{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
147 visninger | Oprettet:

Hot 50 Sædelås {{forumTopicSubject}}

Dav ScooterGalleri

Min sædekasse har låst sig fast da sædelåssen umiddelbart ikke fungere mere. Den plejede at virke når jeg først fik scooteren, på et tidspunkt kunne den så overhoved ikke låse og nu har den låst sig selv igen men kan ikke få den op da jeg ikke kan dreje sædekasselåsen med nøglen. Har prøvet med noget wd-40 men hjalp ik. Nogle ideer?

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hot 50 Sædelås
  • #1   21. jul Hvis den har været rustet fast:
    Nøglen ska stikkes ind og ud en masse gange, når olien lige er skudt ind i den.
    Og så lidt mere olie og gentag og vrik forsigtigt nøglen.

    Så får man bevægelse i låsestifterne og så kommer olien bedre rundt de steder hvor den er irret fast.

    Så ska den stå og være våd lidt tid så koksen blir opløst af olien og så ska der frisk olie i igen og så bolle den godt og grundigt med nøglen igen så man får skyllet lidt igennem derinde.

    Så kommer den måske til at fungere igen... smiley


  • #2   21. jul Okay, prøver smiley

  • #3   24. jul Prøvede flere gange at få den op på den måde, men det virkede ikke. Låsen sidder stadig helt fast. Har du nogle andre ideer?

  • #4   24. jul Ka man komme op nedefra, ind bag skjoldene og så få skubbet til den arm man skubber til når man drejer nøglen?
    Så ka man stikke en lang finger eller en skruetrækker op nedefra og få åbnet, og så afmontere skjolde og låsen og skifte låsesæt, eller se om låsen ka adskilles og serviceres eller om den er sten død.

    Ellers bore den ud


  • #5   25. jul Tænker næsten det nemmeste er at bore den ud, har prøvet at hive i snoren til sædekassen men det er næsten umuligt at komme frem til hele låsesystemet

Kommentér på:
Hot 50 Sædelås

Annonce