Ligero helt død efter tyveri {{forumTopicSubject}}
Hej. Vi fandt konens Ligero, efter den havde været stjålet i ca. 3 mdr. Olietank og benzintank var tomme. Jeg fik den hjem og gik den let igennem, sørgede for den fik olie etc. Den startede fint og hun kørte et par ture på den før den skulle sælges. Så! Uden varsel på sidste tur - helt død. Og her mener jeg død, ikke en gang en bette prut kunne den komme med. Nå! Gik i gang: der er gnist på tændrøret, CDI har været byttet. Membran byttet til helt ny. Tændspole byttet. Tændrør byttet og tændrøret var under alle forsøg stadig helt tørt. Karburator byttet. Alle med dele jeg ved virker, men stadig overhovedet intet. Så af med variator og tænding, og troede jeg havde fundet fejlen. Den savlede ret meget benzin/olie ved venstre pakdåse/Variatorside ved krumtap, og en smule i højre side, så måske det var der al benzinen forsvandt hen. Den lugtede nemlig heller ikke af benzin. Skiftede så begge pakdåser, uden at adskille motoren, og samlede det hele igen. Stadig helt død. Eneste forskel er at nu bliver tændrøret vådt. Det sidste jeg ikke har prøvet er at skifte statoren, har pillet den af i aften, men tvivler stærkt på det er den. Der er noget der fiser den forkerte vej rundt. Min foreløbige konklusion/Næste skridt er at flå motoren helt fra hinanden og opbygge den igen fra bunden, der kan jo stadig sidde et brækket stempel, halvt plejl leje eller sår'n.. Ingen aner hvor længe den har kørt uden olie med tyvene.
Men jeg synes da lige at jeg ville høre om nogen havde et kvalificeret bud på fejlen, hvis/når de har læst denne magnum skrivelse igennem.
Har ikke rigtigt nogen erfaring omkring hvad der sker hvis scootere kører uden olie, da jeg altid er hysterisk med oliepåfyldning, udluftning og tjek af oliepumpe inden de kommer ud.
MVH Flemming
mar 2016
Følger: 15 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 55
jan 2013
Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 123
jul 2007
Følger: 258 Følgere: 274 Scootere: 157 Emner: 1.180 Svar: 9.855
på med en kompressionstester.
mar 2016
mar 2016