Peugeot Buxy 1995 {{forumTopicSubject}}
Hej. Kan I hjælpe med løsning til dette problem? Jeg har fået fingre i en Peugeot Buxy årgang 1995 med ca 15.000 på klokken. Problemet er, at den ikke trækker ret godt op ad bakkerne. Ud af lige vej går det fint. Speedometeret virker ikke; men jeg fornemmer den kører omkring de 45, og kører snildt fra de fleste med gule plader; men når vi skal op ad bakken går det ret langsomt. Det er lige før man ikke kan holde balancen. Hvad skal jeg tjekke. Karburatoren er renset, og der er masser af bezin frem til den. Kileremmen er sikkert den originale. Kan det være den der er blevet for stiv, eller hvad tænker I der skal tjekkes?
På forhånd tak. mvh Steffen
jun 2023
Følger: 7 Følgere: 183 Emner: 33 Svar: 793
For tunge ruller
Slidt kobling
Er den helt std?
Hvilke begrænsninger er pillet?
er det ubegrænset udstødning er der så omdyset så det passer?
Men igen når man er ude og cykle hvor cykler man hårdest på lige vej eller på ad bakke? Min Storm kører 65-70 på lige vej men 40 op ad bakke knallerter har jo ik 400 heste så det klart de mister en del fart op ad bakke
jun 2014
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 26
jun 2023
jun 2014
Men hvad synes du om tanken om at kileremmen kan være blevet for stiv/usmidig til at den kan bevæge sig frit op og ned på skiverne?
jun 2023
Min Kilerem sprang helt her for et par dage siden så måtte smide min gamle slidte en i igen den røg så fra 70 topfart til 55 så ka sagtens ha stor effekt hvis den både er slidt og stiv
Men det du skal gøre nu er
Afmonter vario dækslet og tjek ruller og kilerem de ka dog godt sidde rigtig rigtig god fast de møtrikker der holder vario og kobling på så har du ik slag nøgle eller luftnøgle så ka jeg anbefale at købe en stempelstopper til 50kr i Thansen det er en du skruer ind i tændrørets plads så rykker varioator sig ik
(Se linket)
https://www.thansen.dk/scooter-mc/vaerktoj/specialvaerktoj/knallert-specialvaerktoj/stempel-stop/n-487054433/pn-487053053/?utm_content=generic&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA7aSsBhCiARIsALFvovywhU_zmIxj9a9TwYj_tbqu9jczpfOIZe0_OCNQ4uXDoGJcA56EnjAaApV9EALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Her er der en guide, det mere eller mindre det samme
(Se linket)
https://youtu.be/OPcfcmTF81U?si=4IxMKYcIQ9idvbFK
jun 2014
jun 2023
Peugeot Buxy 1995