Mister pusten ved topfart {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens
Nu har jeg endelig fået min PGO T-Rex 50 til at køre nogenlunde som jeg gerne vil have den til, den er endelig holdt op med at æde mine tændrør efter jeg holdt op med at hælde ekstra olie i benzinen og kun benytte den originale olie pumpe.
Men jeg er stødt ind i et mindre problem som irreterer mig en del, når jeg rammer ca. topfart (som er omkring 70 - 71 km/t) så mister den pusten og det føles som om at maskinen motorbremser indtil den ryger under 70 igen, så giver den fuld gas igen indtil jeg ramme 70-71 km/t igen.
Jeg ved at min CDI boks ingen begrænser har, da den tidligere har kunne køre med 75 - 78 km/t uden problemer og uden at "Motorbremse", så jeg tænker om det kan være en forkert indstilling af benzin / luft blandingen som gør at den opføre sig sådan når den når op i den hastighed og omdrejninger?
Håber i kan hjælpe mig med at finde frem til løsningen, vil ikke begynde at skrue på blandingskruen før jeg har hørt fra jer herinde, det kan jo være i mener det er noget helt andet der er galt.
Venlig Hilsen
Daniel Andersen
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.018
Hvilket tændrør bruger du?
Og har du blæserskjold på?
aug 2019
Følger: 16 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 14
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.018
92dyse lyder voldsomt højt. Hvad farve har tændrøret når du har kørt med bundgas nogle km?
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.018
1: Din tomgang og start, justeres med din tomgangs og luftskruer. Bestemmer også sæt i gang.
2: Din nål justere hele mellemgas området. fra 1/4 til 3/4. Den kan ikke justeres på en pgo.
3: din hoveddyse bestemmer din bundgas. Altså den sidste fjerdedel.
Så alt efter hvor problemet er? Skal det justeres de rigtige steder.
sep 2003
Følger: 22 Følgere: 128 Scootere: 19 Emner: 366 Svar: 805
Som jeg læser er den std uden begrænsninger.
Så burde den ikke skulle have en 92 dyse.
Nyt tændrør, kør en tur med bundgas og tjek tændrør om det vådt, eller tørt.
aug 2019
Følger: 16 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 14
Tændrøret er pæn cocio brun farve.
Men det sjove er at der er ingen problemer med at tage bundgas, river jeg øret helt rundt fra start af går den uden problemer op på omkring de 10.000 rpm og falder i tak med at variatoren kommer længere ud, men når jeg rammer ca. top fart og variatoren er helt ude så er det at jeg får sådan en sjov hvine lyd som om at der er noget som begrænser den også mister jeg fart indtil den ryger en lille smule ned i hastighed så giver den fuld gas igen indtil jeg rammer samme punkt igen, det sker ved omkring 70 - 72 km/t.
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.018
Du kører jo primært på nålen.
Du skal nok prøve et 9 tændrør UDEN R.
Og så start med en dyse 105
aug 2019
Følger: 16 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 14
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.018
aug 2019
Følger: 16 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 14
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.018
Du skal have en strammere trykfjeder sat i. 28-30kg burde være passende til din opsætning. Svarer sådan ca til en gul malossi eller en 15-20%
Din blandingskrue justerer kun din tomgang, og igang sætning, den har intet med din dyse at gøre.
aug 2019
Følger: 16 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 14
Så en Malossi D.4,0 Trykfjeder vil passe fint?, den er gul
Mister pusten ved topfart