hmmmmm? hmmmmm?
Hej Alle på scooter galleri jeg står med et lille problem...
Min knallert køre for langsomt iforhold til den opsætning jeg har på og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er galt med 7,7 g ruller fik jeg den op på 73 kmt med lorte optræk men nu er de blandet som skrevet under hvor den makser ud på ca 50-60 kmt.
jeg har en kammerat som køre med samme opsætning og andet end 2 ting i hans vario: rem og ruller men har enda prøvet med hans i min kickstarter og ser ikke ud til at gøre det store...
Obs. min vens har sygt optræk og køre 80-90 kmt
Opsætning:
Udstødning: gg
Kabu: polini Cp 17,5
Cylinder: malossi 50cc sport
Vario: malossi multivar
Ruller 7,7 og 6 g
Trykfjeder: gul malossi
Rem: std
Kobling: std
Trimfjedre: std
jun 2023
Følger: 13 Følgere: 143 Emner: 36 Svar: 175
OBS. Det er med std tryk og 7,7 g ruller = 73 kmt
sep 2023
Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 32
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 663 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.600
De fleste der opfører sig som om der kun er 1 scooter i verden er dem der tænker som om der kun er 1 i verden og derfor køber den værste knallert til pengene i dk
Arh ok motocr skrot er værre. Men næsten det samme.
Den kører pænt dårligt fra 0-60 i videoen.
Men det er helt normalt for hot.
Deres vario kører mega dårligt.
Tænker umiddelbart du ska ha tungere ruller i igen.
By the way 50cc sport.. jøsses. Og så gul malossi tryk. Øøøh.
Der ville jeg så køre std tryk. Ingen grund til gul tryk. Gir kun effekt tab.
Tjek evt du har en 738mm rem i.
Alt længere end 738mm er = tabt topfart.
Og tjek der ikke er en begrænsning i bagerste remskiver. Det har hot nogen gange
https://www.scootergalleri.dk/video/guider/23628-begraensning_pgo
Og du har polini cp.... på 50cc sport haha ok.
Den karbu er pænt svær at indstille.
Og hvis du både har valgt skrot og 50cc sport så tænker jeg en karbu der er svær at indstille er for svær at ha med at gøre når dine øvrige beslutninger er så ringe
Beklager det ikke er gode nyheder. Men det er lidt tynd is at stå på sådan en skrot med 50cc sport og cp karbu med gul lossi tryk og "standard" rem
jun 2023
jun 2023
jun 2023
jun 2023
dec 2006
Følger: 91 Følgere: 138 Scootere: 4 Emner: 242 Svar: 2.849
jun 2023
dec 2006
jun 2023
sep 2003
Og så en 738mm pgo rem i.
Original rem på mina motor er 754mm.
Alle tun remmene er kortere.
Der er en grund til de alle sammen er kortere, medmindre det er overrange remme specifikt beregnet til overrange kits.
Måske din kammerats 751 rem er ekstra bred.
Mange af 750mm remmene er for tynde og det mister man også topfart på.
80-90 kmt må være på speedo og i medvind.
Afstanden på vario akslen og bagerste aksel i cvt'en er kortere på pgo, derfor ska remmen også være kortere end de er på mina.
Den ser forresten ud til at være ret øøøh ujævnt slidt den vario i billedet.
Den sorte streg får mig til at tænke der er slidt en fordybning i den som ka gi lidt ujævn optræk.
Tjek evt "gt tuning" videoer på youtube hvor han roder med pgo.
Der er altid problemer med at indstille varioen på dem så de kører helt godt.
Men det plejer at lade sig gøre for ham at finde en rullevægt hvor den ikke kører helt af helvedes til.
En race motor bliver det aldrig helt. Men den sku ku indstilles til at køre ok, omend med en del mere besvær end på hiper/mina motor
dec 2006
jun 2023
kan ikke mærke nogen dybning i varioen men mit blæser hjul har en bule op fra ca halvejs til midten af den men tænker ikke det gør det store da dert ikke gjode nogen forskel med min vens i men eller så siger du til mig:
Mindre rem evt: https://speedline.dk/pgo-hot50-10/kilerem/kilerem-stage6-pro-s-s6-5916605
std tryk og trim
derefter justere ruller så burde den køre hurtigt med godt optræk???
obs. vil remmen dog ikke værre for kort til at nå helt ud på vario den nuværende 750 rem jeg har i er allerede hård at tage på der skal lige trykkes lidt på kobling
jun 2023
Vens rem: https://speedline.dk/pgo-hot50-10/kilerem/kilerem-malossi-x-special-belt-s-m-6112730
Min Rem https://speedline.dk/kilerem-standard-1
Vens ruller: malossi 7g
Mine ruller polini 7,7g
sep 2003
Stage6 remmen er for smal.
Org er 738 lang og 18 bred. Og 8 høj.
Det skævslidte blæserhjul ku godt gi lidt ujævnt optræk.
Det er meningen remskiverne ska være jævne og flade fra bund til top.
Men så igen pgo er ikke udviklet til andet end at køre lovligt.
I taiwan kører de ikke ræs eller lovligt afdroslet på 50cc maskiner som vi gør i europa i de lande hvor langt de fleste scootere købes og køres.
Det er en stor del af grunden til taiwan scootere kører så meget ringere end yamaha og aprilia og gilera osv.
Kgi har en original pgo rem til salg.
Havde du en hvilken som helst anden motor ville det være meget nemmere da der faktisk laves dele specifikt til motoren.
Når malossi laver en rem eller en vario eller noget tredje til f.eks. lang vandret minarelli, så køber de scooteren og så tester og udvikler de i deres laboratorie på deres fabrik i italien, så det spiller max.
Både med lovlig motor og med afdroslet motor og med tunet motor.
Til pgo er der ikke nogen der laver tun.
Pgo skal remmen ikke gå helt ud på vario.
De har bare fået en kopi af en mina vario i hånden og har pløkket den i og så kører den ok som lovligt, eller faktisk ikke, men den virker nogenlunde og det er billigt.
Remmen går ikke helt ud på vario men ingen knallertbud der kører lovligt i taiwan går op i om den kommer helt ud eller ej. Bare den kører de 50 uden ring i varioen så er de glade. Også selvom den sluger benzin som en gal, for det er ikke dem der betaler benzinen, og fragt firmaet kan trække benz udgifterne fra i skat.
Billedet herunder viser hvad pgo hot er designet til helt fundamentalt. Da den udkom i 1990erne var det formålet med skjoldene og skruernes placering og manglen på bagagekrog og den dårlige forlygte og den spøjse affjedring osv.
Men ja long story short. Org pgo rem, som i den eneste rigtige rem der faktisk er designet til pgos vario.
Og std tryk.
Og så ruller indstilling.
sep 2003
Men en cm for lidt på bagerste remskiver når den sku være i bund, giver procentvist et meget stort tab af top gearing.
Og så skal den være 18mm
Min første gilera kørte 90-95 på speedo standard med en afdroslet udstødning på.
Jeg vænner mig aldrig til at alle køber pgo og tror det er en god knallert.
Vi ku ligeså godt alle sammen stemme på adolf og synes kz lejrene var et godt sted at være
jun 2023
sep 2023
Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 32
sep 2003
Sku gi et sted mellem 10-15 kmt. Og et mere jævnt optræk.
Det jeg mener med pgos vario er pgos variosystem.
Mere specifikt, afstanden på forreste og bagerste remskiver. Det er det remmen skal passe til.
Når vario går i top gear er en 18mm rem presset ud til knap 1cm fra max på vario.
Når den er der så skal remmen være den rigtige længde for at blive trukket i bund på bagerste remskiver aka gå i højeste gear.
2mm for lang bagi giver mere tab af topfart end 10mm for kort foran.
Bliver remmen for lang eller for kort så er der problemer.
Remmen skal være tilsvarende bredere, hvis den blir længere, så den blir presset højere op på vario når vario varierer ud i max og lukker mellem den og blæserhjulet.
Den ekstra bredde gør at den blir presset højere op på varioen.
Derfor overrange kits remme er både bredere og længere.
Men så skal remskiverne bagi også være anderledes så der faktisk er plads til en bredere rem når den går helt i bund.
Plus der ska være ekstra plads mellem vario og blæserhjul foran når den er i laveste gear.
Så det er en større videnskab at ændre mål på remmen fra original.
Uden bare at miste og miste på det.
Den originale er den størrelse den er af mange gode grunde.
Tuner remmene er den størrelse de er af andre grunde.
Det har aldrig været meningen man sku sætte en rem fra en yamaha i en pgo og endda slet ikke en malossi special belt fra en yamaha over i en pgo med uoriginale yamaha motordele
Ved godt pgo remmen er hunde dyr sammenlignet med yamaha remme.
Men det er billigt ift hvor meget man mister på at spare 150kr på noget så vigtigt som kileremmen.
Speedline siger de har en original pgo rem. Men der mangler pgo emballage og de skriver den er 750mm. Hvilket enten er forkert skrevet, eller også er det forkert skrevet at det er en original pgo rem
https://speedline.dk/pgo-hot50-naked-12-6-eger/kilerem/kilerem-original-s-cr-p11220010000
Skriv dem evt en mail og bed dem om at bekræfte målet på remmen, uden at sige hvad du håber den er...
Så ka det være de indrømmer deres fejl..
Ska selv ha nyt tændrør til min piaggio zip nu og speedline har ikke det rigtige tændrør til den, kun et der er en varmegrad for varmt. Derfor jeg undgår speedline så vidt muligt. Synes de laver for mange fejl og har for lille udvalg og for høje priser.
Men god service ellers. Bare lidt nogen amatører til knallert tun men dygtige sælgere med et fint webshop design.
jun 2023
Vario og blæserhjul stand: https://youtube.com/shorts/N01DYyab3NI?si=P0rirSE66-TWaq61
Rem i kobling: https://youtube.com/shorts/KgePXy2PvEY?si=zZAs4HcGq6jbSJ8Y
Remskiver: https://youtube.com/shorts/qXdLDWTwBHU?si=CATa90ohKQN_ClSZ
jun 2023
jun 2023
jun 2023
sep 2003
Er du 100% sikker på der ikke er sådan en begrænsning af en slags i bagerste remskiver.
Eller måske er det bare svært at mase remmen i bund når der sidder trykfjeder i med koblingen på?
Eller måske sidder der et fjederstyr på trykfjederen og fylder for meget.
Eller måske er fjederen for lang så den ikke kan komprimeres nok.
Vario ka måske godt køres med noget tid endnu.
Men ville skifte det blæserhjul. De er ikke så dyre.
Men den skal ku gå i bund bagi den rem.
Det ku man se den sagtens kan når du har den helt åbnet i bagerste remskiver. Helt ned på bunden.
Det tyder også på remmen er for smal.
Men den ska ku gå i bund også når der sidder trykfjeder og kobling på.
jun 2023
jun 2023
sep 2003
F.eks. sådan en malossi torsion controller plastikskive.
Jeg troede din rem var 16,x mm bred og ikke 18mm bred.
Se bort fra speedlines mål i det link, de er forkerte
Eller ihvertfald ikke org mål.
Org mål er 738x18x8
jun 2023
sep 2003
Kan ikke se hvad der sidder i vejen for den ka åbne helt i bagerste remskiver. Ikke uden at kigge på det med fingrene.
Start fra en ende af og brug udelukkelsesmetoden. Det burde være til at se hvad der forhindrer den.
-Der er noget der støder ind i noget andet.
jun 2023
sep 2003
hmmmmm?