{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

Giantco Stealth - Intet position-, lang-, kort- eller baglys {{forumTopicSubject}}

Hej forum.

Jeg er lige stødt ind i et nyt problem med min Stealth.

I dag stoppede noget af lyset på scooteren med at virke.

Hvad virker ikke:
Baglys
Kort lys
Langt lys
Positionslys
Lys i instrumentbræt
Lys indikator i instrumentbræt

Hvad virker:
Starter
Blinklys
Bremselys
Blinklysindikatorer i instrumentbræt
- og alt andet hvis der er andet.

Hvad har jeg haft rodet med inden fejlen opstod:
1:Jeg har haft det store skjold af ved forlygten.
2: Jeg har installeret en alarm, som skulle bruge 12v, stel og blinklys. Alarm er fjernet igen fordi jeg mistænkte at det kunne være fejlen. Men det hjalp intet.

Nogen der kan komme med et godt tip eller fortælle mig hvad jeg bør måle først? Regulator? Lyskontakt?

Håber nogen kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giantco Stealth - Intet position-, lang-, kort- eller baglys
  • #1   24. aug 2018 .Det lys der virker fodres af batteri det der ikke virker fodres af stator når den er startet .Håber det giver en retning

• #2   24. aug 2018 Hej Carsten. Det har jeg også kunne læse mig frem til. Tak for pointer.

• #3   24. aug 2018 I det her ledningsdiagram har jeg ret svært ved at forstå hvorfor lys ikke skulle virke med defekt stator og spændingregulator for den sags skyld. Så længe batteriet har nok spænding, så skulle lyset virke. Med mindre jeg overser noget. Ud over det kan jeg ikke gennemskue grunden til hvorfor lygter ikke tænder uden motor er startet på de her modeller.

• #4   24. aug 2018

profilbillede
  • #5   24. aug 2018 Har du tjekket sikring ?

• #6   24. aug 2018 Jeps. Sikring er tjekket.

Nogen der kan forklare mig hvad der styrer at lygterne først skulle virke når motor kører. Det kan jeg ikke gennemskue på det diagram. Det ser ud til at 12v skulle være tilgængelig til for- og baglygte så snart tændingen er slået til.

Og er der nogen der kan bekræfte at lygter på Kina scootere først virker når motor kører? Kan nemlig ikke huske det.

• #7   24. aug 2018 De bliver på en eller anden måde først først aktiveret når der kommer spænding fra stator til at aktivere relæ ( vil jeg tro men kan ikke se hvad der står på de fleste ting )

• #8   24. aug 2018 Min Taivan sym og min gamle pgo big max havde også først tændt for lys og de andre til du skriver om efter at scooter er /var startet .

• #9   24. aug 2018 Okay. Jeg kigger videre på det diagram og prøver at skrue lidt i morgen. Det er godt nok underligt at der ikke er illustreret hvad der gør at lys først virker når scooter er startet.

Jeg kan se at +12v går fra batteriet og videre op gennem tændingslåsen og videre til lyskontakten (samt en masse andre ting som; horn, bremselys, starter og blinklys. ) Så skulle der være et slags relæ i det lille stykke mellem +12v og lyskontakten som er illustreret med gul på diagrammet, der er afbrudt indtil motor er startet.

Hmm. Det er skide spændende at rode med synes jeg.

• #10   25. aug 2018 Okay fejlen er løst.

Jeg kunne på nettet læse mig frem til at alle de lys der ikke virkede var drevet af AC fra statoren.

Ved stikket på spændingsregulatoren kunne jeg ved at måle med et multimeter konstatere at en af de to AC spændinger fra statoren mangelde.
    Jeg måle ved stikket på statoren og kunne her konstatere at begge AC spændinger var tilstede.

Jeg rensede stikket der kobler statoren til ledningsnettet og det fjernede fejlen. Nu er der lys i alle lygterne igen smiley

Kommentér på:
Giantco Stealth - Intet position-, lang-, kort- eller baglys

Annonce