{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
313 visninger | Oprettet:

Benjamin S
Benjamin S
Tilmeldt:
25. okt 2023
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 14

Piaggio Old zip tændrør {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en piaggio Old zip og den kan ikke køre med andet tændrør end et w7ac kort gevind. Hvis jeg putter et b7hs eller br8es eller bare generelt andet længde eller varmeglød, så har den svært ved at starte og den hakker og skyder ud af udstødningen. Der er ny stator, svinghjul, cdi, tændrørshætte og 2 stel forbindelser.

Det skal også siges at den har kørt med langt gevind før, men så gav jeg fuld gas og så skød den ud af udstødningen og døde. Der er siden det skiftet cylinder som fejler ingenting, så den kan ikke være cylle der er dårlig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piaggio Old zip tændrør
  • #1   21. jul Hvis det er en Hiper 2 motor totakts så burde den kunne køre med et Ngk B9es med mindre at dit topstykke er lavet til kort gevind, ellers normalt så burde standart være med lang gevind.
    ES = langt gevind og HS = kort gevind.
    R = 5 ohms modstand så ens knallert ikke kører og laver støj i en analog fm radio, man kan også have en tændrørs hætte hvor de 5 ohms modstand sidder i tændrørs hætten, så behøver tændrøret ikke modstanden i sig.
    Har selv en gang prøvet hvor modstanden gik i tændrøret så kørte knallerten vildt dårligt.
    Men på mine Gilera runnerer kører jeg med Ngk B9ES og har en silicone tændrørshætte med 5 ohms modstand i


  • Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    okt 2023

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 14
    #2   21. jul Den kører med stage6 sport pro fra en stalker, så skal topstykket ikke køre med langt gevind? Det er i hver fald en original Old zip hiper motor, som der normalt sidder i en Old zip. Der er en 5k ohms tændrørshætte i fra ngk. Den samme tændrørshætte sidder i min tomos og den passer også i zippens tændspole, men giver samme resultat med det lange tændrør. Den kan ikke køre selv med et andet kort tændrør. Jeg har kørt med langt tændrør uden problemer indtil den en dag skød og døde.

  • #3   22. jul Det lyder som at det nok vil være en god ide at få en kompressions tester/måler på.
    Det kan godt tænkes at der er Brandt huld i stemplet på grund af et tændrør med forkert varme tal.


  • Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    okt 2023

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 14
    #4   22. jul Har været i det gamle cylinder og det nye flere gange der og stemplerne fejler intet. I den nuværende cylinder er der rigelig kompression og den starter første hug og kører faktisk meget godt med det korte tændrør. Det er selvfølgelig stadig underligt at den kan køre med et helt forkert tændrør og ikke med et tændrør der står til cylinder og topstykket.

Kommentér på:
Piaggio Old zip tændrør

Annonce