{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

Steffen V
Steffen V
Emner: 1 Svar: 5

Rep af udstødningsgevind (Suzuki FZ50) {{forumTopicSubject}}

Hvad har folk af erfaringer med at øge gevind størrelsen ved udstødningsporten?

Jeg var forsøgt at få lidt lidt i min fars gamle FZ50. Da vi skulle montere udstødning fik jeg vist overspændt og ødelagt gevindet (kan ikke udelukke det var dødt i forvejen). Det skal siges det var monteret med alm. bolt og ikke pindbolt + møtrik.

Det nemmeste fix er nok at købe pindbolte, der har større gevind i den ene ende og så gøre gevindet 1-2 mm større. Jeg er lidt i tvivl om det bliver en holdbar løsning, da gevindet delvist går igennem kølefinnerne.

KGI har nogle M7-M6 pindbolte. https://www.kgi.dk/product/36766-9997/suzuki-fz50/udstoedningsbolt-6-7mm
M7 er ikke ret meget større end M6, så måske mangler der allerede noget materiale. Herudover har jeg har kun et billigt Biltema-gevind skær.

Alternativet er M8-M6 pindbolte fra Holland. https://www.jmpbdele.dk/uitlaattapeind-verloop-m6-m8.html
M8 er lidt større, så her er bekymringen nok mest om der er nok materiale omkring.

Der må være andre der har prøvet lign. øvelse.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rep af udstødningsgevind (Suzuki FZ50)
  • #1   18. maj 2021 det næste trin er m8 der skal hullet være 7.4 mm for at skære det så det passer næsten med et smadret m6 gevind så det burde du kunne skære direkte i det hul du har nu men jeg vil dog anbefale at du bore hullet op også

• Steffen V
    Steffen V Tilmeldt:
    maj 2021

#2   18. maj 2021 #1 Selv om M7 ikke almindeligt findes det skam, men hælder da også mod M8.

Men har du nogen erfaringer med operationen? (evt. på andre scootere/knallerter)
    Har da boret gevind en størrelse op før, men ikke på knallerter cylinder el. kølefinner.

Tror der er en slå fejl, 7,4mm lyder som offensiv pre-drill til M8.

• Steffen V
    Steffen V Tilmeldt:
    maj 2021

#3   22. maj 2021 Jeg er blevet foreslået at supplere med lidt kemisk metal, hvis der mangler materiale hvor gevindet skal skæres op.
    Så vidt jeg kan se er det opgivet til kunne holde til 180 grader, om det er på kanten ved jeg ikke.

• Steffen V
    Steffen V Tilmeldt:
    maj 2021

#5   23. maj 2021 #4 Det er kun gevind-rynkerne der er drejet over. Threaded-insert og helicoil er en mulighed, men jeg synes bare ikke der er nogen fordel i forhold til en pindbolt på 7 eller 8 mm.
    Bekymringen går på om der er nok at holde i 1-2 mm længere ude

Kommentér på:
Rep af udstødningsgevind (Suzuki FZ50)

Annonce