{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan køre jeg std stempel til
  • #1   30. maj 2023 Sådan er det. Du kan prøve og ungå tilkørslet, men det kan koste din cyllinder

• #2   30. maj 2023 halv gas er halv gas det er omdrejninger på motor som tæller ikke kmt men det er jo enlig ikke stempel man køre til det er cylinder og stempel på samme tid så de passer sammen så hvis det er brugt cylinder og nyt stempel så er 50 km nok mange køre ikke nyt stempel til

• #3   30. maj 2023 Okay tak smiley

• #4   30. maj 2023 Den lovlige scooterjeg havde kørte ca 35 med halv gas.
    Den sku selvfølgelig ha lidt gas for at komme derop men...

Grunden til støbejerns cyller skal tilkøre og alu som er nikasilforet ikke skal. Er at støbejernscylinderens cylindervægge er rå, lige ud af fræseren, så de skal lige slides blanke.
    Det kan give en del ekstra varmeudvikling at slibe de mikroskopiske imperfektioner i cylindervæggene ned med stemplet, så derfor siger de halv gas de første mange km.

Men de regner med du kører lovlig fart på 50 eller mere kmt. Og så er der pludselig ikke ret lang tid du skal køre med halv gas før motoren har kørt de omdrejninger den skal.
    Det tager vel en to, max tre timer, med moderat omdrejningstal før cylindervæggene er poleret af stepmpelringene og så er den klar til fuld gaddafi nonstop dagen lang.

Du skal give fuld gas for at indstille en nymonteret cylinder, så det må man gerne.

Det er bare et spørgsmål om at den ikke må overophede i starten så fuld gas nonstop i ti minutter er farligt

Hvis din fart med halv gas er 70, som det var på min nrg, så tager det jo kun 2 timer at køre 140km og så er cylindere ikke nær så slidt som hvis du havde kørt 20 kmt.

Cylinderen er som sådan ligeglad med hvor langt du har kørt.
    Det handler om hvor meget den har arbejdet

Kommentér på:
Hvordan køre jeg std stempel til

Annonce