Giantco Stealth - Intet position-, lang-, kort- eller baglys {{forumTopicSubject}}
Hej forum.
Jeg er lige stødt ind i et nyt problem med min Stealth.
I dag stoppede noget af lyset på scooteren med at virke.
Hvad virker ikke:
Baglys
Kort lys
Langt lys
Positionslys
Lys i instrumentbræt
Lys indikator i instrumentbræt
Hvad virker:
Starter
Blinklys
Bremselys
Blinklysindikatorer i instrumentbræt
- og alt andet hvis der er andet.
Hvad har jeg haft rodet med inden fejlen opstod:
1:Jeg har haft det store skjold af ved forlygten.
2: Jeg har installeret en alarm, som skulle bruge 12v, stel og blinklys. Alarm er fjernet igen fordi jeg mistænkte at det kunne være fejlen. Men det hjalp intet.
Nogen der kan komme med et godt tip eller fortælle mig hvad jeg bør måle først? Regulator? Lyskontakt?
Håber nogen kan hjælpe.
jan 2017
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 6 Svar: 223
aug 2018
Følger: 2 Følgere: 50 Emner: 10 Svar: 47
aug 2018
aug 2018
jan 2017
aug 2018
Nogen der kan forklare mig hvad der styrer at lygterne først skulle virke når motor kører. Det kan jeg ikke gennemskue på det diagram. Det ser ud til at 12v skulle være tilgængelig til for- og baglygte så snart tændingen er slået til.
Og er der nogen der kan bekræfte at lygter på Kina scootere først virker når motor kører? Kan nemlig ikke huske det.
jan 2017
jan 2017
aug 2018
Jeg kan se at +12v går fra batteriet og videre op gennem tændingslåsen og videre til lyskontakten (samt en masse andre ting som; horn, bremselys, starter og blinklys. ) Så skulle der være et slags relæ i det lille stykke mellem +12v og lyskontakten som er illustreret med gul på diagrammet, der er afbrudt indtil motor er startet.
Hmm. Det er skide spændende at rode med synes jeg.
aug 2018
Jeg kunne på nettet læse mig frem til at alle de lys der ikke virkede var drevet af AC fra statoren.
Ved stikket på spændingsregulatoren kunne jeg ved at måle med et multimeter konstatere at en af de to AC spændinger fra statoren mangelde.
Jeg måle ved stikket på statoren og kunne her konstatere at begge AC spændinger var tilstede.
Jeg rensede stikket der kobler statoren til ledningsnettet og det fjernede fejlen. Nu er der lys i alle lygterne igen
Giantco Stealth - Intet position-, lang-, kort- eller baglys