{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

Henning J
Henning J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Peugeot Elyseo tankmåler {{forumTopicSubject}}

Tankmåleren i tanken på min Elyseo (100ccm) er gået sig en tur. Virker kun når tanken er fuld og heller ikke altid der. Altså slidt, ureparabel.
Der er ikke mange tilbage af de scootere, dermed heller ikke mange reservedele, så jeg tænkte om ikke Peugeot har rakt ud efter stumpekassen og brugt en benzinmåler, der også bruger i flere andre modeller? Er jo penge at spare, bare se på vore dages biler...
Er der nogen, der ved om andre modellers benzinmåler passer i den? Buxy, Speedfight 1+2 osv.?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot Elyseo tankmåler
  • #1   22. jul 2019 Har du haft den oppe af tanken og fysisk fundet fejlen?
    Det er jo et mekanisk problem du har, og ofte kan det repareres.
    Det er lykkedes mig at reparere tankmåleren på en PGO, den viste også som vinden blæser, fordi den lille dims der måler spændingen i kobbertråden, der vise hvor meget der er i tanken, den lille dims var simpelthen gået løs, så en klat 2K lim og min tankmåler virkede i resten af scooterens levetid.

• Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    mar 2019

#2   1. aug 2019 Hej Henrik - og tak for svar.
    Jo, jeg har haft den oppe men ikke pillet den helt fra hinanden. Skulle jeg måske prøve.
    Nu har scooteren holdt stille siden 2006, så jeg regnede ikke med at det var reparabelt, selv om jeg som regel forsøger at ordne sådan noget. Er da et forsøg værd - også fordi jeg kunne få den repareret, synet og indregistreret og nøjes med at skifte sliddele (klodser, ruller, rem, tændrør og dæk). Samlede to "vrag" til en køreklar.
    Men jeg forsøger da...

• Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    mar 2019

#3   13. okt 2019 Så fik jeg endelig pillet måleren ud af tanken og set på den. Og må nok konstatere at den er afgået ved døden. For det er selve modstandsviklingen, der er gået - og den ville nok være svær at erstatte, da jeg ikke kender modstandskoefficienten (eller hvad det nu hedder) for tråden, så jeg kunne lave en ny vikling.
    Så eneste vej frem er vel en anden brugt eller ny. Problemet er bare at skaffe sådan én, der passer på min næsten 20 år gamle sag.
    Det skulle ikke undre mig om det er noget generisk hyldevare, der er blevet monteret i flere modeller, måske bare med en lidt anden svømmerarm. Måske fra en ældre Speedfight eller noget i den retning. Nogen, der kan hjælpe?

profilbillede
  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    mar 2019

#4   13. okt 2019 Og lige et billede af den ødelagte modstand

profilbillede
  • #5   2. jul 2022 Nekroposting....

Der har været vand i den tank, igennem en meget lang periode.

Stod selv med en defekt Hot 50 benzinmåler, så jeg søgte efter andre med problemer og fandt dette emne.

Kommentér på:
Peugeot Elyseo tankmåler

Annonce