{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
107 visninger | Oprettet:

Pgo hot 50 bruger UTROLIG meget benzin {{forumTopicSubject}}

Hej jeg købte for lidt tid siden en hot 50. For nogle dage siden kom der en fritidsmekaniker over og gjorde følgende: satte 3 små skiver i tror jeg, skiftede gear olie, fyldte olieplanerne op med olie da den var Tom og pillede ved tomgangsskruen. Men siden har jeg lagt mærke til at den BRUGER utrolig meget benzin. Den er standard med gg fra hved jeg ved. Er der nogen der ved hvad der skal til for at fikse det? Man kan se på billedet hvor langt den blev kørt og hvor meget benzin blev brugt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pgo hot 50 bruger UTROLIG meget benzin
  • #1   21. sep hvilke skiver

  • #2   21. sep Hvis det er shim skiver mellem gliderør og blæserhjulet, sat på krumtapakslen i variosiden, så kan de forhindre højeste gear i at blive opnået når man kører. Så falder topfarten lidt og man bruger mere benz pr km kørt.

    Noget andet er at pgo motoren er den største benzinsluger jeg har set siden amerikanerbiler og kampvogne. På en lovlig hot kører den måske 10 km på en liter.
    Fjernet ring i vario resten std ka den måske køre 12-13. Fjerner man tragten så kører den pludselig kun sådan noget 7-8 km pr liter selv med pillet ring i varioen.
    Sætter man en for lang rem i, som de fleste gør fordi butikker siger at de forkerte remme passer i, så mister man yderligere benzineffektivitet og kommer ned i 5-6 km pr liter smiley smiley smiley

    Min zip med 80cc og alt andet std men afdroslet kører 28+ km/l...
    Min 2t 70cc nrg med gg på kørte 23-24 km/l..
    Min fuldt afdroslede men std supermotard gear knallert kørte op til 40 km/L.....

    Jeg har aldrig set eller hørt om en hot der kører mere end 15 km/l.
    Ok måske en gang. Synes jeg husker en skrev at hans kørte et sted mellem 15-20. Om der var gearing vario rem karbu osv skiftet på den ved jeg ikke. Hvad årsagen til pgo kører så kort på literen er ved jeg ikke.
    Men jeg ved at det ikke er fordi de yder mere power end andre knallert motorer smiley for det gør de ikke. Tværtimod.

    Men når nu en pgo er så stor en benz sluger, så er det især vigtigt for dig at finde ud af om der er noget galt ift benzinforbruget.
    Shimskiver ku være en del af forklaringen.
    10% af en pgos månedlige benzin forbrug er jo mange penge, så vil klart anbefale lige at finde ud af om den udnytter fuld gearing.

    Du ka tegne en tusch streg på varioen, fra inderst ved akslen til yderst læmgst væk fra akslen. Så ud og kør en tur og kom op i topfart. Så hjem og kigge om tuschstregen er slidt helt ud til de yderste slidmærker på varioen.
    Hvis ikke så ka det være du ska ha fjernet evt shimskive igen, og ha monteret strammere trimfjedre i koblingen istedetfor.
    Men hvis der er monteret shimskiver så tænker jeg remmen er for bred.
    I så fald vil jeg anbefale at få skiftet remmen, medmindre du kører lovligt?...


  • #3   22. sep Du har købt en 2 takter.
    De bruger meget benzin.
    Og så er der nu sat ring i vario, samtidig med at der sidder GG på.
    Den må da også larme helt vildt.

    Mit gæt er at der heller ikke er sat tragt i den, under studsen.

    Du skulle hellere have haft købt en Hot 50 4 takt.
    De kører 30 km/l.

    Jeg har selv en Hot 4 takt karburator og en Hot 4 takt indsprøjtning holdende.
    Den med indsprøjtning kører pisse fedt.
    Den uden kører ok, men starter ikke lige så nemt.


Kommentér på:
Pgo hot 50 bruger UTROLIG meget benzin

Annonce