{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
418 visninger | Oprettet:

Generel viden/flere spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Jeg står og har købt 2 scootere.

Den ene er en Piaggio NRG mc3 LC 45er. Det tror jeg ihvertfald smiley

Det er lige gået op for mig jeg INTET kan huske om scooterteknik.
Så har lige et pr spørgsmål: Tændrør, hvis jeg vil prøve at skifte det, hvilken str skal det være, en ø10 tænker jeg? er der andre ting man skal tage forbehold til? Skal der være strøm på batteriet før sådan en kan starte?? Sorry hvis jeg lyder helt retarderet, det mange år siden jeg sidst har pillet i scooter. Direkte link ville være super! Hvor køber man de billigste reservedele? Hvilken side er jeres foretrukne? Tænker primært pris.

Den anden scooter jeg har købt er en Aprilia Rally, der skulle skiftes cylinder, udstødning og karburator.. Så tænker det er nemmere bare at skifte motor? Hvilke motorer passer lige over på? Er det alle lange minarelli? Eller er der undtagelser? Hvis man ligger inde med en motor der køre godt og er lige til at smide på. Så smid en pb.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generel viden/flere spørgsmål.
  • #2   30. apr 2018 På dit gamle tændrør står der om det er kort eller lang gevind. Nogle scootere kan starte uden batteri, min gamle stalker kunne feks. ikke.
    Der er mange sider som speedline, kgi, msp-tuning, thansen osv.
    Der er også den tyske scooter attack, med massere af billige cylindere osv.

    Det er ikke svært at skifte cylinder, der er endda en masse videoer på youtube som viser langt de fleste ting man skal huske.
    Udstødning er også super let at skifte, det er 2 bolte der skal skrues ud ved cylinderen og 1 eller 2 bolte i ophænget.
    Karburator er også super let at skifte, det er bare et spændebånd/rem der skal løsnes og så skal luftfilter, gaskabel, og slanger sættes på den anden karburator.


Kommentér på:
Generel viden/flere spørgsmål.

Annonce