Hvorfor dyse 58 Pgo Ligero 45 Hvorfor dyse 58 Pgo Ligero 45
Fik renset karburator igår aftes, og opdagede at der kun sidder en dyse 58 i min pgo ligero 45 fra 2008?? Tændrør er også helt hvidt, hvad er standard dyse størrelse til sådan en ligero?? Alt er originalt, på nær udstødning (den skulle dog være lovlig og begrænset). Hvis standard dysen er 72 som jeg kan se en ny karburator kommer med, hvorfor fanden har man så sat en 58 dyse i?? Jeg har købt scooteren brugt, så ved ikke hvem der har rodet i den før. Begyndte at få problemer efter en ny filterindsats, det tror da fanden når den i forvejen får alt for lidt benzin. Hvad dyse skal jeg have bestilt hjem? Har lige været forbi den lokale cykelhandler, men han har selvfølgelig lukket pga julefrokost.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.149
Du havde fanget den, hvis du havde gjort som jeg sagde i #15 for så får den lidt mere benzin.
Skift din dyse til 64 og forvent at dit stempel er brændt af.
Hvis du er heldig, så kan cylinderen stadig bruges.
apr 2017
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 5 Svar: 724
apr 2017
sep 2006
Jeg vejer selv 8kg for meget, i forhold til at komme ned hvor jeg bør være og jeg kan mærke forskellen.
Jeg kan mærke at jeg er "tungere at danse med" for lidt eget vedkommende.
Som håndværker, der ligger jeg ofte og roder rundt på gulvet og det er mere besværligt at komme både ned og op, nu hvor at jeg har taget på, henover de sidste par år.
Så af hensyn til din ryg og resten af din krop, så skal du med i vægt.
Hvis du indtager smertestillende piller som indeholder Ibuprofen ( Ipren eller lign ) så skal du være opmærksom på at de smadre din testosteron produktion, som gør dig federe, mere doven, i dårligt humør og giver dig dårligere selvværd, samt lavere sexlyst.
Det er klinisk dokumenteret, men det står der ikke ret mange steder, at der er en sådan sammenhæng. Jeg læste en lang artikel på DR's hjemmeside om det.
En 17 årig på Ibuprofen i 14 dage vil have et niveau som en 70årig, når tiden er gået.
Jeg døjer selv med ovenstående, når jeg fra tid til anden får overbelastet kroppen, enten på arbejdet eller i fritiden.
Anyway, så bør du nok tage cylinderen af og se om ikke at stemplet er brændt af, pga den lille dyse.
Skift derefter dysen til 72 og hvis den er for stor, så skift den til 64.
dec 2006
Følger: 66 Følgere: 69 Scootere: 11 Emner: 17 Svar: 158
apr 2017
apr 2017
sep 2006
Shit.
Sikke en omgang.
Jeg døjer kun med at jeg ikke kan holde mig fra fastfood, sodavand og slik.
Så mine 8 kg er ikke så slemt.
Bemærk lige at tændrøret ikke skifter farve, bare fordi at du skifter dysen.
Hvis tændrøret ikke er skadet, så kan det renses med en blød stålbørste, så det ser nyt ud.
Kan du ikke det, så sæt en alt for stor dyse i og sæt så et nyt tændrør i og gå så ned i dyse, indtil at den ikke 4 takter mere.
Evt tag udstødningen af og se ind på stemplet om det ser brunt eller brændt ud.
apr 2017
sep 2006
Har du set mine videoer?
https://www.youtube.com/channel/UCox8FQm_UcT-RtPbesmA7ow
Hvorfor dyse 58 Pgo Ligero 45