935 visninger
|
Oprettet:
Vil ikke komme op i omdrejninger {{forumTopicSubject}}
Så den gal igen.
Har monteret en ny 28mm karburator på min Derbi
2-takt med 80ccm kit, Malossi mhr udstødning og Voca silencer. (Der er også nogle andre ting på den)
Den står ok i tomgang og kan sagtens komme op i omdrejninger. Den lyder dog ikke helt godt da den har en dyb lyd og ikke den rigtige 'tiktik' lyd?
Problemet er at den ikke vil op i fart og omdrejninger når man kører afsted på den. Bare en meget høj buuuuuuuh lyd og 25 km/t. Plus den går ud når man skifter fra neutral til første gear? Nogle bud på nål og dyse? Mvh
sep 2017
Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 731
aug 2019
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 30
sep 2017
Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 731
Så er du nok ovre i en tynd benzinblanding med dårlig trækkraft til følge. Du skal nok have en større dyse i, en 28mm karburator trækker voldsomt meget luft.... Hvordan ser tændrøret ud?? hvidt, gråhvidt, kaffebrunt eller sodet sort???
aug 2019
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 30
sep 2017
Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 731
aug 2019
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 30
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.419
jan 2010
Følgere: 281 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.708
aug 2019
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 30
aug 2019
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 30
aug 2019
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 30
aug 2019
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 30
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.419
Sådan synes jeg som regel det er når man står med et mysterie.
Helt naturlig forklaring man bare overser
aug 2019
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 30
Kørte den med 125 dyse i går og den skal noget mere op i hoveddysen
jul 2013
Følger: 1 Svar: 13
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.419
32mm er cirka max for peak power på en 50x40mm motor, afhængig af dit og dat.
Det giver dårligt træk i bund og mellemområde men når den så går på røret så skriger den også så meget som muligt.
Det er ønskværdigt til roadrace. ikke gaderæs men, asfalt bane kørsel som kaldes rr eller roadrace.
til alm gade kørsel ville en 24mm være en god balance mellem topeffekt og brugbart mellemområde.
igen afhængig af udstødning osv. men som regel.
og en 21mm ville give den mest "kørbare" motor til gengæld for en 30% reduktion af topeffekten ved de 12500 omdr ca.
skud fra hoften men ikke helt ukvalificerede guesstimates. Jeg har det fra en del research da jeg selv ska lave en gear maskine som skal trække så meget fra lave omdr som muligt. Fordi den skal køres offroad.
Der gir det mere mening med et mere lineært trækområde
aug 2019
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 30
Vil ikke komme op i omdrejninger