1.096 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Ingen gnist på italkit Ingen gnist på italkit

Hej scootergalleri, jeg er ved at blive skør over det her italkit. Hvad pokker er der mon galt?
Hjælp til italkit søges
Der har været brændt stator/tændspole af og derfor er der skiftet både tændspole og stator til helt nyt. Den vil nu gniste men stadig ikke starte. Vi mener det skyldes forkert indstilling af tændingstidspunkt. Nu er der så købt nyt svinghjul da mærkerne på det gamle ikke var til at se mere. Nu er der slet ingen gnist efter det nye svinghjul er monteret. Hvad pokker kan det være? Det hele er nyt og det har været monteret korrekt med stel osv. Det er også prøvet at montere det gamle svinghjul igen, men det vil den heller ikke lave gnist med. Der er også prøvet at skifte tændrør og tændrørshætte. Intet har virket

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen gnist på italkit
  • #1   11. sep 2021 det har intet med tændings tidspunkt at gøre den gnister bare hvor du sætter den til det eneste som kan gøre at den ikke gnister hvis alt er nyt og virker som det skal oh er monteret rigtig er den lille sorte sluk ledning som er på stel et sted

• #2   11. sep 2021 Er helt med på at det ikke har noget med tændingstidspunkt at gøre. Der er dødmands kontakt på hvor den er sat i det lille hun stik i tændspolen og så på stel. Så den slukker når den får stel. Men selvom den er pillet ud af det stik på tændspole så vil den altså stadig ikke gniste. Ved du noget om hvad ohm der skal være i stator? Og i tændspole

• #3   11. sep 2021 er der ny dele eller brugte dele du har prøvet med

• #4   11. sep 2021 Stator, tændspole og svinghjul er helt nyt

• #5   11. sep 2021 oki stikker svinghjul og fra statoren det har oplevet før at de har sendt der forkert svinghjul med men løb lige din montering igennem

stator til svinghjul kan ikke monteres forkert tænd spolen skal have kontakt med motorblok så enten en ledning til metal delen eller montes direkte på blokken den lille sorte er ubetydelig lige nu og du tager den bare fra hvis det ikke virker så tag tændspolen fra stel den skal ikke have kontakt med noget lig den i din sæde kasse hvis muligt hvis hvis den virker der så er din tændspole defekt men du kan nemt bruge den uden problemer

• #6   11. sep 2021 Lige nu sidder stator selvfølgelig med de 3 bolte på pladen. Og svinghjul er spændt på med møtrik. Det stikker en smule ud af statoren. Men sidste weekend ville den gerne gniste med det gamle svinghjul på. Der ville den bare ikke starte pga tændingstidspunkt.. så købte jeg nyt svinghjul og satte på, og så var balladen der. Men den vil heller ikke gniste med det gamle på.
    Hvis jeg sætte tændspole på så den ikke får stel, så er jeg vel sikker på den brænder af? For jeg ved jo ikke om det er tændspole eller stator den er gal med. Håber du forstår hvad jeg mener

• #7   11. sep 2021 ja jeg forstår hvad du mener men det er et sats

• #8   11. sep 2021 Vil bare hellere være sikker på om det er tændspole eller stator. Tænker ikke et svinghjul kan være defekt?
    Men kunne jo sagtens finde fejlen hvis jeg ved hvad ohm værdier der skal være på stator og tændspole. Du har ingen idéer?

• #9   11. sep 2021 nej tulsvære

• #10   11. sep 2021 Okay det er i orden

Kommentér på:
Ingen gnist på italkit

Annonce