1.797 visninger
|
Oprettet:
Derbi Senda kan ikke starte {{forumTopicSubject}}
Hej Herinde.
Jeg har problemer med at få knægtens Derbi til at starte efter hærværk på skolen. Nogle mente åbenbart det var sjovt at pisse i tanken.
Jeg har skiftet karburator og renst tanken og købt nye pakninger til cylinder og topstykke samt membran. Jeg har også købt nyt stempel da den var færdig havde varmesat sig (mekanikeren sagde cyllen så ok ud)
der er fin gnist og benzin (har også prøvet med startspray uden held)
dog er kompressionen kun på 70 psi/5 bar og det syntes jeg måske er i underkanten.
Håber der er nogle herinde der kan guide mig i rentning af en løsning.
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
Under 8 så begynder problemerne at opstå, så jeg plejer at sige 9 bar skal der være på en sund standard motor.
Måske din cylinder ikke er så god alligevel?
Er der fine honingsridser i den? eller er den helt blank?
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 7 Svar: 38
Vil du anbefale at prøve ny cylinder kit, eller hvad kan ellers være skyld i manglende kompression?
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 7 Svar: 38
Cylinder kan jeg godt selv klare
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 7 Svar: 38
Det må vel så kunne tolkes sådan at det er et nyt cylinder kit der skal til, simmeringene og pakning burde jo så være ok?
Det er så heldigvis også noget jeg selv kan klare, tak for hjælpen foreløbigt, og jeg skal nok venne retur med resultatet når jeg har fået det skiftet.
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 7 Svar: 38
https://www.mopedspeed.dk/media/catalog/product/cache/1/image/550x367/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/img_5339_1/cylinder-40mm-derbi-31.jpg
Nu starter den fint igen, mangler bare lidt finjustering af tomgang/karburator.
Men Men men nu står jeg så med det problem at der løber kølervæske ud ved toppen af pinboltene når jeg fylder kølervæske på Den kan stadig starte uden problemer.
Nogen der har et bud på hvad jeg kan/skal gøre ??
Har også skiftet olie på den så den skulle være klar til nogle nye super kilometer
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 7 Svar: 38
Men når den stadig kan starte uden problemer så kommer det vel ikke videre ind i motor?
kan jeg bare sætte fire oringe på ved møtrikkerne tror du?
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 7 Svar: 38
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 7 Svar: 38
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 7 Svar: 38
Takker mange gange for de hjælpen.
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 7 Svar: 38
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 7 Svar: 38
Dog er denne toppakning jo lidt tykkere end alu pakningen der fulgte med, vil det give nogle problemer?
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 7 Svar: 38
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 7 Svar: 38
Derfor har jeg nu pillet sættet af og returneret det til mopedspeed og får pengene retur, ok service fra dem.
Så har jeg købt et nyt sæt fra Speedline, deres standart 50ccm top performance støbejerns cylinderkit hvor der bruges o-ringe som toppakning, og det er installeret og virker upåklageligt. Dog har knægten ikke kørt på den endnu pga. fladt fordæk, men den starter og går super fint I tomgang efter justering, med perfekt gasrespons.
Takker mange gange for hjælpen, vil helt sikkert bruge dette forum ved mit næste problem.
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 7 Svar: 38
Den røg en del under kørslen, men ikke mere end min gamle kreidler også gør.
kørte med dyse 100, nok lige stor nok til standart 50 cc opsætning.
nu efter han kom hjem kan den sagtens starte igen og gå i tomgang samt tage gassen. Hvad tror du kan være problemet ??
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 7 Svar: 38
Men min skræk går selvfølgelig på om det kan være cyllinderen der er gået til.
Vi kører til Speedline og køber et dysesæt I dag og så prøver jeg at sætte en dyse 80 I
Hvordan med luftfilter, syntes ikke den originale vil side ordentligt, men sntes alle fraråder ewn powerfilter
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 30 Emner: 7 Svar: 38
så har jeg fået ordnet filteret (det originale) og købt ny membran (kunne se lidt igennem den anden. Men kan stadig ikke få den til at køre anden i tomgang, jeg har prøvet adskillige dyse størrelser og også at flytte nålen frem og tilbage uden held.
Har også tjekket benzin hanen, og endog prøvet med en anden tank.
Jeg har haft pillet cylinderen af bare for at være sikker på det ikke var den, men den ser fin ud både stempel stempelringe og det hele.
Nu her til morgen opdager jeg så at der drypper benzin ud ved tændingen, det har jeg ikke set tidligere. Hvad kan det skyldes? er det noget utæt simmering vi er ude i?
Jeg har snart kun grå hår tilbage
Alle i andre eksperter er også mere end velkommen til at komme med hjælp.
Derbi Senda kan ikke starte