496 visninger
|
Oprettet:
Piaggio storm starter ikke {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen, jeg har et problem med
Min piaggio storm som ikke gider at starte op sætningen er helt std med pillede skive,
Jeg har skiftet pakningerne
mellem membran og studs og membran og motorblok, cylinder og toppakning
Der er ikke batteri på men kickstart er på
Karburatoren er blevet renset grundigt 2 gange
Men den starter stadigvæk ikke
Kunne godt bruge noget hjælp
Mvh mig
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Evt tag et hvilket som helst andet 12volts batteri og skab forbindelse med.
Eller også er jeg bare elektrisk analfabet, som jeg jo faktisk er, og det er fordi det du lige har lavet er blevet lavet forkert
jun 2023
Følger: 8 Følgere: 263 Emner: 47 Svar: 961
Få nyt batteri/ Et batteri med 12 volt i sig.
Tjek Gnist
Tjek om den får benzin
Tjek for kompression
Tjek stempel ringe
Tjek dit cylinder om det er slidt ned/Beskadiget
Tjek dit stempel
Tjek din krumtap om der er noget som kunne gøre den ik funker ordentligt
Har du haft nyt batteri på er der enten en dårlig/løs forbindelse ellers er dit el-net krattet af
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
jun 2023
Smider han den til mekaniker lærer han ik en skid 2takt er noget af det nemmeste at lærer om når det kommer til motor
okt 2023
Følger: 3 Følgere: 94 Emner: 22 Svar: 127
Den har gnist
Den får også benzin
Der er vist også kompression
Stempel og stempelringene har det fint
Cylindret ser godt ud inden i
Min krumtap ser næsten ny ud, tror ikke motoren har været åben siden fabrikken
Har ikke haft batteri i
sep 2003
For to år siden smed jeg et lille billigt skodbatteri ud der var dødt, fordi jeg havde købte nyt til min piaggio fly.
Nu har jeg et igen fordi jeg har kåbt nyt til min piaggio zip.
Så du ka få mit gamle hvis du ka komme forbi vestegnen og hente det. Så er det ihvertfald udelukket som fejl.
Googlede tidl. Om paggio scootere ka køre uden batteri. Google siger at "de fleste" kan. Dog ka det skade el komponentet at køre uden gennem længere tid. Sååå ja. Hellere et dødt et end intet. Better safe than sorry. Især når man burde ku få et 12v batteri gratis et sted som ikke er for stort til at ku være der.
jun 2023
Hmm normalt er jeg ikke glad for startspray på 2takt men det kunne godt hjælpe den i gang så du kan købe en dåse af det og det skal bare sprayes ind i karburatoren fra luftfilter siden af og så skal du skynde dig at starte den
Prøv at give den nogle hak i kickstarteren og så tag tændrøret ud og prøv at mærk om det er vådt
Tjek om der er kompression på (kan gøres ved at mærke hvor meget modstand der er på kickstarteren eller lytte efter svup-lyden fra membranen
I sidste tilfælde Kan det snart kun være at du skal Indstill tændingen. Ved længere tids stilstand kan platiner være rustet sammen og startproblemet kan som regel løses ved at skift platiner
okt 2023
Har haft den oppe og køre uden batteri flere gange men nu gidder den slet ikke, vil godt kunne aftale et tidspunkt vi kan hente det batteri måske men skal lig snak med den gamle og mutti om noget kørsel men ellers ville jeg med glæde komme at hente det
okt 2023
jun 2023
Du kan vel ik lige tage et billed af udstødningen imorgen?
okt 2023
jun 2023
Fordi har den kørt uden begrænset udstødning med for lille dyse har den nok haft varme sat sig og som så var grunden til at den gik ud hos tideligere ejer men du sagde dog at cylinder og stemplet så ok ud? igen har han haft kørt på den nok til at udstødningen rustede så det ik 100% men værd at tjekke
Det med rusten udstødning er meget normalt det er nok bare overflades rust som bare skal slibes af og så spraymales med varmefast maling så er den så god som ny
okt 2023
Den er ikke bar rusten, den rasler når jeg tager den op og den som om der er træ inden i
okt 2023
jun 2023
Så du har simpelthen haft den ordentligt igang?
Magter du ka du godt dele videoerne
vil sådan set tro det enten er fordi der ik er nok kompression ellers er der noget galt med tændingen
Du kan dog også købe en dåse start spray og prøve med det koster 40kr
som bare sprayes ind i karburatoren fra luftfilter siden af
(se linket)
https://www.jemogfix.dk/maskinstart-250-ml-basta/2114/9058068/?gclid=CjwKCAjwkY2qBhBDEiwAoQXK5W8ZrsPD0Ze8CetcU6HZPr2qaU7vIbtjMrAjh536W4Qq2szrxYtv7xoC-jkQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
sep 2003
okt 2023
okt 2023
Men jeg vil fortsætte med udelukkelses metoden
okt 2023
okt 2023
Jeg må prøve at få fat på en omgang start spray, men nu går jeg altså i seng
Godnat til jer alle
jun 2023
okay udelukkelse metoden
3 vigtigste ting er
Gnist
Benzin
og kompression og du har 2 af dem tjekket af jeg vil umiddelbart skyde på der ik er nok kompression
få dog lige tjekke simmeringene ogs
Det kan ogs være vand i benzinem som du kun kan undgå ved at få købt noget Karburator sprit og hældt en smule i (plejer at stå specifikt hvor meget der skal i på dunken)
Dog siger jeg det lige en sidste gang tror sådan en dåse start spray vil kunne få dig langt nu hvor du nævner du har haft den igang for så snart du får den igang er resten barnemad
okt 2023
Piaggio storm starter ikke