{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

Torben  P
Torben P
Emner: 5 Svar: 8

PGO vil ikke køre selvom motor får fuld gas {{forumTopicSubject}}

Hej. Min PGO 50 Hot starter fint men selvom jeg giver fuld gas tager den ikke ved og står bomstille. Hænger ikke i bremserne (og står ikke på støttefod smiley ). Den har en enkelt gang taget et lille hop men blev så stående igen trods fuld gas. Hvad kan der være galt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PGO vil ikke køre selvom motor får fuld gas
  • #1   29. jan 2022 Tager den omdrejninger når du giver dne fuld gas?

• Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    dec 2018

Følger: 3 Svar: 50
    #2   29. jan 2022 Af med variator skjold og kikke smiley

• #3   29. jan 2022 lige for at skære det ud i pap så starter du den motor og giver gas og den triller ikke er det korrekt

så skal du have kickstarterskjold af og se om du kan se der er noget galt mit bud ville være din kobling som er død eller justeret helt forkert

• Torben  P
    Torben P Tilmeldt:
    jan 2022

#4   30. jan 2022 Hej alle. Tak for svar! Fik ikke skrevet at PGO'en har stået stille længe men fungerede fint sidste gang jeg kørte på den.
    @vlad S: ja - tager fint fuld gas.
    @Brian N: ja - får fuld gas men triller ikke (kun små "hop").

• #5   30. jan 2022 Så er koblingen nok død eller meget slidt. Men åbn op og kig, der det kan være varioen også

• Torben  P
    Torben P Tilmeldt:
    jan 2022

#6   1. feb 2022 Hej igen,
    Har brug for råd til fejlsøgning (har prøvet at sparke på scooteren men hjalp ikke smiley ) . Kan forstå det kan være vario eller kobling der er årsag til rejehoppene og manglende træk. Men når jeg nu piller skjoldet af hvad skal jeg se efter? Aner ikke hvordan en scooter er bygget sammen (er fra de gode gamle Puch dage hvor motoren sad frit synlig). Er der simple test eller bare at sætte ny kobling/vario på og håbe det bedste?

• #7   1. feb 2022 jeps. du tager jo som det første kickstarter skjolden af. så hvis du har en momentnøgle/luftnøgle kan du bare put en 14mm top på den og skrue kobling og variator møtrikken af. har du ikke det, kan du købe en stempel stop i thansen og få varioen af og en koblingsnøgle til koblingen. du kan dog måske bruge garage metoden til at få de møtrikker af og på. det kan du se i videoen jeg ligger ind her. kig efter om rullerne er blevet flade på en eller flere overflader. kig så om remmen har det ok. kig efter revner imellem tænderne, revner i toppen. tjæk også om den stadig er så bred som den burde være(hot er 17/18. det kommer an på hvilke rem man har. det står der på den). ved koblingen skal du kigge på selve koblingen og ikke så meget på remskiverne. på koblingen er der 3 'arme' med noget koblingsmateriale på. kig på det og se om der stadig er noget tilbage. mener at der skal være mere end 2-3mm, men er ikke sikker. se om du kan se det i videoen. så må du samle det hele igen. har videoen her som viser hvordan man skilder den ad og samler den igen. https://www.youtube.com/watch?v=i1mVpmdZY70

• Torben  P
    Torben P Tilmeldt:
    jan 2022

#8   1. feb 2022 Hej vlad,
    TUSINDE tak for dine tips! Det bliver faktisk sjovt at komme lidt ind i teknikken bag smiley . Jeg giver tilbage melding i denne tråd når problemet er løst og hvordan.

Kommentér på:
PGO vil ikke køre selvom motor får fuld gas

Annonce