{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
369 visninger | Oprettet:

4 takter tøver i gasrespons ved tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Jeg er ikke super stærk i 4 taktere, så er der en her som ved hvad der kan være galt, når en 4 takter ( Sym Orbit II 2017 ) tøver med at give gas, når man drejer gashåndtaget?
Når jeg drejer gashåndtaget ved tomgang, så går den kortvarigt en lille smule op i omdrejninger, hvorefter den så meget kortvarigt dør ud og så kommer den til sidst op i omdrejninger.

Jeg har fundet frem til denne hjemmeside, som måske kan være tilfældet.
Den har nok stået stille i noget tid og E10 benzin er jo noget lort, som er fyldt med 10 % ethanol.

https://motorcyclehabit.com/6-reasons-your-motorcycle-is-losing-power-when-accelerating/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4 takter tøver i gasrespons ved tomgang
  • #1   29. okt 2023 virker acceleration pumpen når du giver gas skal der skyde en lille stråle benzin ind i gennem karburator

• #2   29. okt 2023 #1
    Det aner jeg intet om.
    Sidst jeg så sådan accelerations pumpe, var for over 20 år siden, da jeg hjalp min far med at skifte platiner på hans Renault 5 TL 1,0 fra 1985.

https://www.youtube.com/watch?v=bqGsqIEOPkw
    Er det denne?

Fandt en del nu på YT.
    Jeg søgte på "sluggish" men de kalder det allesammen for "boging" eller "bogging"

Mægtigt.
    så er jeg i gang.

• #3   29. okt 2023 ja men den er nok stoppet for det meste er det membranen eller det lille hul i bundkar som er stoppet

• #4   29. okt 2023 https://www.youtube.com/watch?v=pnnMmuBzx9M
    Fin info og meget sjovt med alle vokalerne efter alle ordene.

• #5   29. okt 2023 ja jeg har lært mig selv og læse stave skrive og regne skolen kunne ikke så . , har ikke den store betydning for mig ??

• #6   29. okt 2023 Nu ved jeg ikke hvor længe den har stået, men benzinen ku godt være problemet hvis der er hældt e10 på.
    Nu googlede jeg lige sym orbit 2 gas cap, og ved ikke hvor betryggende dens udseende er sammenlignet med hvad jeg er vant til på europæiske maskiner.
    Google viste mig også billede af benzintanken som er metal på dem. Det kunne godt blive et problem med det ethanol indhold vi har i benzinen og hvis benzindækslet ikke er super godt når luftfugtigheden er så høj her i danmark.

Har den stået mere end et halvt år ville jeg derfor overveje at skifte benzinen bare for en sikkerheds skyld. Især hvis kvaliteten på tankens lakering ikke er den højeste, hvad jeg har svært ved at forestille mig det sku være på en sym kontra en honda wallaroo som jeg har holdende. Gal det er bare gode materialer de har brugt de japanere, alle slangerne er stadig bløde og lakken på stel og tank og den slags ser stadig nyt ud efter en lille vask.

Det leder mig til den anden tanke jeg havde. Er den blevet mør i en benzinslange eller gummistuds eller lignende.
    Der er jo ikke så meget at gøre når garantien er gået andet end at gå igang fra en ende af selv og bruge udelukkelsesmetoden tænker jeg.

Har selv heller ingen erfaring med 4t scootere udover ventiljustering og sådan lidt. Så jeg ville være på herrens mark hvis det var mig der pludselig ikke ku komme nogen vegne smiley

• #7   29. okt 2023 #6
    Jeg har givet den gas på youtube og fundet en masse brugbart, men jeg tror desværre også at det er benzinen og at karburatoren nok bare trænger til en grundig rens, efter at den er splittet ad.

Kommentér på:
4 takter tøver i gasrespons ved tomgang

Annonce