{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

Puch Maxi k med 70cc firtakter ved fuld gas. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en maxi k med flg. opsætning.

Motor nyrenoveret med ny Rito krumtap, lejer, pakdåser osv.
Airsal 70cc.
15 mm. Org. Rund bing med 86 dyse.
VEC elektronisk tænding.
Homoet P4 udstødning.
B6HS rør.

Den går nu rigtig fint jævn ved lav gas, i mellem området og ved 3/4 gas.

Men ved fuld gas begynder den at firtakte.
Den går ikke ud, men mister gassen.
Hvis jeg slækker lidt på gassen så kører den fint igen.

Ankerpladen til tændspolen står ca. midt i hullerne på ankerpladen. Skal en elektronisk tænding indstilles som en alm? Jeg tænker om den tænder korrekt ved at stå midt i?

jeg har også forsøgt med andre dyser, men det blev kun ringere.


Håber i kan hjælpe, med lidt fif.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puch Maxi k med 70cc firtakter ved fuld gas.
  • #1   2. maj 2022 hej velkommen her på sg først og fremmest

    jeg har lige brugt 30 sek på Google og fundet din tænding på maxishoppen jeg har lige en tanke har du ikke læst hvordan den skal monteres og indstilles da det står med store bogstaver lidt nede af siden

    https://www.maxishopbevtoft.dk/produkt/enigma-elektronisk-vec-taendspole-til-puch-maxi-2/


  • #2   2. maj 2022 Mener du det med at den skal være monteret helt til højre? Det må jeg prøve. Synes dog det er lidt misvisende, da der også står den selv finder ud af tændingstidspunktet.
    Jeg har dog også kørt med alm. tænding, hvor min udfordring var det samme.


  • #3   2. maj 2022 Jamen det er meget simpelt, den tænding er simpelthen for svag til 70ccm cylindre.....Så du skal have en anden tænding....Når de skriver at den fejler ved større cylindre så er det altså ikke fis....Mogens der har maxishoppen ville ikke skrive det på siden hvis det ikke var sandt....

    BEMÆRK:

    Beregnet til lovlige eller let ulovlige 50cc/38mm cylindere og kan fejle ved større tun cylindere 65/70cc mv. Pga modstand i cylinderen og omdrejninger, dette gælder ALLE typer VEC Tændspoler på markedet!

    Og så er en 15mm bing absolut ikke den bedste karburator, næsten alt andet er bedre end den...


  • #4   2. maj 2022 Ok, jeg må have kig på anden tænding.
    Har du et bud på en anden elektronisk tænding der kan klare de 70cc ?


  • #5   2. maj 2022 for mig lyder det helt kuk kuk at den ikke kan følge med til 70cc da det er langsommere ind andre kits på markedet som er mindre cc

  • #6   3. maj 2022 Jeg har her til aften prøvet, at dreje tændingspladen/ankerpladen helt med urets retning til højre. Så kunne jeg slet ikke få gang i den. Jeg prøvede så for sjovt at dreje den helt til venstre, her startede den fint, men problemet med at dem fortalter er der stadig.
    Jeg har drejet den tilbage til midt i igen.

    Kan det være dyse måske der er for stor (86), siden den firtakter ved fuld gas.... jeg er noget i syv sind.

    Jeg har også prøvet at rykke nålen i karburator både op og ned, da den også går ud i tomgang, efter den har fået lidt gas på støttefoden. Motor er driftsvam, den går fint i tomgang, men efter lidt gas går den ud. Men at flytte nålen hjalp ikke. Det kom den faktisk til at gå ringere af ved de 35-40 km/t. Virker det til, et dødt punkt som om den drukner. Forsvinder dog, hvis den får lidt mere gas.


Kommentér på:
Puch Maxi k med 70cc firtakter ved fuld gas.

Annonce