{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.960 visninger | Oprettet:

suger ikke benzin {{forumTopicSubject}}

jeg er ved at bygge en lille mini scooter til min søn ud af gamle scooter dele og har fået fat i en 2t blata motor(sikkert kopi)men vi kan ikke få den igang!!
den kan startes på start gas men går ud når det er brugt det er som om den ikke suger benzin.... karburator er renset og justeret så min tanke er kan det være membran?? hvis den ikke fungere vil den vel ikke sige benzin op fra bundksr og ind i motor?
hvad siger i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  suger ikke benzin
  • #1   26. apr 2019 Manglende kompression.

• #2   26. apr 2019 den har masser af kompression så det vil jeg ikke mene

• #3   26. apr 2019 Det siger de alle, masser af kompression, og så skriver de igen om 14 dage, at grunden til der ikke kom benzin til karburator, var pga manglende kompression smiley

Faktum er, at når karburatoren er renset og velfungerende og der er benzin i bundkarret, så er det nærmest kun kompressionen tilbage som kan ligge til grund for at der ikke kommer benzin til tændrøret.

• #5   26. apr 2019 Henrik jeg ved udemærket hvordan en motor mærkes uden kompression og hvordan den mærkes med ....jeg har lavet motorer i vel over 20år det har dog været de ældre modeller uden membran så har ingen idé om det kan være den der driller da jeg ikke har meget erfaring med sådan en!
    så enten er det noget ved kaburatoren eller membran kompression har den ihvertfald!

• #6   26. apr 2019 Før jeg fik ble, du har været tidligt ude må man sige, efter som jeg er ældre end dig.

• #7   26. apr 2019 det var nu et gæt eftersom ikke mange herinde har rundet 48 som mig!

• #8   26. apr 2019 Det er sjovt der kun står 38 i din profil så?

Any way:
    når der ikke kommer benzin ned til tændrøret, så tjekker du først om der kommer benzin ned i karburatoren? Gør der det, så rens din karburator og prøv igen om der nu kommer benzin ned til tændrøret? Gør der stadig ikke det, så er der noget galt med din kompression, det kan enten være slidt cylinder/stempel, eller en simmerring der er skudt ud ved krumtappen. Det er de to åbenlyse grunde til manglende kompression.

Det er yderst sjældent at der er noget galt med membranen, men lad os nu sige at den ikke slutter tæt, så vil den stadig suge benzin ned i cylinderen (forudsat der er kompression nok), og alt efter hvor utæt membranen nu er, så vil den skyde en del af det benzin tilbage i luftfilteret, men langt fra nok til at tændrøret ikke skulle blive vådt.

• #9   27. apr 2019 Gamle mænd....
    1980 er tallet, for de seje. smiley

Tjek om der er gnist og stik den en snaps.
    Starter den ikke på en snaps, så har du et andet problem end manglende benzin.

• #10   29. apr 2019 Fandt du fejlen?

Kommentér på:
suger ikke benzin

Annonce