521 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Aerox vs. SR50 Bremser Aerox vs. SR50 Bremser

Hej med jer!

Nu er det noget tid siden jeg har rodet med det her, så det er ikke alt jeg husker.

Derfor vil jeg høre om der er nogen der ved om man kan bruge bremseskive- og kaliber fra en Yamaha Aerox på en Aprilia SR 50 WWW.

Mener jeg nemlig godt at man kan, men bliver usikker, for når jeg kigger efter oversize skiver, findes nogen af dem til Aerox, men ikke SR50.

Er der en der har styr på dette?

Mvh Alex

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aerox vs. SR50 Bremser
  • #1   6. sep 2019 Umilbart mener jeg ikke du kan bruge det fra sr50 til Aerox
    Det kun Rally og sonic og sacarabeo som jeg mener er muligt at gøre det med Aerox bremse dele ....
    tot du ikke det fordi du har set det på Sr50 med Yamaha aerox for gaffel system monteret , eller om vendt ..
    Jeg kan tage fejl men jeg mener ikke Sr50 og Aerox bremse kaliber / skiver er det samme
    Mener kun det cylinder osv det er samme system , altså efter om det lc eller AC ....

• #2   6. sep 2019 Ok, tak for svar!

Kan du måske være mere specifik?

Det er vist Brembo der laver begge systemer(?)

Skiven monteres med 3 bolte på begge modeller(?)

Er det afstanden mellem boltene som er forskellig?

Begge modeller kører med 13" fælge.

• #3   6. sep 2019 Lige netop det der aner jeg intet om .
    Hvis du kikker på Speedline , under Yamaha Aerox , og går ind på bremser,
    Og så på bremseskiver , og ellers går ned og ser hvad den passer til for modeller ,
    Så dukker lige netop din scooter ikke op til at kunne bruge samme skrive som Aerox , og samme med kaliber... så jeg går Jeg ud fra at de ikke kan dele Skive og kaliber , så ja et eller andet sted må det vel næsten være afstanden mellem boldt hullerne som er problemet , men om du så kan sætte kun forhjulet fra Aerox over på Sr 50 forgaffel så ville det problem være ude af verden , men om det passer sammen aner jeg ikke , og ja det er Brembo som er monteret på de type scooter ....

• #4   6. sep 2019 Glemte at sige , angående det med de bremse kaliber , at selv om det er forskellige kaliber , mellem SR50 og Aerox , se kan de vist nok stadig deles om de samme bremseklodser , ,men ved ikke lige om det bagerste kaliber som bruger samme bremse klodser eller dem foran ...
    tænkte bare her at det måske kunne være det som var med til du mente at Aerox og Sr50 havde samme kaliber smiley

• #5   21. sep 2019 Jeg er kommet frem til at skiven er den samme, 3 huller med 7cm imellem, mens kaliberen, dens placering og dens hulafstand er forskellig:

Yamaha/MBK = Brembo, hulafstand 42 eller 43mm
    Aprilia/Malaguti/Benelli = Grimeca, hulafstand 60mm

Mine udtalelser er kun vejledende, og justeringer samt input modtages.

• #6   21. sep 2019 Kanon fedt du fant ud af det iværtfald ... så bare få det hjem ,,.... (-:

• #7   21. sep 2019 Den var ikke nem at finde, kan jeg godt fortælle dig!! Har ledt i dagevis smiley

• #8   21. sep 2019 He he , fedt du kan finde ud af bruge nettet , jeg er ikke så god til det med at bestille på ulanske hjemme sider, ved igrunden ikke hvorfor , men har altid fået speedline til at få det hjem , og prisen bliver ikke særlig meget mere højre af den grund... det lige fra kåbedele osv jeg har købt gennem dem hvor de fik det hjem fra en anden stedet i Verden , uden nogen ekstra pris , jo vi taler måske 50-60kr mere hvis delen er oppe på her 1000kr ca ... så det kan jeg bedre holde mig til , så garantien også hurtig klaret hvis det fejl et sted...

• #9   22. sep 2019 Det er også langt mere sikkert, og nok også noget jeg skal benytte mig af i større grad.

Har eksempelvis lige købt en forgaffel på en "italiensk" side, som jeg nok aldrig ser. Heldigvis drejer det sig kun om 330,- , men det kunne have været undgået.

• #10   22. sep 2019 Den skal nok komme , kender andre der ventet i op til et år før deres cylinder kitt kom ...

• #12   20. okt 2019 Update d.19/10/19 med billeder:

https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/122550-sr50_13_5_eger_faelge_paa_min_benelli_491

Kommentér på:
Aerox vs. SR50 Bremser

Annonce