{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Vil ikke komme op i omdrejninger {{forumTopicSubject}}

Så den gal igen. smiley

Har monteret en ny 28mm karburator på min Derbi
2-takt med 80ccm kit, Malossi mhr udstødning og Voca silencer. (Der er også nogle andre ting på den)

Den står ok i tomgang og kan sagtens komme op i omdrejninger. Den lyder dog ikke helt godt da den har en dyb lyd og ikke den rigtige 'tiktik' lyd?

Problemet er at den ikke vil op i fart og omdrejninger når man kører afsted på den. Bare en meget høj buuuuuuuh lyd og 25 km/t. Plus den går ud når man skifter fra neutral til første gear? Nogle bud på nål og dyse? Mvh smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke komme op i omdrejninger
  • #1   19. jul 2020 Falsk luft et sted, starter den nemt nok eller er den lidt sej??

  • #2   19. jul 2020 Starter super godt

  • #3   20. jul 2020 Hvis den bare starter som den skal er det højst sandsynligt ikke en utæthed du står med. Totaktere starter tit, dog med besvær men kører ad lort til hvis noget ved indsugning/karburator er utæt + høj ikke justerbar tomgang.
    Så er du nok ovre i en tynd benzinblanding med dårlig trækkraft til følge. Du skal nok have en større dyse i, en 28mm karburator trækker voldsomt meget luft.... Hvordan ser tændrøret ud?? hvidt, gråhvidt, kaffebrunt eller sodet sort???


  • #4   20. jul 2020 Har ikke kørt meget på den. Men sidst var den bare lidt fedtet og brunlig, men tror det var fordi der kom for meget olie i tanken smiley

  • #5   20. jul 2020 Det kunne være dit tændrør der laver balladen, hvis det er kokset til pga. olie kan det kortslutte oppe i bunden istedet for mellem elektroderne. Når det gør det bliver benzinen ikke antændt for hver omdrejning... Så forsvinder effekten

  • #6   20. jul 2020 Så må jeg gøre det tændrør rent igen og få tømt karburatoren for brændstof. Har nemlig tyndet blandingen ud i tanken i dag

  • #7   20. jul 2020 Hvilken 80cc cylinder?

  • #8   20. jul 2020 som Jeg læser det har du bare smidt en karburator på og forventet at det bare virker hvis det hænger sådan sammen skulle du nok overveje at indstille den

  • #9   20. jul 2020 Det er top performances cylinder. Og ved ikke om den skal op eller ned i benzin men kan jo starte med at sænke nålen og prøve en større hoveddyse

  • #10   20. jul 2020 Ser ud til der var en smadret hoveddyse i. Helt ny karborator. Har ikke engang selv skruet i bunden på den. Den havde også de hakker i dysen som om den er blevet voldspændet i

  • #11   20. jul 2020

    profilbillede
  • #12   21. jul 2020 Omdrejningsbegrænseren var selvfølgelig slået til. Hvor dum kan man være ikke at tjekke det noget før smiley

  • #13   21. jul 2020 Var det bare det smiley
    Sådan synes jeg som regel det er når man står med et mysterie.
    Helt naturlig forklaring man bare overser


  • #14   22. jul 2020 Ja hehe. Jeg var ellers sikker på at den var off og derfor tjekkede jeg ikke før.

    Kørte den med 125 dyse i går og den skal noget mere op i hoveddysen smiley


  • mike P
    mike P Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 13
    #15   27. jul 2020 Er den karburator ikke lige i overkanten

  • #16   27. jul 2020 Det er lidt til den høje side.
    32mm er cirka max for peak power på en 50x40mm motor, afhængig af dit og dat.
    Det giver dårligt træk i bund og mellemområde men når den så går på røret så skriger den også så meget som muligt.
    Det er ønskværdigt til roadrace. ikke gaderæs men, asfalt bane kørsel som kaldes rr eller roadrace.
    til alm gade kørsel ville en 24mm være en god balance mellem topeffekt og brugbart mellemområde.
    igen afhængig af udstødning osv. men som regel.
    og en 21mm ville give den mest "kørbare" motor til gengæld for en 30% reduktion af topeffekten ved de 12500 omdr ca.
    skud fra hoften men ikke helt ukvalificerede guesstimates. Jeg har det fra en del research da jeg selv ska lave en gear maskine som skal trække så meget fra lave omdr som muligt. Fordi den skal køres offroad.
    Der gir det mere mening med et mere lineært trækområde


    profilbillede
  • #17   29. jul 2020 Ja. Jeg startede med at ville prøve en 34mm, men tænke også at den var for stor. Nu kører den med 28mm og 135 hoveddyse og bundtrækket er ret voldsomt da den er oppe og runde 100 på under 6 sekunder når den er varm smiley

Kommentér på:
Vil ikke komme op i omdrejninger

Annonce