125 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Ejnar Dahl J
Ejnar Dahl J
Følger: 11 Emner: 3 Svar: 12

Variatordrillerier Variatordrillerier

Vi har en Aprilia SR50 Factory Ditec (injection).
Den går rigtig godt i motor, men vi har problemer trækket.
Den tager først ved omkring 6-7000 o/min, og man kan holde den uden problemer selv med håntaget i bund.

Indtil videre har vi gjort følgende (og intet har hjulpet det mindste):
Ny kobling. Blå fjedre
Nye ruller. Skiftede fra 5g til 4g
Ny rem

Det er lidt dyrt at eksperimentere med, så hvad vil i anbefale? Er der f.eks en måde at se om det er for eller bag den ikke tager fat?
Da den ikke har kickstarter, så kan jeg ikke teste det uden montere skjoldet. Det er af hensyn til starter-indgrebet.

Hvad ville i teste/skifte som det næste?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Variatordrillerier
  • #1   29. apr 2023 det er jo fordi du har så lette ruller i

• #2   29. apr 2023 Men skulle lettere ruller ikke gi bedre acceleration. Det er hvad jeg har læst og blevet rådet til...
    Men rent logidk, så ville jeg også gætte på at tungere ruller ville presse mere på remmen og dermed få den til at tage bedre fat... Det må jeg prøve.
    Knallerten er lovlig (30er). Vil tungere ruller påvirke topfart?
    Og hvor meget tungere skal jeg prøve. 7g eller mere?

• #3   29. apr 2023 Knallerten kører bedst med den rigtige rullevægt.

Variatorens funktion er at holde en gearing der holdee motoren på det rigtige omdrejningstal, og trinløst skidte til højere/lavere gear i takt med farten for at holde motoren i det optimale område.

Jeg vil sige få lavet tusch testen.
    Tegn en streg med tusch på vario fra inderst til yderst, og se om remmen går i bund.
    Hvis ikke du kan se med det blotte øje at remmen ikke går i bund.

Det lyder på mig som om at når du holder stille og giver fuld gas, så tager motoren ikke mere end 2000 omdrejninger?
    Det vil forklare hvorfor du ka holde den tilbage med fødderne.

Det kan være lidt svært at rådgive en dreng på 7 år i at tilsmage en sovs over telefonen, hvis ikke engang drengen ved hvad der er kommet i sovsen og mangler ordene til at beskrive hvordan den smager med andre ord end "ikke godt" smiley

Det kræver lidt læsen på lektierne hvis man ska ha held med at indstille en scooter.
    Hvordan fungerer koblingen, hvordan fungerer variomatic.

Desværre kan du læse alt fra jorden er flad til lettere ruller giver bedre acceleration online.
    Som regel er standard rullerne i scootere 10% tungere end de behøver være, af hensyn til udledning, men ændrer du udstødning eller fjerne begræsninger eller monterer begrænsninger så er undtagelserne vigtigere at kende end reglerne smiley

Flere faktorer kan påvirke præcis hvad opsætning der passer bedst til hvad, men de fleste der ved hvad de laver gør simpelthen det at man finder ud af hvordan den skal køre, og så prøver man sig frem til man har fundet det der virker bedst.
    Kræver dog igen som sagt man ved hvordan det ska fungere, så ikke man spilder tid på at afsøge ekstremerne helt ned i tungeste og letteste ruller og køber sig fattig i uvidenhed hehe

Kommentér på:
Variatordrillerier

Annonce