891 visninger
|
Oprettet:
Udluftning af bremse. {{forumTopicSubject}}
Hej sg,
Står i den situation jeg skal ha udluftet min bremse da jeg har skiftet bremseslange, og fået en 4 stempler kaliber fra Vocca. Har en udlufter der køre på kompressor. Jeg har efterhånden suget 1/2 litter ud, og den fungere stadig ikke, der kommer ikke luft nede i slangen, men når jeg så går op og pumper forsætter den med og bære blød som lort. Lukker self udluftningskruen -_- . Har tjekket alle steder om der er noget der er utæt, men der er intet.
Hvad fanden kan der være galt?
dec 2018
Følger: 3 Svar: 50
aug 2017
Følger: 11 Følgere: 160 Emner: 25 Svar: 189
maj 2019
Følger: 13 Emner: 7 Svar: 58
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.139
Herefter udlufter du caliberen manuelt, præcis som man plejer.
Jeg bruger aldrig en udlufter, selvom at jeg har en.
Den er alt for elendig.
Måske kunne jeg finde på at starte ud med at bruge den på baghjulet, men selv der virker den heller ikke skide godt.
Så løfter jeg hellere forhjulet en halv meter og så bare pumper løs, med en masse små ryk, indtil at luften er vandret op.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 22 Scootere: 6 Emner: 416 Svar: 4.546
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 140 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 75 Svar: 1.354
Jeg gør det på gammel dags måde med udluftningen og jeg anbefaler du gør det samme , evt sæt benzinslange over den udluftnings skrue du lufter ud, så væsken ikke læber ned af det hele og gør skade på andre dele, du kan også meget nemmer se om det begynder at være fri for de her små luft/ilt bobler i olien .. det ses tydelig gennem en benzin slange... så jeg anbefaler du gør det på den gammel måde , så tror jeg du for det til at virke og husk at udlufte begge steder, siger det kun fordi da jeg begyndte løsne den anden udluftnings skrue så begyndte kaliber at leve lidt op i trykke efterhånden som man fik luften ud af systemet.
Husk at hold din bremse inde når du åbner for skruen så luften kan komme ud, og husk at holde din bremse inde indtil du spændt skuen fast igen..
så pumper du nogen gange igen
Og holder bremsen inde .så løsner du igen skruen så luften kommer ud.og husk at holde bremsen inde indtil du spænder skruen igen.
Så pumper du nogen gange igen
Og så gør du igen det med bremsen som jeg beskrev..
Husk at det er 2 skruer du skal lufte ved , eller det gjor jeg iværtfald og det hjalp på det problem jeg havde, ( det samme problem som dit )
Husk det hus du fylder op med bremsevæske at det lille hul som olie læber igennem og ud til bremseslangen og ned i kaliberen , det lille hul SKAL altid være dækket af bremsevæske, hvis den er fri bare en gang mens du pumper og udlufter så skal du starte forfra med at udlufte det hele fordi det luft i systemet igen.. så ALTID husk at det skal være masser af bremse på når SU begynder at udlufte alt
Udluftning af bremse.