G-max omdrejning, og for høj hastighed. {{forumTopicSubject}}
Har købt mig en g-max fra 2010 med 10.000 på klokken. Rimelig slidt og knap så vedligeholdt.
De første 2 dage rystede den som et ekspresstog og kun liiige klare 41-42 ud af lige vej. 9500 lå omdrejningerne på, oppe i det røde felt.
Startede med at skifte vario da jeg havde mistanke til vibrationerne stammede derfra, en uorg røg på 7.5g ruller og skiven ud. Nu forsvandt vibrationerne men scooteren kom kun op på 6500 rpm og topfarten hed 57-58.
I dag tog jeg mig sammen til at skifte trykfjederen også, fik skiftet membranen og sat skiven tilbage derpå. Nu ligger rpm på ca 7500 men topfarten er nu 45.
(Alt topfart målt efter speedometer)
Mit mål var egenligt at køre den lovligt, men ved ikke helt hvad jeg skal stille op når topfarten er deroppe med skiven og alle begrænsningerne i. Er det blot en større Skive der skal til? Og hvad med de rpm, de 7500 som den ligger på nu, er det godkendt eller bør det være højere. (Eller lavere for den sags skyld)
Scooteren firtakter desuden en del ved optræk, tager ikke rigtig gassen ordenligt. Skal hente en ny karburator i dag (hvor luft skruen ikke er groet fast) dysen er 50(std) men firtakteriet kan næsten kun henledes til luftblandingen er for fed ikke? Der er kommet sprit nyt tænder på så For tidligt at sige en farve men på det gamle var vi ude i noget mørk kakao.
På forhånd tak.
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 22
Udstødninger syner ikke at være lige så gammel som scooteren, dog er det en original. Hvis det er en ubegrænset udstødning der er sat på, og man ikke har dyser op. Vil det så kunne forklare at den firtakter og jeg oplever for høj en fart?
maj 2016
Følger: 21 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 211
G-max omdrejning, og for høj hastighed.