412 visninger
|
Oprettet:
VGA versus 2t - Kører sløvt? {{forumTopicSubject}}
Hej SG. Har lidt problemer med min Versus 2t.
Har skiftet gearolie og fyldt olie på scooteren, for få uger siden. Siden da har den givet lidt problemer. Den kører 5-10 km/t mindre i topfart, og er lidt langsommere i optræk.
Ved ikke om nogen herinde kan give et svar på, om det er et mindre overfladisk problem, eller et større problem.
Jeg har også et andet problem, som jeg har haft siden jeg har kørt scooteren. Styret ryster en del når jeg giver slip på gas, efter en hvis fart. Når jeg kører +40 km/t ryster den. Hvad skyldes dette?
Tak på forhånd!
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
Hvilket olie har du fyldt på motoren?
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 26 Emner: 16 Svar: 20
Jeg har fyldt semi-syntetisk 2takts scooter olie. Den billige grå en fra t-hansen.
Kan det være at scooteren bare skal køres til med den nye olie? Har brugt en anden slags før, castrol racing 2t scooter olie.
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
Hvad med dine bremser?
Hænger de bare lidt, så vil scooteren hurtig blive sløv og miste fart.
Ved nærmere eftertanke, så kunne din manglende fart sagtens kædes sammen med rystelserne foran, hvis nu det er dårlige lejer der er skyld i det.
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 26 Emner: 16 Svar: 20
Jeg tror de hænger lidt. Det kunne godt være tilfældet. Har lagt mærke til når jeg bremser, at bremserne giver slip og tager fat af sig selv, selvom jeg trækker bremsen. Altså at scooteren har de her "hak" i opbremsning.
Har lagt mærke til en lyd når jeg kører. Nogle gange lyder det som om den vil køre hurtigere omdrejninger men ikke kan. Den skifter mellem en dyb også en "lysere"/højere lyd nogle gange, og når så den får lov til at komme op i de højere omdrejninger kører den lidt stærkere, indtil jeg bremser op eller slipper gas igen. Som om den kæmper med at køre i en et højere omdrejning.
Har pillet skiven, og den har kunne kørt 55 som maks, men nu kan den kun køre de 45 normalt, også nogle gange 50 når den får kæmpet sig op på de højere omdrejninger.
VGA versus 2t - Kører sløvt?