773 visninger
|
Oprettet:
Store problemer med igangsætning {{forumTopicSubject}}
Dav, vil starte med at sige at jeg ved rundt regnet ingenting om knallerter, ihvertfald indtil videre.
Fik en Dm50 i julegave af min kæreste, som indtil videre står stille, til dels grundet manglende kørekort, og til dels grundet store problemer med at sætte igang.
Den starter i første forsøg med kickstarter, skifter gear med en let ryk, og derefter, for at køre den mindste smule skal jeg give rigtig god gas, og skubbe den let igang... kan det være rigtigt at den nærmest skal skubbes rundt?
Når først den kommer igang virker det som om den kører fint, de 100 meter jeg har kørt den.
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
jan 2018
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 9 Svar: 79
Eller tager jeg fejl!!
Hvis ikke så prøver du nok at starte i 2 gear.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 24 Scootere: 16 Emner: 29 Svar: 268
Men umiddelbart tror jeg ikke det er der problemet ligger..
Gør os en tjeneste skru sit tændrør ud og kontroller farven på tændrøret. Skal være brun/lysebrunt på elektroden.
Er det det så din blanding iorden og så vil jeg så gerne hører om .
Når du løber den igang tager den så meget langsomt omdrejninger for der kan det være muligt den er gearet forkert i tandhjulene på motor og baghjul .... dette kan være gjort af tidligere ejer for at øge topfarten uden at ændre på motor men gør tilgængelige den ikke vil kunne trække sig selv igang ?
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 24 Scootere: 16 Emner: 29 Svar: 268
jul 2007
Følger: 258 Følgere: 272 Scootere: 157 Emner: 1.178 Svar: 9.860
Måske dit problem ligger i du evt starter i 2. gear?
jan 2018
Må tjekke tændrøret når jeg kommer ud til den imorgen, har den ikke hjemme, da jeg ikke kan køre den hjem uden kørekort
Kan sagtens være benzin blandingen er forkert, har ikke en skid forstand på at indstille det, men alle starter vel et sted.
Men umiddelbart lyder det ikke som om der er ændret på tandhjul ud fra det i siger, den tager omdrejninger rimelig hurtigt, når jeg giver gas..
Det er bare som om den ikke har kræfter nok til de første 10 cm...
Tak for svarene, må lige vende tilbage når jeg har fået kigget på tændrør.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.154
Sælg den igen.
Det er uden tvivl det værste der nogensinde er produceret.
Den er KUN lavet til det Danske marked, da vi i Danmark lavede en lov omkring kun 2 gear, kun 60kg og kun sæde til en person.
Den er så hammer langsom.
Jeg mener det faktisk, når jeg siger at jeg ser frem til at de sidste DM50ere er røget en tur på museum eller til skrot, så vi slipper for indlæg omkring dem.
Når det så er sagt, så skal du rense din karburator og især tjekke om dyserne er helt rene for snavs og om der ligger vand i bundkaret.
Husk at der skal 2 takt olie i benzinen.
jan 2018
Kan dog ikke se hvad ideen med din negativitet er. Hvad betyder det om den ikke kan køre mere end 30, når det alligevel er maks? For mit vedkommende ville det være perfekt om den automatisk gik 29,9 med speederen i bund, så var der da ikke så meget pis hvis man bliver stoppet.
Der må jo være nogen der kan lide dm50'eren, siden de bliver købt, og hvis du er så skide træt af dem behøver du jo ikke kommentere.
Men endnu en gang tak for forslaget!
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.154
Det var blot en øjenåbner for at du skal forvente en masse bøvl med den.
Store problemer med igangsætning