1.576 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Olie til kobling og gearkasse på AM6 Olie til kobling og gearkasse på AM6

Hej sg, Skal skifte gearolie på min HM-moto og er kommet i tvivl med hvilken olie jeg skal bruge... Jeg har købt denne https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/olie-rens-og-pleje/gear-og-forgaffelolie/putoline-sp-gearolie-1l/n1388086125/pn-481106338/
Men spørgsmålet er så om den er god? for den har svært ved at tage omdrejninger og den bliver rigtig hurtig meget varm

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie til kobling og gearkasse på AM6
  • #1   16. maj 2018 Du skal have motorolie ikke gear olie. Det forkert olie du har smidt på og er ikke egnet til formålet,

Den bliver varm og har svært ved at tage omdrejninger, er det kommet efter dubhar fyldt det på?

Hvis du har smidt ovenstående på så ville jeg ikke køre videre før du får den rigtige olie i.

• #2   16. maj 2018 Det er sikkert for tykt, af med lortet med det samme og sørg for det hele kommer ud, du bliver nok nød til at flush den en gang
    Bagefter så køb noget castrol olie. Denne her er rigtig god https://landberg.dk/castrol-power-1-4t-10w-40-4l-p726
    det er beregnet til kobling og det hele.

10w-40 er det en AM6 motor skal køre med.

• #3   17. maj 2018 Har fået det ud nu, hvad menes der med flush? er det at skylle den igennem eller?

• #4   17. maj 2018 du hælder det rigtige olie i, og så kører det varmt og så tømmer det af og hælder nyt på.
    sådan man "skyller" den igennem.
    grunden til du burde gøre det er sådan de 2 olier ikke skiller eller ændrer på tykkelsen af olien.

Ved godt det er dyrt, men sådan er det når man bruger det forkerte olie.
    Jeg tror den olie du linkede er brugt til Motorcykler der er Aksel trukket smiley

• #5   17. maj 2018 Den olie er slet ikke beregnet til at komme i sådan en motor, du ku ligesåvel have smidt forgaffel olie i smiley

Generelt må man gerne blande olier, men da den du har smidt i slet ikke skal være deri, ved jeg ikke om det kan give problemer.

• #6   17. maj 2018 Min smukke dejlige lille hm bliver også varm for tiden smiley
    Når jeg kører rundt i skoven og giver den masser af gas uden at køre særlig stærkt.
    Må tage nogen pauser ind imellem. Eller køre en tur med lave omdr i 6. Gear.

Har du selv skaffet de honda klistermærker du har på motoren eller sad de på da du købte den her for nylig?
    smiley
    Har selv kigget på et ark honda klistermærker til min. Synes bare 20 euro er lige meget nok for stickers hehe

• #7   17. maj 2018 I manualen anbefaler de 15w50 fuldsyntetisk olie.

Motorolien hedder olio cambio på italiensk.
    Og der kan være 750ml i.
    Så hvis du kan finde en halvanden liters dunk er du heldig.

En 10w40 er sikkert også fin.
    Tænker jeg da at bruge hvis ikke jeg ka finde en 15w50

Tænker der ikke kan være den store forskel til andre am6 motorer.
    Men hvis jeg ka finde noget god 15w50 så fylder jeg det på.

Noget fis deres manual kun findes på italiensk smiley

profilbillede
  • #8   22. maj 2018 Honda stickers sad på da jeg købte den. Det ser lidt bedre ud end det tynde hm mærke der er org. Dog sidder det jo inde under hvis jeg tager hondamærket af

Kommentér på:
Olie til kobling og gearkasse på AM6

Annonce