{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.227 visninger | Oprettet:

PGO Hot 50 - nu med Malossi udstødning, hvilken dyse {{forumTopicSubject}}

Hey, igen

Jeg bliver lige nød til at vende et spørgsmål mere med jer...

Sønnen ovetalt mig til at sætte en Malossi udstødning på hans HOT 50...

Mit spørgsmål går nu på om jeg skal dyse om, hvis ja hvilken str.?

Vi har lige dyset den op til en #78 pga. vi har skifte cylinder til en Malossi Sport 50 cc samt fjernet tragten...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PGO Hot 50 - nu med Malossi udstødning, hvilken dyse
  • #1   11. okt 2017 Har i pillet skiven? Fordi den holder nok ikke længe med skiven i og den udstødning.
    Er det ikke den der heddr Malossi Wild lion

• #2   11. okt 2017 Dyse 76-80 er fint.
    Husk at skifte rullerne, så optrækket bliver bedre.

• #3   11. okt 2017 Jep, en Malossi Wild lion - Skive er ikke fjernet endnu - hvorfor skulle den ødelægge motoren?

Hvilken ruller skal vi vælge? - der sad 7,5 gr. vi sat 7,0 nu

Vi er ikke interesseret i topfart - kun optræk...

• #4   11. okt 2017 Hvor længe tror du din bil ville holde på motorvejen, hvis vi tuner din motor og fjerner alle gear over 3. Gear?

• #5   12. okt 2017 Det er håbløst, Ralle.
    De unge idag, de tror at alt er fint, så længe at de kan holde den under 40kmt og så skal den helst gå fra 0-35 på under 2 sekunder.

Vi kommer nok til at skulle forvente at stille standardspørgsmålet:
    er skiven fjernet fra vario
    For det bliver nok mere og mere normalt, at smadre sin motor på den måde.

• #6   12. okt 2017 Den er jo ulovlig alligevel og med den udstødning og cylinder kører den jo nok også over 43. Fjern skiven hvis du vil beholde motoren

• #7   12. okt 2017 Martin S.

Her ser du hvad der sker, hvis du ændre andet end rullerne, på en scooter, som stadig har skiven monteret.

Bare søg på emnet mening om zoot

profilbillede
  • #9   12. okt 2017 OK, fjerner skiven - hvad rulle str gr. skal vi vælge for at få oprækket og skal vi dyse om efter vi har fjernet skiven?

• #10   12. okt 2017 Du skal ikke dyse om nej, prøv 6,5 gram eller 6 grams, mener størrelsen er 16x13 på hot50

• #12   12. okt 2017 Tommy: #72 ??? det er standard størrelse for HOT 50 - da jeg skiftede cylinderen blev vi anbefaldet #78!!! hvorfor ned i størrelse igen? jeg forstillet mig #82

• #13   12. okt 2017 Han skal jo ikke ned i dyse

• #14   12. okt 2017 Jeg har slettet indlægget, for ikke at skabe forvirring til de der søger i forum og falder over emnet.
    Jeg er inde i så mange emner her på SG, hver uge, så nogle gange taber jeg overblikket.

Selvfølgelig skal du ikke ned i dyse.

Din malossi cylinder har større udstødningsport og tidligere timing, end den originale cylinder.
    Der har du de første 74 i dyse.
    Så har du tilmed malossi topstykket på og der kommer du så yderligere op i dyse, til 78.
    Hvilket så er forudsat, at du har en medium tunudstødning på.

Alle ændringer på cylinder, topstykke, indsugning og udstødning kræver omdysning.
    Nogle gange er der minimalt.

Det største problem med at bruge en original karburator, er manglende justeringsmuligheder eller bare det faktum, at mange undlader den komplette indstilling.

Faktisk er det sådan, at man også skal skifte tomgangsdysen, når man skifter til 70ccm, da man ellers vil have lidt bøvl med at indstille luftskruen rigtigt og derfor ender med noget pløret gasgivning, omkring kvart gas, eller ender med en dårlig start ( varm ) eller dårlig tomgang ( varm ).

Kommentér på:
PGO Hot 50 - nu med Malossi udstødning, hvilken dyse

Annonce