Vandskade i Gilera Runner {{forumTopicSubject}}
Jeg har ved et uheld kørt igennem en meget dyb vandpyt. Hvorefter min scooter stoppede midt i vandet, så jeg måtte stå af og trække. (Fik meget våde sko) Vandet var ca. 40 cm. Dybt. Da jeg fik den op af vandet lod jeg den stå i tomgang så den kunne dampe af, men efter ca. 5-6 min, gik den ud og ville ikke starte igen.
Jeg har, da jeg kom hjem, renset kabu, renset luftfilter, skiftet tændrørshætte og tændrør, og brugt trykluft i forskellige el-samlinger og stik, brugt tryklyft i forskellige slanger til kabu, for at se om der var gennemgang (det er der). Alt dette er gjort uden fremskrift.
Skal lige siges, at scooteren har MEGET svært ved at starte (den kan starte, men dør ud efter meget kort tid 0-10 sek.) Og med meget svært mener jeg omkring 20-30 kick
Nogen kloge hoveder her, som ved hvad det kan skyldes?
apr 2016
Følger: 7 Følgere: 15 Scootere: 10 Emner: 10 Svar: 259
jun 2019
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.120
Hvis du kan få den ind og stå i varmen natten over, så burde den kunne køre imorgen.
jun 2019
sep 2006
Hmm.
Af med luftfilteret, ud med tændrøret og træd så 30 gange med fuld gas.
I med tændrør og start den så igen, uden luftfilter og uden udstødning.
Hvis den starter og kan holde sig selv igen, så hold dig for ørene og lad så stå og larme indtil at chokeren selv slår fra.
Sæt så luftfilteret på og start den igen.
Hvis det virker, så sæt udstødningen på og start den.
Vand og motor er altid noget lort.
jun 2019
sep 2006
Dine ledninger er våde.
Bum.
jun 2019
Nyt problem dog
Når den så starter og jeg prøver at køre, dør den kort ud, starter igen og tager fat. Men det er kun når jeg skal op i fart, den gør det. Når jeg er oppe i fart så kører den helt fint, hvad kan det skyldes?
Skal lige siges, at den gør det her med at dø kort ud mange gange, hvor jeg må slippe gassen og derefter gasse op igen, før den tager fat. (Hvilket giver et hårdt ryk i hele knallerten)
sep 2006
Skru luftskruen en halv omgang ind.
Hvis det ikke hjælper, så skru den en halv omgang ud igen og hæv nålen et enkelt hak.
Jeg havde lidt samme problem i 1999, med en 19mm dellorto, som jeg solgte til naboen. Han hævede nålen og så kørte hans scooter skide godt. Det var lidt bittert.
jun 2019
Surt med naboen.. så hellere se hvad man kan gøre inden man sælger
sep 2006
Dertil var min viden slet ikke i 1999 og der fandtes ingen hjemmesider, hvor man kunne få hjælp.
jun 2019
jun 2019
(Er ikke sur på dig haha, men er bare begyndt at blive lettere irriteret, da jeg skal bruge scooteren til at køre til og fra skole, men det kan jeg så af gode grunde ikke i øjeblikket)
Vandskade i Gilera Runner