{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
496 visninger | Oprettet:

Piaggio storm starter ikke {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg har et problem med
Min piaggio storm som ikke gider at starte op sætningen er helt std med pillede skive,
Jeg har skiftet pakningerne
mellem membran og studs og membran og motorblok, cylinder og toppakning
Der er ikke batteri på men kickstart er på

Karburatoren er blevet renset grundigt 2 gange

Men den starter stadigvæk ikke

Kunne godt bruge noget hjælp
Mvh mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Piaggio storm starter ikke
  • #1   1. nov 2023 Jeg tænker der ska være batteri i. Evt prøv bare at sætte plus og minus pol sammen så der ikke er en løs forbindelse der hvor der sku sidde batteri.
    Evt tag et hvilket som helst andet 12volts batteri og skab forbindelse med.
    Eller også er jeg bare elektrisk analfabet, som jeg jo faktisk er, og det er fordi det du lige har lavet er blevet lavet forkert smiley Ligeom mit el-analfabet gæt smiley

• #2   1. nov 2023 Fik du Fyldt bundkarret op efter du rensede Karburatoren?
    Få nyt batteri/ Et batteri med 12 volt i sig.
    Tjek Gnist
    Tjek om den får benzin
    Tjek for kompression
    Tjek stempel ringe
    Tjek dit cylinder om det er slidt ned/Beskadiget
    Tjek dit stempel
    Tjek din krumtap om der er noget som kunne gøre den ik funker ordentligt

Har du haft nyt batteri på er der enten en dårlig/løs forbindelse ellers er dit el-net krattet af

• #3   1. nov 2023 jeg tænker at den skal ned til en mekaniker eller en som der ved hvad han laver for du har da hun problemer med den der

• #4   1. nov 2023 #3 havde det samme viste ik en fløjte fis om det men lærte det

Smider han den til mekaniker lærer han ik en skid 2takt er noget af det nemmeste at lærer om når det kommer til motor

• #5   2. nov 2023 Jeg fyldte karet up
    Den har gnist
    Den får også benzin
    Der er vist også kompression
    Stempel og stempelringene har det fint
    Cylindret ser godt ud inden i
    Min krumtap ser næsten ny ud, tror ikke motoren har været åben siden fabrikken
    Har ikke haft batteri i

• #7   2. nov 2023 Har den kunne køre uden batteri? Eller har problemet kuk været der mens den ikke har haft batteri.
    For to år siden smed jeg et lille billigt skodbatteri ud der var dødt, fordi jeg havde købte nyt til min piaggio fly.
    Nu har jeg et igen fordi jeg har kåbt nyt til min piaggio zip.
    Så du ka få mit gamle hvis du ka komme forbi vestegnen og hente det. Så er det ihvertfald udelukket som fejl.
    Googlede tidl. Om paggio scootere ka køre uden batteri. Google siger at "de fleste" kan. Dog ka det skade el komponentet at køre uden gennem længere tid. Sååå ja. Hellere et dødt et end intet. Better safe than sorry. Især når man burde ku få et 12v batteri gratis et sted som ikke er for stort til at ku være der.

• #8   2. nov 2023 Kan du muligvis sende et billed af stempel og cylinder? vil skyde på der ik er kompression

Hmm normalt er jeg ikke glad for startspray på 2takt men det kunne godt hjælpe den i gang så du kan købe en dåse af det og det skal bare sprayes ind i karburatoren fra luftfilter siden af og så skal du skynde dig at starte den

Prøv at give den nogle hak i kickstarteren og så tag tændrøret ud og prøv at mærk om det er vådt

Tjek om der er kompression på (kan gøres ved at mærke hvor meget modstand der er på kickstarteren eller lytte efter svup-lyden fra membranen

I sidste tilfælde Kan det snart kun være at du skal Indstill tændingen. Ved længere tids stilstand kan platiner være rustet sammen og startproblemet kan som regel løses ved at skift platiner

• #9   2. nov 2023 #7
    Har haft den oppe og køre uden batteri flere gange men nu gidder den slet ikke, vil godt kunne aftale et tidspunkt vi kan hente det batteri måske men skal lig snak med den gamle og mutti om noget kørsel men ellers ville jeg med glæde komme at hente det

• #10   2. nov 2023 #8 Jeg kan ikke gør det lige nu men vil godt forsøge at gøre det imorgen, dog vil jeg sige tusind tak for hjælpen jeg sætter virkerlig pris på at i gider at hjælpe mig begge to

• #11   2. nov 2023 Det var skam så lidt smiley Du skal nok få den igang igen er det 2 takt scootere så raket videnskab er det ikke når man er kommet igang smiley

Du kan vel ik lige tage et billed af udstødningen imorgen?

• #12   2. nov 2023 Jov selfølgelig, udstødningen er en gg som har set MEGET bedre dage

• #13   2. nov 2023 Okay imorgen det første du gør er at du afmontere udstødningen og tjekker om det sidder en begrænsning i forrøret gør der ik det afmonter Karburatoren igen og kig hvad dyse der er i(det står på selve dysen)

Fordi har den kørt uden begrænset udstødning med for lille dyse har den nok haft varme sat sig og som så var grunden til at den gik ud hos tideligere ejer men du sagde dog at cylinder og stemplet så ok ud? igen har han haft kørt på den nok til at udstødningen rustede så det ik 100% men værd at tjekke

Det med rusten udstødning er meget normalt det er nok bare overflades rust som bare skal slibes af og så spraymales med varmefast maling så er den så god som ny

• #14   2. nov 2023 Udstødningen er af og der er ikke begrænsning dysen er 72 og den lille 32.
    Den er ikke bar rusten, den rasler når jeg tager den op og den som om der er træ inden i

• #15   2. nov 2023 Har 2 videoer hvor den står i tomgang og en hvor jeg gir gas hvis det ville gøre noget

• #16   2. nov 2023 Jaja 72 burde passe ok Så det skulle ik være noget problem

Så du har simpelthen haft den ordentligt igang?

Magter du ka du godt dele videoerne

vil sådan set tro det enten er fordi der ik er nok kompression ellers er der noget galt med tændingen

Du kan dog også købe en dåse start spray og prøve med det koster 40kr
    som bare sprayes ind i karburatoren fra luftfilter siden af
    (se linket)
    https://www.jemogfix.dk/maskinstart-250-ml-basta/2114/9058068/?gclid=CjwKCAjwkY2qBhBDEiwAoQXK5W8ZrsPD0Ze8CetcU6HZPr2qaU7vIbtjMrAjh536W4Qq2szrxYtv7xoC-jkQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

• #17   2. nov 2023 Udstødningen skal ikke rasle. Jeg ville finde ud af hvorfor den rasler om den er tilstoppet eller ej og evt sætte en anden på hvis den er til småt metal containeren. Og generelt få udelukket de ting der ikke er som de skal være, og så gå videre med udelukkelsesmetoden hvis den ikke starter når den er klar til en lang tur ellers

• #18   2. nov 2023 #16 nej ikke ordenligt som sådan men den kørte dog døde den ved fuld gas osv

profilbillede
  • #19   2. nov 2023 #17 leder også efter en ny udstødning til den men bruger bare den anden indtil at jeg ved den køre og starter.
    Men jeg vil fortsætte med udelukkelses metoden

• #20   2. nov 2023

profilbillede
  • #22   2. nov 2023 Det lyder meget godt, jeg får tjekket det Imorgen.
    Jeg må prøve at få fat på en omgang start spray, men nu går jeg altså i seng

Godnat til jer alle

• #23   2. nov 2023 du kan ikke sende videoer her inde så du må enten upload dem til YT eller Google drive ellers bare lad vær

okay udelukkelse metoden
    3 vigtigste ting er
    Gnist
    Benzin
    og kompression og du har 2 af dem tjekket af jeg vil umiddelbart skyde på der ik er nok kompression

få dog lige tjekke simmeringene ogs

Det kan ogs være vand i benzinem som du kun kan undgå ved at få købt noget Karburator sprit og hældt en smule i (plejer at stå specifikt hvor meget der skal i på dunken)

Dog siger jeg det lige en sidste gang tror sådan en dåse start spray vil kunne få dig langt nu hvor du nævner du har haft den igang for så snart du får den igang er resten barnemad

• #24   3. nov 2023 Jeg har ikke penge til startspray lige pt så venter lidt med det men jeg får lige kigget på nogle ting

Kommentér på:
Piaggio storm starter ikke

Annonce