Dobbelt CDI {{forumTopicSubject}}
Hallo Sg gutter
Jeg har fået en lidt speciel ide som jeg vil høre jeres
mening om. Det drejer sig at jeg kører på en 100%
lovlig Derbi Senda xtreme sm euro4 2019 og det er
utrolig god til at køre de 30-32 når de det går plant
ligeud, men så snart det går ned af bakke fek’s så slår
Cdi’en til og bremser maskinen ved at begrænse
omdrejningerne, og det er faktisk ret irriterende.
Jeg har så prøvet at sætte en ubegrænset Cdi i og det var
en helt anden oplevelse, bortset fra at topfarten også
hævede sig til 45-50km/t, og det vil jeg kke køre med
fordi jeg har været temmelig uheldig med de sortklædte, og
jeg ønsker ikke hele tiden at risikere at møde dem.
Derfor kom jeg til at tænke på om man kunne sætte både en
begrænset og en ubegrænset Cdi på således at man købte et nyt ledningsnet og så tog det stykke ledning hvor stikkene til Cdi’en
sidder og så koblede det til så man har 2 sæt stik. Hvis man så
monterede en on/off kontakt til dem begge så kunne man skifte imellem dem når behovet opstod. Det lyder måske nok lidt langt
ude men det tror jeg ikke det er. Især hvis man fik en elektriker
eller en der har forstand på den slags til at lave det ordentligt.
Skriv endelig og fortæl hvis det er ønsketænkning, eller en skør
ide. Men oz hvis i tror det kan lade sig gøre. ??
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Alt efter hvor mange aktive ledninger der er på din CDI.
Hvis du kan få fat i et flerpolet kiprelæ, som ikke er ON/OFF, men er kanal 1 og kanal 2, så er det virkelig nemt.
Det er overkill at købe et ledningsnet, når du helt sikkert kan købe løse stik på aliexpress, Alibaba eller eBay.
Det største problem kan være at finde ud af produkt nummeret på stikkene.
De små løse ben plejer at være ret nemme at finde.
Dog bør man bruge en special tang til dem.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Du skal nok lede efter noget til en bil.
maj 2014
Følger: 1 Følgere: 80 Emner: 60 Svar: 109
Men jeg har et spørgsmål mere hvis du er frisk. Det er fordi jeg jo har denne ubegrænsede cdi, og den har jeg prøvet at have på og da der ikke er omdrejningstæller på en senda ved jeg ikke hvor højt den kommer op. Men jeg kan høre at når jeg rammer ca 45-50km/t så er omdrejningstallet tårnhøjt. Så vidt jeg er orienteret så kan krumtappen sagtens holde til det, hvorimod det er noget andet med lejerne. Det ved ikke om det er rigtigt? Men jeg har set hos KGI at de har en Cdi/Ecu som man kan justerer op og ned i omdrejningstallet, fordi som de skriver ´Hvis man ønsker at passe ekstra på sin motor´ Det vil måske være en god ide at have sådan en sammen med en begrænset så motoren ikke bare fortsætter ud i det røde felt. Evt kunne man overveje at sætte et 12-13 tands foran og så dyse en smule op. (Desværre har jeg først i dette øjeblik opdaget at man også kan få en justerbar hos speedline, så hvis jeg havde haft øjnene åbne i første omgang så havde jeg klart købt den, men sådan kan det jo gå)
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
https://www.malossistore.eu/MD/tc-unit-k15-with-magnet-rpm-control-5512791-P
Du skal bare have denne CDI.
Så har du indstillet den til lovlig hastighed når knappen er ON og uden begrænsning når den er OFF.
Du skal bare finde et sted til knappen, eller du kan lave den fjernstyret.
Eneste er dog at du jo så bare skal slippe gassen, når den kommer over 40 kmt.
Alternativet er at du giver den et lidt større fortandhjul, så den kommer noget højere op når den er uden begrænsning og så justerer du bare begrænseren, så den stadig holder dig på den lave fart.
Det koster så lidt på optrækket, når den kører i berænset tilstand.
Tjek dog først om din er med Ducati svinghjul.
Dobbelt CDI