3.159 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

Dr. Big vil ikke starte Dr. Big vil ikke starte

Hej.
Står her med min kammerat som har en PGO Dr. Big PMPS, den vil pludselig ikke starte. Den får godt med benzin og gnister blåligt hvidt. Tændrør er lige skiftet, men har ikke gjort nogen forskel. Før dette problem startede den uden brok eller startgas. Mistænker selv CDI er dårlig, da den suger fint vakuum.
Starter kører rigtigt godt rundt, så det er ikke batteriet. Desuden vil den heller ikke starte på starthjælp.

Nogen råd? Tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dr. Big vil ikke starte
  • #2   19. aug 2019 18k

• #4   19. aug 2019 Glemte at nævne at cylinderkit er blevet skiftet. Der startede den fint. Så efter 5 minutter gik den meget spontant ud. Den har IKKE sat sig og kompressionen er rigtig god. Den har ikke villet starte siden. Der er gnist, benzin og kompression. Så spørgsmålet må være om den gnister rigtigt?

• #5   19. aug 2019 Link til video
    https://youtu.be/AyotTlGNvDg

• #6   19. aug 2019 Har konstateret at den ikke suger vakuum alligevel. Fejl 40. Så det er vel ny vakuumpumpe/benzin hane.

• #8   19. aug 2019 Virker som om at den lever sit eget liv. Nu vil den godt levere benzin....

• #9   19. aug 2019 Vil godt levere benzin ved manuel vakuum. Tænker at membranen er færdig

• altmulig
    altmulig Tilmeldt:
    jan 2018

Følgere: 5 Svar: 26
    #10   19. aug 2019 Skift simmerring ved krumtap bag variator. Den er sikkert strøjet,

• #11   19. aug 2019 Der er ingen tegn på slid på den ring, scooteren er købt hos autoriseret PGO forhandler og mekaniker for omkring 1500 km siden. Der blev alt tjekket igennem. Prøver at skifte membran og se om det fixer det.

• altmulig
    altmulig Tilmeldt:
    jan 2018

#12   19. aug 2019 Det er jo ligegyldigt om den er fra en autoriseret forhandler. De er sku intet værd. Men er den det mindste utæt dernede i en af siderne, kan du prøve at få liv i den fra nu af også til jul.

• #13   20. aug 2019 Membranpladerne gabte 1 mm

• #14   21. aug 2019 Nu har jeg fået fikset vakuum problemet. Den vil dog stadig ikke starte. Der kommer benzin ned i karburator, dog virker det som om at det ikke kommer videre end der til. Vil prøve at rense den imorgen. Skal også have renset stator. Så der er stadig lidt vej endnu. Min kammerat foreslog at CDI kunne være færdig, hvordan ved jeg om den er det? Skal lige nævnes at scooteren er med pillet skive og tragt. Og ja, den er tæt ved studs. Og membranen lukker tæt.

• #16   21. aug 2019 Hvordan kan man måle det, hvis man ikke har en kompressionstester, og ikke har penge til en? Har prøvet at dreje på blæserhjulet, og der føles kompressionen rigtig god....
    Desuden kan en dyse i karburator være blokeret, prøver at rense den, det skader jo ikke at prøve.

• #18   21. aug 2019 Hvad skal kompressionen være på?

• altmulig
    altmulig Tilmeldt:
    jan 2018

#19   21. aug 2019 Skift nu de simmerringe bag ved variator og bag tænding.

• #21   21. aug 2019 Okay, ligger på 7 bar, så det er vist ikke problemet. Virker som om at den ikke vil hive benzin ind. Har prøvet med starthjælp, men det har ingen virkning

• #23   21. aug 2019 Har jeg prøvet

• altmulig
    altmulig Tilmeldt:
    jan 2018

#24   21. aug 2019 Hvorfor er det helt præcist du ikke for de simmerringe skiftet var. Man skal satme da tro den stod helt stille. Lukker de ikke helt tæt/er lidt utæt, ja så suger den hellere ikke vakum. Og derved hellere ikke for benzin

• #25   21. aug 2019 Nok fordi at jeg HAR tjekket dem. Der er ikke noget at komme efter.

Lige for at få noget på det rene: hvis du kendte mig personligt ville du vide hvilken hjernefejl jeg har. Og du tror at jeg er retarderet når min IQ ligger på 148? Om igen

• altmulig
    altmulig Tilmeldt:
    jan 2018

#26   21. aug 2019 Du har ikke skiftet dem. Prøv hør jeg er ligeglad med om du for den til at køre. Jeg siger bare du skulle tag og skifte dem. Du kan sku ikke bare stå og kig ind til dem og sige de ikke fejler noget. Med derimod lækker der lidt olie, er den 100 færdig. Og så kommer den aldrig i gang. Du skriver selv at den er tjekket ved forhandler, men prøv nu at hør her, den kan godt fra time til time, og om du køber den ved en forhandler gør sku da ikke at den er i tip top stand.

Om din iq lækker på 0 eller 500 skal jeg sku ikke bruge til noget. Men du spørger om hjælp. Og du skriver ikke du har skiftet dem, kun at en forhandler har set den igemnem. Men fuck det, jeg gav dig bare et råd. Men som du ikke vil prøve. Men kun en helt masse gætteri.

• #28   21. aug 2019 Har skam taget imod dit råd, og udført nøjagtigt det du sagde jeg skulle gøre. Det gjorde bare ingen forskel overhovedet. Holder jeg for karburatoren og vakuumslangen mens jeg bruger elstarten bliver min hånd suget fast.... Så tror ikke det er der den ligger.... Og ja, den lukker tæt ved membran og studs. Membran er tæt. Vakuumhane fejler intet. Kan godt være at vi er kommet skævt ind på hinanden, men er bare frustreret af h****de til. Har kæmpet med den i 7 dage nu, både før og efter jeg startede denne tråd.

• altmulig
    altmulig Tilmeldt:
    jan 2018

#29   21. aug 2019 Jamen derfor siger jeg til dig, at du skal sætte nye i. For du kan ikke bare kig på om den er færdig med mindre der lækker olie. Den skal være helt tør. Men selvom den er tør, er det hellere ikke ens betydning med at den ikke er færdig. Køb nu 2 nye og sæt dem i. Hvis ikke det hjælper så prøv evt at kig på din stator. Det er heller ikke sikkert den giver det den skal. Har stået masser af gange med de problemer

• #30   21. aug 2019 Kim, det er elstart jeg prøver med, kickstart har det ikke for godt. Det er ikke dog ikke første prioriteten. Den virker men knaser lidt i bøsning og sådan.
    Kom lige til tænke på on det kan være statoren? Nåede ikke at få den renset i dag. Den burde da kunne starte på batteri alene? Eller husker jeg forkert?

• #31   21. aug 2019 Har sat nye i uden nogen effekt.... Som du også siger kan det være statoren...

• altmulig
    altmulig Tilmeldt:
    jan 2018

#33   21. aug 2019 Det har du så bare ikke skrevet noget om. Men så prøv at skifte din stator

• #34   21. aug 2019 Prøver at rengøre stator, hvis det ikke virker, så skifter vi den bare når vi får penge....(SU)
    Er bare ikke tryg ved at bruge min slagnøgle på denne scooter.... Den er nemlig elektrisk da vi ikke har kompressor....

• altmulig
    altmulig Tilmeldt:
    jan 2018

#35   21. aug 2019 Det hjælper desværre ikke med en rengøring. Da det sidder i selv spolen. Den er helt fint at bruge. Jeg har selv en af hver. Og har endnu aldrig ødelagt en møtrik eller gevind. Du skal bare tag det stille og roligt så der ingen ko på isen

• #36   21. aug 2019 Den har kun 1 indstilling og det er fuld power. Så det må bare være i små ryk så?

• altmulig
    altmulig Tilmeldt:
    jan 2018

#37   22. aug 2019 Jamen det har min også. Jeg tager det bare stille og roligt

• #39   22. aug 2019 Okay, det gør jeg så smiley

• #40   22. aug 2019 Fandt et brud jeg havde overset på statorens ledninger. Har fået lavet det på den, så er der også blevet renset, den var fuld af støv. Svinghjul og stator sidder 0,30 mm fra hinanden.

• #41   22. aug 2019 Den vil stadig ikke starte.....

• altmulig
    altmulig Tilmeldt:
    jan 2018

#42   22. aug 2019 Din stator er nok dårlig så. Har lige skiftet den på min søns hot også. Der er gnist. Men ikke det gnist der skal være og den forsvinder nogen gange.

• altmulig
    altmulig Tilmeldt:
    jan 2018

#43   22. aug 2019 Der er mange der ikke tror at stator og tændspoler ikke kan blive dårlig, fordi den giver jo gnist. Men nu har jeg lavet mc i mange år, samt scooter og er set utallige gange at de bliver trætte.

• #44   22. aug 2019 Den vil heller ikke starte med jumpstart. Kan godt være at gnist ikke er kraftig nok så. Den har dog givet et øresønderrivende knald

• #45   22. aug 2019 Der er også et hul der vor statorens ledninger går ind ved svinghjulet. Den døde da jeg ramte en vandpyt så kan godt være at det har skadet statoren

• altmulig
    altmulig Tilmeldt:
    jan 2018

#46   22. aug 2019 Tror skam du skal skifte den. Den koster ikke meget og det er godt givet ud.

• #47   22. aug 2019 Okay. Men burde den ikke kunne starte kun på batteriet?

• altmulig
    altmulig Tilmeldt:
    jan 2018

#48   22. aug 2019 Nej det kan den ikke.

• #49   22. aug 2019 Okay så. Mente nemlig at den kunne. Så må vi skaffe en ny. Håber at det er det....

• altmulig
    altmulig Tilmeldt:
    jan 2018

#50   22. aug 2019 Det tror jeg helt bestemt det er

• #51   23. aug 2019 Hmmm. Selv efter at have skiftet stator og CDI vil den stadig ikke starte. Har også prøvet at sætte en anden kendt god tændspole på uden held.

• #53   23. aug 2019 Den virker. Den er bare slidt.
    Kan det være fordi at den får for meget olie? Oliepumpen på denne PGO har ingen problemer med at følge med ang. smøring. Udstødning er klistret af olie på undersiden.

• #54   23. aug 2019 Derp.... Fandt en stor fejl 40. Lukker ikke tæt ved bundpakning.....
    Det er vidst en ommer xD

• #55   23. aug 2019 Hmm, det var der den låsering blev af...

profilbillede
  • #57   23. aug 2019 Mig, må jeg ærligt indrømme. Kunne ikke holde fast på ringene, det var en af de låseringe jeg ikke så hvor landte.

• #59   23. aug 2019 Ja, der er kun en måde at lære det på jo.

• #60   25. aug 2019 Så kører den igen.
    Tak for svar alle sammen

• #61   27. aug 2019 Nu vil den så ikke give gnist.... ALT i tænding er skiftet. Den døde da min kammerat var ude at køre på den. Først troede jeg at det var fordi at topstykket skulle spændes efter. Det var ikke tilfældet.
    Den tager fint brændstof ind. Har prøvet at sætte anden CDI på uden held. Har hørt fra en anden kammerat som også har en Dr. Big at der kan ske fejl på stellen? Det er dog uden for min viden. Så hvis der er nogen der har nogle gode tips, ville vi sætte stor pris på det.

Kommentér på:
Dr. Big vil ikke starte

Annonce