504 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

hmmmmm? hmmmmm?

Hej Alle på scooter galleri jeg står med et lille problem...

Min knallert køre for langsomt iforhold til den opsætning jeg har på og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er galt med 7,7 g ruller fik jeg den op på 73 kmt med lorte optræk men nu er de blandet som skrevet under hvor den makser ud på ca 50-60 kmt.

jeg har en kammerat som køre med samme opsætning og andet end 2 ting i hans vario: rem og ruller men har enda prøvet med hans i min kickstarter og ser ikke ud til at gøre det store...

Obs. min vens har sygt optræk og køre 80-90 kmt

Opsætning:

Udstødning: gg

Kabu: polini Cp 17,5

Cylinder: malossi 50cc sport

Vario: malossi multivar

Ruller 7,7 og 6 g

Trykfjeder: gul malossi

Rem: std

Kobling: std

Trimfjedre: std


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hmmmmm?
  • #1   4. feb 2024 https://youtube.com/shorts/7cTnZNzA8Hg
    OBS. Det er med std tryk og 7,7 g ruller = 73 kmt


  • August S
    August S Tilmeldt:
    sep 2023

    Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 32
    #2   5. feb 2024 Prøv at tjek om dine remskiver går ud som de skal og at den kører helt ud på varioen. Ellers prøv med en anden trykfjeder og trimfjedre i koblingen.

  • #3   5. feb 2024 Du skriver ikke hvad maskine det er så antager det er skrot.
    De fleste der opfører sig som om der kun er 1 scooter i verden er dem der tænker som om der kun er 1 i verden og derfor køber den værste knallert til pengene i dk smiley
    Arh ok motocr skrot er værre. Men næsten det samme.

    Den kører pænt dårligt fra 0-60 i videoen.
    Men det er helt normalt for hot.
    Deres vario kører mega dårligt.
    Tænker umiddelbart du ska ha tungere ruller i igen.

    By the way 50cc sport.. jøsses. Og så gul malossi tryk. Øøøh.
    Der ville jeg så køre std tryk. Ingen grund til gul tryk. Gir kun effekt tab.

    Tjek evt du har en 738mm rem i.
    Alt længere end 738mm er = tabt topfart.

    Og tjek der ikke er en begrænsning i bagerste remskiver. Det har hot nogen gange
    https://www.scootergalleri.dk/video/guider/23628-begraensning_pgo

    Og du har polini cp.... på 50cc sport haha ok.
    Den karbu er pænt svær at indstille.
    Og hvis du både har valgt skrot og 50cc sport så tænker jeg en karbu der er svær at indstille er for svær at ha med at gøre når dine øvrige beslutninger er så ringe smiley

    Beklager det ikke er gode nyheder. Men det er lidt tynd is at stå på sådan en skrot med 50cc sport og cp karbu med gul lossi tryk og "standard" rem smiley


  • #4   5. feb 2024 Beklager… men ja det er hot 50 fra 09 og i videoen var det med std tryk og 7,7 g som skrevet, har tjekket om begrænsningen er der hvilket den ikke er og så har jeg en 750 rem som går helt ud på vario. Obs kammerat har 751 rem (malossi)

  • #5   5. feb 2024 Rem går ud til den sorte streg

    profilbillede
  • #6   5. feb 2024 August jeg har prøvet med gul og std trykfjeder og std og hvide malossi trim hjalp ikke Begge veje altså gul+hvid gul+ std og det samme med den std tryk

  • #7   5. feb 2024 Remskiver har jeg dig ikke tjekket men de glider fint

  • #8   5. feb 2024 Du skriver du har tjekket at rem går helt ud på vario, men billedet viser noget HELT andet...

  • #9   5. feb 2024 troede den gik helt ud da min ven sagde det så fint ud men du har nok ret syndes nemlig det så lidt mærkeligt ud... Men hvad gør jeg så for at få den længere ud? lettere tryk måske?

  • #10   5. feb 2024 Finder ud af hvorfor den ikke komme helt ud, det kan være mange ting. For stram tryk, for lette ruller, forkert rem, slidt vario, slidt remskiver, begrænsning i remskiver

  • #11   5. feb 2024 Jeg tror det tryk da jeg har prøvet med min vens i han har samme opsætning bare med en rem der er 751 og min er 750 og han køre 7 g ruller og da jeg tog alt han i min virkede det kun til at give det minimale så det burde værre tryk det den mest logiske forklaring men kan det virkelig værre nogle hot kan køre med std tryk og nogle burde få lettere?

  • #12   5. feb 2024 Jeg ville sætte std tryk i og justere ruller derefter.
    Og så en 738mm pgo rem i.

    Original rem på mina motor er 754mm.
    Alle tun remmene er kortere.
    Der er en grund til de alle sammen er kortere, medmindre det er overrange remme specifikt beregnet til overrange kits.

    Måske din kammerats 751 rem er ekstra bred.
    Mange af 750mm remmene er for tynde og det mister man også topfart på.

    80-90 kmt må være på speedo og i medvind.

    Afstanden på vario akslen og bagerste aksel i cvt'en er kortere på pgo, derfor ska remmen også være kortere end de er på mina.

    Den ser forresten ud til at være ret øøøh ujævnt slidt den vario i billedet.
    Den sorte streg får mig til at tænke der er slidt en fordybning i den som ka gi lidt ujævn optræk.

    Tjek evt "gt tuning" videoer på youtube hvor han roder med pgo.
    Der er altid problemer med at indstille varioen på dem så de kører helt godt.
    Men det plejer at lade sig gøre for ham at finde en rullevægt hvor den ikke kører helt af helvedes til.

    En race motor bliver det aldrig helt. Men den sku ku indstilles til at køre ok, omend med en del mere besvær end på hiper/mina motor


  • #13   5. feb 2024 Når du siger "alt hans" hvad mener du så? Det er jo et vidt begreb.


  • #14   5. feb 2024 min vens rem er smallere en min....

    kan ikke mærke nogen dybning i varioen men mit blæser hjul har en bule op fra ca halvejs til midten af den men tænker ikke det gør det store da dert ikke gjode nogen forskel med min vens i men eller så siger du til mig:

    Mindre rem evt: https://speedline.dk/pgo-hot50-10/kilerem/kilerem-stage6-pro-s-s6-5916605

    std tryk og trim

    derefter justere ruller så burde den køre hurtigt med godt optræk???

    obs. vil remmen dog ikke værre for kort til at nå helt ud på vario den nuværende 750 rem jeg har i er allerede hård at tage på der skal lige trykkes lidt på kobling smiley


  • #15   5. feb 2024 # TEAM ONE MAN # jeg forstår ikke helt spørgsmålet men når jeg siger hans er det hentydning til min kammerat og hvad hans opsætning er hvilket havde forskellen

    Vens rem: https://speedline.dk/pgo-hot50-10/kilerem/kilerem-malossi-x-special-belt-s-m-6112730

    Min Rem https://speedline.dk/kilerem-standard-1

    Vens ruller: malossi 7g

    Mine ruller polini 7,7g


  • #16   5. feb 2024 Måske er din rem for bred så.

    Stage6 remmen er for smal.

    Org er 738 lang og 18 bred. Og 8 høj.

    Det skævslidte blæserhjul ku godt gi lidt ujævnt optræk.
    Det er meningen remskiverne ska være jævne og flade fra bund til top.

    Men så igen pgo er ikke udviklet til andet end at køre lovligt.
    I taiwan kører de ikke ræs eller lovligt afdroslet på 50cc maskiner som vi gør i europa i de lande hvor langt de fleste scootere købes og køres.
    Det er en stor del af grunden til taiwan scootere kører så meget ringere end yamaha og aprilia og gilera osv.

    Kgi har en original pgo rem til salg.

    Havde du en hvilken som helst anden motor ville det være meget nemmere da der faktisk laves dele specifikt til motoren.

    Når malossi laver en rem eller en vario eller noget tredje til f.eks. lang vandret minarelli, så køber de scooteren og så tester og udvikler de i deres laboratorie på deres fabrik i italien, så det spiller max.
    Både med lovlig motor og med afdroslet motor og med tunet motor.

    Til pgo er der ikke nogen der laver tun.

    Pgo skal remmen ikke gå helt ud på vario.
    De har bare fået en kopi af en mina vario i hånden og har pløkket den i og så kører den ok som lovligt, eller faktisk ikke, men den virker nogenlunde og det er billigt.
    Remmen går ikke helt ud på vario men ingen knallertbud der kører lovligt i taiwan går op i om den kommer helt ud eller ej. Bare den kører de 50 uden ring i varioen så er de glade. Også selvom den sluger benzin som en gal, for det er ikke dem der betaler benzinen, og fragt firmaet kan trække benz udgifterne fra i skat.

    Billedet herunder viser hvad pgo hot er designet til helt fundamentalt. Da den udkom i 1990erne var det formålet med skjoldene og skruernes placering og manglen på bagagekrog og den dårlige forlygte og den spøjse affjedring osv.

    Men ja long story short. Org pgo rem, som i den eneste rigtige rem der faktisk er designet til pgos vario.
    Og std tryk.
    Og så ruller indstilling.


    profilbillede
  • #17   5. feb 2024 Grunden til for lang rem er dårligt for topfarten er at 1cm foran når varioen er i top gear er en ikke så stor procentdel ekstra.

    Men en cm for lidt på bagerste remskiver når den sku være i bund, giver procentvist et meget stort tab af top gearing.

    Og så skal den være 18mm

    Min første gilera kørte 90-95 på speedo standard med en afdroslet udstødning på.

    Jeg vænner mig aldrig til at alle køber pgo og tror det er en god knallert.
    Vi ku ligeså godt alle sammen stemme på adolf og synes kz lejrene var et godt sted at være smiley


  • #18   5. feb 2024 Piller lige vario af og det når jeg er hjemme og sender en video men ellers er der mulighed for du kan linke remmen og hvad tror du jeg vil kunne hente med remmen? Og du bliver ved med at skrive pgos vario jeg har multivar i

  • August S
    August S Tilmeldt:
    sep 2023

    Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 32
    #19   5. feb 2024 Din rem går langt fra helt ud. Det nemmeste og billigate vil være at prøve med nogle shimskiver(en form for spændeskiver som sidder mellem gliderøret og den yderste del af varioen) hvis ikke det hjælper, så skal nok have en anden rem.

  • #20   5. feb 2024 https://kgi.dk/scooter-og-knallert-dele/pgo/pgo-hot50-2t-12-6-eger/variator/kilerem-pgo-1604-da

    Sku gi et sted mellem 10-15 kmt. Og et mere jævnt optræk.

    Det jeg mener med pgos vario er pgos variosystem.
    Mere specifikt, afstanden på forreste og bagerste remskiver. Det er det remmen skal passe til.

    Når vario går i top gear er en 18mm rem presset ud til knap 1cm fra max på vario.
    Når den er der så skal remmen være den rigtige længde for at blive trukket i bund på bagerste remskiver aka gå i højeste gear.

    2mm for lang bagi giver mere tab af topfart end 10mm for kort foran.

    Bliver remmen for lang eller for kort så er der problemer.
    Remmen skal være tilsvarende bredere, hvis den blir længere, så den blir presset højere op på vario når vario varierer ud i max og lukker mellem den og blæserhjulet.
    Den ekstra bredde gør at den blir presset højere op på varioen.

    Derfor overrange kits remme er både bredere og længere.

    Men så skal remskiverne bagi også være anderledes så der faktisk er plads til en bredere rem når den går helt i bund.

    Plus der ska være ekstra plads mellem vario og blæserhjul foran når den er i laveste gear.

    Så det er en større videnskab at ændre mål på remmen fra original.
    Uden bare at miste og miste på det.
    Den originale er den størrelse den er af mange gode grunde.

    Tuner remmene er den størrelse de er af andre grunde.

    Det har aldrig været meningen man sku sætte en rem fra en yamaha i en pgo og endda slet ikke en malossi special belt fra en yamaha over i en pgo med uoriginale yamaha motordele smiley

    Ved godt pgo remmen er hunde dyr sammenlignet med yamaha remme.
    Men det er billigt ift hvor meget man mister på at spare 150kr på noget så vigtigt som kileremmen.

    Speedline siger de har en original pgo rem. Men der mangler pgo emballage og de skriver den er 750mm. Hvilket enten er forkert skrevet, eller også er det forkert skrevet at det er en original pgo rem
    https://speedline.dk/pgo-hot50-naked-12-6-eger/kilerem/kilerem-original-s-cr-p11220010000

    Skriv dem evt en mail og bed dem om at bekræfte målet på remmen, uden at sige hvad du håber den er...
    Så ka det være de indrømmer deres fejl..

    Ska selv ha nyt tændrør til min piaggio zip nu og speedline har ikke det rigtige tændrør til den, kun et der er en varmegrad for varmt. Derfor jeg undgår speedline så vidt muligt. Synes de laver for mange fejl og har for lille udvalg og for høje priser.

    Men god service ellers. Bare lidt nogen amatører til knallert tun men dygtige sælgere med et fint webshop design.


  • #21   5. feb 2024 Så vil jeg bestille sådan en når kig har det på lager men er er et pr videoer som lovet af kobling rem vatio osv

    Vario og blæserhjul stand: https://youtube.com/shorts/N01DYyab3NI?si=P0rirSE66-TWaq61

    Rem i kobling: https://youtube.com/shorts/KgePXy2PvEY?si=zZAs4HcGq6jbSJ8Y

    Remskiver: https://youtube.com/shorts/qXdLDWTwBHU?si=CATa90ohKQN_ClSZ


    profilbillede
  • #22   5. feb 2024

    profilbillede
  • #23   5. feb 2024

    profilbillede
  • #25   5. feb 2024 Blæserhjulet er sten dødt smiley

    Er du 100% sikker på der ikke er sådan en begrænsning af en slags i bagerste remskiver.
    Eller måske er det bare svært at mase remmen i bund når der sidder trykfjeder i med koblingen på?
    Eller måske sidder der et fjederstyr på trykfjederen og fylder for meget.
    Eller måske er fjederen for lang så den ikke kan komprimeres nok.

    Vario ka måske godt køres med noget tid endnu.
    Men ville skifte det blæserhjul. De er ikke så dyre.

    Men den skal ku gå i bund bagi den rem.
    Det ku man se den sagtens kan når du har den helt åbnet i bagerste remskiver. Helt ned på bunden.
    Det tyder også på remmen er for smal.
    Men den ska ku gå i bund også når der sidder trykfjeder og kobling på.


  • #26   5. feb 2024 Finno så køber jeg nyt blæserhjul bare fra thansen eller zoot Racing og angående remskiver lignede det ikke der var begrænsning medmindre den sidder inde i remskiven hvor det kræver jeg deler den i 2 ( skiller helt ad). Trykfjederen er std så i teorien er den jo ikke for lang og remmen er ligeså bred som den du sendte til mig

  • #27   5. feb 2024 Har ca denne styrfjeder bare lidt fladere i bunden så vin nok sige den basicly er umulig at få mere k bund end det du så på videoerne

    profilbillede
  • #28   5. feb 2024 Tænkte måske der var en fjederstyr ud imod koblingssiden.
    F.eks. sådan en malossi torsion controller plastikskive.

    Jeg troede din rem var 16,x mm bred og ikke 18mm bred.

    Se bort fra speedlines mål i det link, de er forkerte
    Eller ihvertfald ikke org mål.

    Org mål er 738x18x8


  • #29   5. feb 2024 Men hvad fanden gør jeg så for at fixe koblingen for selvom jeg køber rem kommer den jo ikke helt i så

  • #30   5. feb 2024 Pas.
    Kan ikke se hvad der sidder i vejen for den ka åbne helt i bagerste remskiver. Ikke uden at kigge på det med fingrene.
    Start fra en ende af og brug udelukkelsesmetoden. Det burde være til at se hvad der forhindrer den.
    -Der er noget der støder ind i noget andet.


  • #31   5. feb 2024 men det er det du vil sige er problemet den og remmen for så går jeg igang med den imorgen...

  • #32   6. feb 2024 Yes remmen er for lang og remskiverne ska kunne åbne op

Kommentér på:
hmmmmm?

Annonce