suger ikke benzin {{forumTopicSubject}}
jeg er ved at bygge en lille mini scooter til min søn ud af gamle scooter dele og har fået fat i en 2t blata motor(sikkert kopi)men vi kan ikke få den igang!!
den kan startes på start gas men går ud når det er brugt det er som om den ikke suger benzin.... karburator er renset og justeret så min tanke er kan det være membran?? hvis den ikke fungere vil den vel ikke sige benzin op fra bundksr og ind i motor?
hvad siger i?
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
apr 2015
Følger: 17 Følgere: 159 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 302
jan 2008
Faktum er, at når karburatoren er renset og velfungerende og der er benzin i bundkarret, så er det nærmest kun kompressionen tilbage som kan ligge til grund for at der ikke kommer benzin til tændrøret.
apr 2015
så enten er det noget ved kaburatoren eller membran kompression har den ihvertfald!
jan 2008
apr 2015
jan 2008
Any way:
når der ikke kommer benzin ned til tændrøret, så tjekker du først om der kommer benzin ned i karburatoren? Gør der det, så rens din karburator og prøv igen om der nu kommer benzin ned til tændrøret? Gør der stadig ikke det, så er der noget galt med din kompression, det kan enten være slidt cylinder/stempel, eller en simmerring der er skudt ud ved krumtappen. Det er de to åbenlyse grunde til manglende kompression.
Det er yderst sjældent at der er noget galt med membranen, men lad os nu sige at den ikke slutter tæt, så vil den stadig suge benzin ned i cylinderen (forudsat der er kompression nok), og alt efter hvor utæt membranen nu er, så vil den skyde en del af det benzin tilbage i luftfilteret, men langt fra nok til at tændrøret ikke skulle blive vådt.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.143
1980 er tallet, for de seje.
Tjek om der er gnist og stik den en snaps.
Starter den ikke på en snaps, så har du et andet problem end manglende benzin.
jan 2008
suger ikke benzin