567 visninger
|
Oprettet:
Senda lys {{forumTopicSubject}}
Mojn
Har en Senda hvor lyset først begynder at lyse ved højere omdrejninger. Og den lader heller ikke.
Den har fået ny stator, spændingsregulator, not, forlygte pære og helt nyt led baglygte.
Brems og blinklyset virker uden problem.
Den nye stator er der en gul ledning tilovers. Men der er forbundet 1 grøn og 1 gul til ledningsnettet.
Og hvid, rød og grøn til cdi
Nogen der har nogen ider hvorfor den først lyser ved højere omdrejninger.
Omdrejningstælleren er afmonteret.
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
jul 2020
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 28
jan 2009
Følger: 91 Følgere: 91 Scootere: 8 Emner: 60 Svar: 449
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.707
Du kan jo starte ud med at måle spændingen på forlygten, når den er i tomgang og når du giver den lidt ekstra gas.
Hvilke tal får du så?
jul 2020
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 28
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
jul 2020
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 28
bag(pære/lygte https://speedline.dk/derbi-senda-x-treme-r-50-2t-2011-2017-d50b0/baglygte/baglygte-med-blinklygte-led-klar-universal
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.707
Start med at få dit lys til at virke med de lyskilder som dit køretøj er bygget med.
Og når du måler spændingen, så skal du dreje multimeteret over på 20 volt eller 200 volt og på det måleområde med en bølge.
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.707
Brug youtube shorts eller noget tilsvarende.
jul 2020
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 28
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
jul 2020
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 28
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.707
Det er umuligt at fejlsøge på strømmen, på et køretøj, uden et funktionelt multimeter.
Jeg bruger selv en Fluke T5-1000 på jobbet ( jeg har også en privat ) når jeg roder med strøm på køleanlæg eller i el-tavle. Men når jeg skal rode med strømmen på elektronik eller på køretøjer, så skifter jeg til et rigtigt multimeter, så jeg kan låse den i AC, DC eller måle modstand.
Senda lys