt er så tæt på ubegrænset som muligt.

Selv tænker jeg CDI og måske en skive til at tage toppen af gearingen.
Membranen ved jeg vil sænke kompression, så det ville også være en ting at kigge på. Blindrør vil bare skylle benz ud igennem udstødningen..

PS: Tænk hvis de havde den samme type begrænsninger på biler? "Din bil må kun kunne køre 130, så vi kvæler din motor", "Du må ikke have mere end 90 heste, så vi drosler ned fra 180". Uhørt!

No shit folk køre lort på deres begrænsede scootere.. Det tager jo 800 m at komme på topfart.. Og så brokker politikkerne sig over at 2-taktere sviner alt for meget... Det tror jeg da på når de smadre effektiviteten af motoren.. Når ja.. Er nogle af jer enige? Eller er jeg bare idiot? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den bedste måde at begrænse scooter på?
  • #1   24. aug 2017 hmm 800 m for at komme op i topfart det må da være en sløv hot50 hvis den køre std ..


  • #2   24. aug 2017 Mange biler er begrænset... Mange af dem er firma biler der er begrænset pga forsikringen, f.eks, min fars Mercedes Sprinter er elektronisk begrænset til 128 km/t i stedet for 130 grundet forsikringen samt retningslinjer inden for det fag han arbejder med, andre private personbiler har en elektronisk begrænsing som min mors Suzuki 1.5 VVT Swift... Den er opgivet fra fabrikken at kunne toppe ved 190 km/t men min mors er begrænset til 155 i timen... Begrænsninger i biler findes skam... Det er ikke kun knallerter der er retningslinjer og begrænsninger for...

  • #3   24. aug 2017 Ja, det ved jeg.. Men fælles for bil begrænsninger er at de tager ikke effekt fra motoren, eller smadre motorens brændstof økonomi. Det ville helt sikert også stride imod EU miljø love. Biler er næsten altid kun begrænset elektronisk. Hvorfor skulle man så købe en hurtig bil, hvis den har det samme optræk som en VW Up? EU er allerede trætte af vores 30 knallert, og så helst at den klasse blev fjernet.


    Og ja, så sløv var min nye PGO efter 2000km.


  • #4   24. aug 2017 Svejs forrøret på udstødningen til

  • #5   24. aug 2017 Lig en brik ovenpå gasspjældet

  • #6   24. aug 2017 det var faktisk lavet på nogle af de første scootere der kom til danmark og var en af mange begrænsninger der var et lille rør ovenpå gasstemplet KP jeg mener en af dem var adly silverfox

  • #7   24. aug 2017 Audi Q7 er skam begrænset godt og grundigt i udstødning.
    Der sidder rør på kryds og tværs, for at kvæle lyden og dermed give højere kørekomfort.

    Det originale topstykke er allerede godt begrænset, grundet den lave kompression.

    Du kan med fordel fjerne din bundpakning og bruge benzinfast flydende pakning.
    Det tager toppen af omdrejninger og dermed også støjen fra de høje omdrejninger.
    Men husk så at tilføre en ekstra toppakning.

    Brug en original udstødning.

    Hvis du kan få fat i det, så få fat nogle OR remskiver og en længere kilerem.
    Køb en god kobling og juster den rigtigt.
    Sidste mulighed er at se om Athena Parts har lavet en gearing, som er lavere end den originale.

    Og til sidst gør du brug af en omdrejningsbegrænser.


  • #8   25. aug 2017 Fantastisk svar Tommy! Tak!
    Men så har begrænsningen i udstødningen også et andet formål end kvæle motor kraft.


Kommentér på:
Den bedste måde at begrænse scooter på?

Annonce