{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
373 visninger | Oprettet:

Pgo hot 50, stempel kører stramt.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har lidt problemer med min søns pgo,
Vi har lige sat en ny motorblok på, og en ny tændspole + nyt tændrør, men der kommer ingen gnist...
Når jeg vil bruge elstarteren, vil den ikke rigtig dreje rundt i motoren, selvom batteriet er helt opladt..

Jeg tog kickstarterskjoldet af, og jeg kan ikke dreje blæsehjulet.. stemplet i cylinderen kører meget stramt... skal den bare have noget mere olie på stemplet, eller skal der skiftes stempelringe? Og kan det have noget at gøre med at den ikke vil give gnist?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pgo hot 50, stempel kører stramt..
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #1   4. mar Start med at pil tændrør ud, kan du så dreje motoren ? Nej - så skal der findes ud af hvad der er samlet forkert, måske svinghjul går på stator ?

    Stempel skal ikke køre stramt inde i cylinderen, olie hjælper ingen ting.

    Du burde nu også kunne dreje motor med tændrør monteret, men der skal selvfølgelig kunne mærkes kompression.


  • #2   4. mar Men hvad kan gøre at stemplet kører stramt?

  • #3   4. mar Hvilken cylinder og hvad stempel bruger du?


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #4   4. mar Inden du begynder at rode med cylinder og stempel, så skal du være helt sikker på der ikke er andet der binder, svinghjul, vario.

    Hvis det er stempel, så forvent cylinder er affald.


  • #5   4. mar Mallosi cylinder, stempel ved jeg ikk lige, men det har virket fint sammen før, men efter jeg har haft det skilt ad, kører stemplet stramt

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #6   4. mar Dobbelt tjek dit arbejde, noget er ikke samlet rigtigt så.

  • #7   4. mar Det er dobbelt tjekket flere gange, jeg har nu haft skilt cylinderen ad igen og givet lidt mere olie, nu kan jeg godt dreje blæsehjulet med hånden, syntes dog stadig det er lidt stramt.. jeg har ikke haft stemplet af, stemplet var også nemmere at få i cylinderen nu.. men kan stempelringene være for udvidet, så det er for stramt?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #8   4. mar Hvad ellers har du haft skilt ad ?

    Og nej, stempelringe kan ikke være for udvidet, uden tændrør skal motoren være nem at dreje, er den det ?

    At hælde olie i er ikke en løsning - det skal køre frit, også uden smørrelse.


  • #9   4. mar Jeg kan dreje den med hænderne, men den er stadig lidt strammere end før.. hvad kan problemet være..?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #10   4. mar Du svarede ikke på hvad der ellers havde været adskilt ?


  • #11   5. mar Ikke andet, så jo der er kommet andre ruller i.

    Når cylinderen ikke er på, så kører stemplet helt perfekt.


  • #12   5. mar Kan det være at der er noget galt inde ved statoren?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #13   5. mar Hvis krumtap kører frit uden cylinder monteret, så ville jeg ikke forvente der er andet galt, men jeg forstår ikke hvordan stempel kan køre stramt, jeg går ud fra det har kørt sammen tidligere ? Og stempel er monteret med pil mod udstødning ?

  • #14   6. mar Præcis, det hele har virket sammen før.. jeg vil prøve at gå alle ledninger igennem og se om der skulle være noget problem der, siden der ingen gnist er..

  • #15   6. mar Jeg har nu afmonteret kickstarterskjoldet, og jeg kan se, at når jeg trykker på elstarteren, så kører starterdrevet rundt, men drevet rammer ikke startertandhjulet... hvorfor gør det ikke det? Og kan det være en grund til at der ikke er gnist?

    Jeg har tjekket alle ledninger, og de er alle fine...


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #16   6. mar Elstart har intet med gnist at gøre, stator, tændspole og cdi har med gnisten at gøre, men du skal også have fundet ud af hvorfor stempel ikke kører som det skal i cylinderen.

    Jeg går heller ikke ud fra der er gnist når du bruger kickstart ?


  • #17   6. mar Nej heller ingen gnist ved kickstart, jeg har ikke gjort noget ved stemplet, andet end at tage det ud af cylinderen, kigge på det (mens det sad på scooteren selvfølgelig) og så sætte cylinderen på igen.. der er ingen skader..

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #18   6. mar Ja så er det en kende underligt, især hvis det har kørt sammen, du er sikker på stempelringe kommer ordenligt på plads, hvordan er cylinder at montere når den trykkes ned over stempel ? Glider den let, eller er der en masse modstand ?

    Måske skulle du prøve at pille en stempelring af, sætte den i cylinderen, og måle med et søgerblad hvor meget ring gab der er.


  • #19   6. mar Den er okay nem at få nem over, men den glider ikke bare, den skal masses lidt på plads... jeg har selv tænkt om der skal nye stempelringe til...

    Kommer der ikke gnist, hvis stemplet ikke kører rigtigt?


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #20   6. mar Om så stemplet mangler, så skal der stadigt være gnist, det har intet med tændingsystemet at gøre.

  • #21   6. mar Kan det være cpi der er færdig?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.068
    #22   6. mar Ja, eller tændspole, eller stator, eller en fejl i ledningsnet, der er muligheder nok.

    Jeg går ud fra der var gnist med den gamle motor, og det eneste der er ændret siden er motor er udskiftet - så ville jeg forvente fejlen følger motor, og den stator der sidder på den, med mindre den er skiftet fra den gamle ?


Kommentér på:
Pgo hot 50, stempel kører stramt..

Annonce