{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
302 visninger | Oprettet:

Silas D
Silas D
Emner: 2 Svar: 8

Derbi hakker/kradser i toppen {{forumTopicSubject}}

Hej

Så jeg har en Derbi senda 2018
jeg har haft lidt problemer med at når jeg kommer helt op i toppen af omdrejningerne så begynder den at hakke en lille smule altså den går ikke ud men den laver sådan en kradse lyd altså det er som om tændrøret ikke slår helt rigtig gnist men da vi tjekkede første gang om der var gnist kom der ikke gnist hver gang men kun nogle få gange også skiftede vi tændrør og det virkede måske i en lille uge også sker det samme igen og jeg har oplevet 2-3 gange før at knallerten er gået HELT ud og slet ikke kunne starte før vi havde skiftet tændrør og lige nu er den så gået død igen det skete da jeg var ude og køre og skulle til at give den fuld gas men så snart jeg gav den fuld gas døde den fuldstændig og som om der ingen gnist var overhoved - Lige inden det skete havde jeg skiftet over til et nyt tændrør et "sports tændrør" for at håbe det ville hjælpe men det gjorde det desværre ikke og ved ik hvad jeg skal gøre!

Vi oplever også at selvom jeg slukker knallerten står der stadig alt det der med kmt og hvor langt jeg har kørt oppe ved speedometeret altså som om den stadig er tændt der er bare ingen lys i det

Vi har også prøvet at derbien ikke ville starte på kickstarteren men så snart vi puttede strøm direkte på batteriet så startede den første hug uden problemer..

Har en video hvor man kan høre hvordan "Kradse" lyden lyder
Spol til 2:21 frem til 2:25 hvor jeg kigger bagud der kan man høre den kradser lidt hvis man ligger mærke til det

og 7:31 frem til 7:40 Hvor man kan se den kort går ud selvom jeg ligger med fuld gas og den laver den der kradse lyd

og 9:04 frem til 9:11 hvor kradse lyden er meget tydlig

Link:
https://www.youtube.com/watch?v=o1Tb7qHbiXU

PS. (Hvis jeg har giver en god mængde gas i mere end 2-3 sekunder så går den MEGET kort ud og tænder med det samme igen)

Håber nogen kan hjælpe!

(Hvad vi har prøvet)
- Skiftet tændrør
- Skiftet Tændhætte
- Skiftet Tændspole
- Nyt Batteri

Håber nogen kan hjælpe!

- Silas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Derbi hakker/kradser i toppen
  • Silas D
    Silas D Tilmeldt:
    okt 2023

#2   21. okt 2023 Hey!

Opsætning er der ikke meget over men:
    - Std 50cc Derbi Cylinder
    - Ubegrænset Voca udstødning
    - (Min fejl det hed racing Tændrør og har linket til det)
    https://speedline.dk/taendroer-ngk-2t-racing-1

Ellers intet andet sidder der på

• Silas D
    Silas D Tilmeldt:
    okt 2023

#4   21. okt 2023 Nej

Kom lige i tanke om der sidder en anden cdi på en std der sidder sådan en cdi på med kontroller så jeg selv styre om den skal være lovlig eller ej men vi har prøvet at skifte tilbage til den standard cdien men det hjalp ikke men nej har ikke prøvet med en
    8'er men kan du måske sende link til en? det ville hjælpe super meget

• #6   21. okt 2023 8 er std men 9 er meget normalt til sportsudstødning.
    Jeg har et 10er tændrør på med 80cc sport og 21mm.

Men det at der fortsat er strøm til displayet når nøglen er drejet får mig til at tænke der er noget galt med spændingsregulator eller ledningsnettet.
    Tændrøret styrer ikke den slags. Heller ikke nogen af de andre dele der er skiftet sku ku påvirke det.

Jeg er el mongol så har ingen erfaring med hva det ka være eller hvordan man fikser det. Udover jeg har hørt man ka måle med et multimeter og finde fejl, hvis man ved hva målinger der ska være hvorhenne.

• Silas D
    Silas D Tilmeldt:
    okt 2023

#7   21. okt 2023 Hey Dan'l P

Tusind tak for hjælpen!

Og nej det ikke fordi jeg ikke selv vil søge men ved generelt ikke særlig meget inde for
    knallert dele og tun dele så det ikke fordi jeg ikke gider at søge men fordi jeg ikke helt ved hvad jeg skal søge efter men tusind tak for hjælpen det hjalp rigtig meget så må jeg lige får sådan et bestilt

Hav en forsat god dag!

- Silas

• Silas D
    Silas D Tilmeldt:
    okt 2023

#8   21. okt 2023 Hey L!

Ja det kunne sagtens have noget med det at gøre må lige få kigget på det men tak for hjælpen ved generelt ikke særlig meget om hvad jeg skal søges efter så det var en stor hjælp på at komme på den rette vej mange tak! :))

- Silas

• Silas D
    Silas D Tilmeldt:
    okt 2023

#12   22. okt 2023 Hey

Mange tak

Linket var et link jeg har fået en ven til at sende til mig og det ikke noget jeg selv har fundet så var ikke engang inde og kigge der men idag prøvede vi at sætte direkte oplader til battieret også prøvede vi at starte den også startede den på første hug og kunne sagtens stå i tomgang - Sekundet vi tager den direkte strøm fra går den ud med det samme som der ingen gnist er på tændrøret? hvad kan det være

Her er en video af hvad jeg mener
    (Ved godt vi ikke har batteriet på men vi skulle lige teste noget men det er præcis på samme måde som hvis vi havde batteriet på)
    https://www.youtube.com/shorts/keCnpQsMBN4

• Silas D
    Silas D Tilmeldt:
    okt 2023

#14   22. okt 2023 Yes havde ik skrevet det ordenligt så slettede dem lige den burde være der nu

• Silas D
    Silas D Tilmeldt:
    okt 2023

#16   22. okt 2023 Det helt fint tak for hjælpen alligevel! smiley

Kommentér på:
Derbi hakker/kradser i toppen

Annonce