Piaggio NRG med vild tomgang {{forumTopicSubject}}
'Har skiftet krumtaplejer i min knægts Piaggio, nye SKF med teflonstyr og super simmerringe. Det snurrede bare derudaf. Og det gør det endnu, den starter og kører som betalt men der er et problem opstået efter 6-8 dages kørsel. Ud af det blå tog den 6-7000 omdrejninger i tomgang. Tog indsugningstudsen af og tjekkede om den fik falsk luft der.
Det så sådan ud, havde ikke en ny men gav den Loctite 5942 tætning og fejlen var rettet. Indkøber ny original studs der skal på, 6 dage efter reparation sker det igen. Nå! Af med den uoriginale tætnede studs og på med den nye+ membranpakning. Fejl rettet igen, nu efter 6 dage med original studs er fejlen der så igen......hmmm!!!!
Er det så noget andet vi er ude i af fejl tænker jeg, har tjekket at shokeren virker, har også luret lidt på gaskablet men det kører perfekt frem og tilbage (tænkte det kunne have en flosset wire der gjorde gasspjældet ikke kom tilbage og lukke men det er ikke tilfældet) .
Nogen der har en ide??
Kan tilføje den bare starter omgående når man vil det både kold og varm. Og den lyder dælme sund med de nye lejer.... Nu skal det sidste så lige med
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
sep 2017
Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 736
Kan være jeg har lavet ris til egen røv, men bare mærkeligt at den har virket og ikke virket skiftevis. Kan man tjekke om krumtaphuset er tæt på en eller anden måde??
PS: sammenspændte krumtaphuset med momentnøgle 13nm efter bogen så der er ikke noget der
sep 2017
sep 2017
Piaggio NRG med vild tomgang