384 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Kim S
Kim S
Emner: 1 Svar: 1

Generic trigger SM 50 hvid røg efter defekte pakninger. Generic trigger SM 50 hvid røg efter defekte pakninger.

Hej Alle,

Jeg prøver at hjælpe min søn, med hans Generic trigger SM 50.

Forud for dette problem, så havde han kørt på den og ingen problemer i det, den røg en smule, men det var ikke et problem.

Men en dag, så smuttede den og ville ikke køre længere. Jeg har så efterfølgende fundet ud af at den som havde den før har brugt flydende pakning på både yder og inder pakning i cylinderen.

Så den inderste pakning var røget, da den var lavet med flydende paking.

Begge pakninger er skiftet, Kaburator er skilt ad, renset og samlet igen. Ingen problemer der.

Forgangsrør er skilt ad og tømt for olie/vand blandning, ca. 1 liter, der var ikke meget vand tilbage i køleren smiley

Så efter jeg har samlet det hele igen og den starter fint, men problemet er den osser eller ryger som sindsyng efter den er startede, hvor efter den selvfølgelig går ud igen. Dertil kommer der forsat lidt olie (Ikke vand) ud af afgangsrøret.

Jeg kan se efter at have kigget på:

https://shop1897.hstatic.dk/upload_dir/pics/Koretojer/Generic/Manualer/Generic%2520Service%2520Trigger%2520olieforbrug.pdf

At det muligvis kan være oliepumpen der er defekt, men jeg vil gerne have lidt hjælp til at bekræfte dette.

På forhånd tak for hjælpen smiley

PS..Jeg har en lille video af den røg som den laver.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Generic trigger SM 50 hvid røg efter defekte pakninger.
  • #1   29. aug 2020 hej det Lyder som en super god maskine som i har fået fat i der tilsvære

start med at se om den laver tryk i vand beholder det skal den helst ikke for så er pakning gået igen

grunden til at den ryger meget kan jo være at der er olie i ulden og andre steder i udstødning en lang køretur ville fjerne det

Den nemmeste måde at tjekke olie pumpen på er at blande 2% olie i benzin og sætte dem slange fra olie pumpen over til karburator eller studs over i en lille flaske også køre 5l benzin af så ville i kunne se om der er 100ml olie ca i flasken

• Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    aug 2020

Emner: 1 Svar: 1
    #2   20. feb 2021 Hjælp søges...Opfølgning på problemet og nu er det tid til at komme videre, det blev et langt efterår og nu er det tid til at få den her maskine ud og rulle.

Toppakning er skiftet, Oliepumpe er tjekket med og uden tilslutning og problemet er det samme, der kommer en masse røg nu, men der kommer ikke længere vand ud i udstødningen, kun røg.

Før vi skiller hele motoren ad har jeg fundet nogle ting som kunne være mulige årsagen til at den ryger så meget.

Der ligger en vejledning på SCANMI hvor de skriver om at man kunne skifte pakdåsen på højreside af krumtaphuset

https://shop1897.hstatic.dk/upload_dir/pics/Koretojer/Generic/Manualer/Generic%2520Service%2520Trigger%2520olieforbrug.pdf

Kunne det være fejlen, som iøvrigt kan ses på nedestående link hvor jeg har lagt en video op af problemet.

https://drive.google.com/drive/folders/1NVeZgGzxaPqFkfYNwVdd_6qdXnc6MaxD?usp=sharing

Ud over det, hvis stempleringe er knækket vil det kunne være ligeledes en årsag til at den ryger så meget.

Alle gode kommentar imøde kommes gerne smiley

Kommentér på:
Generic trigger SM 50 hvid røg efter defekte pakninger.

Annonce