{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

Kalle S
Kalle S
Emner: 1 Svar: 3

Knallert kører ikke??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Til start: jeg er ultimativ nybegynder ifht. knallert.
Jeg har en næsten ubrugt sym symphony st a1 knallert 45. Jeg købte den en måned før jeg fik kørekort til bil, som jeg fik i dag, og den har indtil da stået mere eller mindre stille, men.
Jeg oplever nogle problemer med min knallert nu når jeg kan køre på den. Når den starter er den lang tid om det, og gør det ik altid. Når den så er startet vil den give nogle få omdrejninger men ingen bevægelse sker. Hvis jeg giver den lidt gas går den først op i omdrejninger, dernæst ned, og ofte dør den. Min far og jeg havde problemet tidligere i dag. Der tændte vi den. Lod den stå lidt. Så faldt sen i rpm og gik til sidst ud. Så holdte vi den i tomgang, og gav den lidt gas, men ingen bevægelse. “Den skal sikkert varmes op” tænkte vi. Og efter nogle minutter gav den til sidst nogle spjæt, og jeg kørte en ordentlig tur rundt og på job 16-21:30. Men så ville den ik mere da jeg ville hjem der kl 21:30. Den var ik til at få i bevægelse. Startede, gav gas, rpm kom men faldt.
Hvad er der galt? Alt er en hjælp.
På forhånd tak.
Vh Kalle

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallert kører ikke???
  • #1   7. dec 2022 Er det 2 takt eller 4 takt.
    Det kunne godt lyde som vand i benzinen.

• Kalle S
    Kalle S Tilmeldt:
    dec 2022

#3   7. dec 2022 Det er en 4 takt. Ja, vand i benzintanken tænkte jeg nok også. Min far mistænker ja vand i benzin og kaburator der fryser til. Vi vil prøve med noget kaburator sprit. Vi mistænker der måske dannes lidt frost i karburatoren og noget kondens vand i tanken.
    Er vi på gal spor?