{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
128 visninger | Oprettet:

ken J
ken J
Tilmeldt:
21. sep
Emner: 1 Svar: 6

Knallert dør over 25 km/t {{forumTopicSubject}}

Arbejder på en PGO ligero.
Den starter fint.
Står den på bukken kan jeg holde fulde omdrejninger.
Når jeg sætter mig på den og køre er der fint træk i den indtil ca 20/25 km/t hvis jeg slipper gassen kommer den tilbage igen.
Har renset karburator 2 gange
Skiftet benzin slanger/filter og vakuum slanger.
Skiftet cdi-box
tændrør

Den har kørt med dette setup altid er alt lovlig.

Hilsen Ken


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallert dør over 25 km/t
  • #1   21. sep Hvad mener du præcis med det her at hvis du slipper gassen så kommer den tilbage igen
    Kan det passer efter de 25kmt så mister en del omdrejninger og bliver rigtig langsom fra de her 25kmt og op mod topfarten , men stille og rolig begynder den så at stigen i omdrejningerne efterhånden som den stiger i Farten


  • ken J
    ken J Tilmeldt:
    sep 2024

    Emner: 1 Svar: 6
    #2   21. sep Hvis jeg bare holder gas på dør den, som om den mangler benzin eller bliver druknet.(og den slukker hvis jeg ikke slipper gassen)
    Jeg har prøvet alle indstillinger på luftskrue.


  • #3   21. sep Membran?

  • #4   21. sep Ar okey …. Når det sker eller når problemet opstår har du fuld gas eller måske halv gas eller noget helt 3 …
    Dette er vigtig , at vide så man kender til den form for problem du har ….
    Så igen spørger jeg lige hehe
    Du Holder stille og så giver gas og ved ca 25kmt opstår problemet ,
    Giver du Bundgas op til de 25kmt


  • #5   21. sep Lad os bare sige ? Du har gassen i bund når du starter af og holder gassen i bund så nogen sekunder sener ( 25kmt ) begynder den at død ud og holder hvis så du vælger at holde gassen i bund ? så dør den ud kort tid efter på den samme måde som hvis en motor ikke længer for benzin ned til bundkaret på karburatoren.

    Du skriver at den altid har kørt med dette setup , og jeg går så ud fra at den også altid har startet fint op og kørt helt almindelig og fejl fri .
    For at hjælpe dig vider . Så skal du lige svare på disse spørgsmål jeg stiller.

    1 : Er problemet opstået pludselig ud af det blå fra den ene sekund til anden ..
    2 : Er problmet kommet fra den ene dag også opstået næste dag når du starter den op.
    3 : Er benzintanken Fyldt HELT OP altså virkelig fyldt op ….
    4 : Er benzintanken fyldt nok op til du med sikkerhed ved at den ikke er problemet.


    Har du arbejdet på den og Selv det mindst arbejde er vigtig at du fortæller.
    Det kan være sådan noget arbejdet som at , Skifte tændrør - vasket den - fyldt olie på -
    Gjort karburatoren ren selv det absolute mindst arbejde hvis det er , så det vigtig du lige fortæller …..
    jeg spørger fordi at lige netop det problem du har opstår som regl aldrig bare ud af det blå , det som regl altid en lille bitte ting som er blevet lavet eller gjort, Det kan være så simpel som at skifte en boldt eller stramme en bolt ved membranen osv , eller ved en fejl måske har tabt karburatoren hvor den så blive grebet af gas kablet og måske så lige slår i mod en hårdt kant på scooteren , Det altså sådan noget jeg gerne vil vide hvis det er…… he he ….

    Du skriver


  • ken J
    ken J Tilmeldt:
    sep 2024

    Emner: 1 Svar: 6
    #6   22. sep Som jeg skrev når den står på midter støttebenet kan jeg bare vride håndtaget og den går op på maks. omdrejninger.
    Når jeg sætter mig op på den og køre og bare giver maks. gas stopper den ved 20/25 km/t,
    så kan jeg slippe lidt for gassen måske halvgas også kan den forsætte. Har ikke prøvet at køre langt med den sådan.

    1. Skiftet tændrør
    2. Olie
    3. Ruller
    4. Luftfilterkasse (Var brækket af da den var væltet har kørt lidt uden luftfilter kasse)
    5. Bremseklodser
    6. CDI box
    7. Benzin slanger og filter, vakuum slanger.(Der kommer benzin når jeg suger, så on/off skulle virke)

    Der er benzin på men ikke for meget.


    Har prøvet at sætte alt det gamle på igen samme resultat.

    Kunne måske være sket noget med membran, men bare sært den tager gassen fint på bukken.

    Der er ikke noget der er blevet tabt slået på eller noget.

    Ken


  • #7   22. sep Prøv 5 op i dyse.
    Ellers så skal du måske se på om der er slidt en dyb rille i vario.


  • ken J
    ken J Tilmeldt:
    sep 2024

    Emner: 1 Svar: 6
    #8   22. sep Ja mens syntes ikke det kan være dysen, den har jo kørt med dette setup altid.

    Syntes ikke på nogen måde det virker eller lyder mekanisk.

    Vil lige se om jeg ikke kan optage det i morgen


  • #9   22. sep En slidt kobling kan gøre det samme, fik en tur på 10 km med 20 i timen.
    Kunne give halv gas mere så "druknede" den mindre så mistede jeg fart


  • ken J
    ken J Tilmeldt:
    sep 2024

    Emner: 1 Svar: 6
    #10   i går kl. 21:21

    profilbillede
  • ken J
    ken J Tilmeldt:
    sep 2024

    Emner: 1 Svar: 6
    #11   i går kl. 21:36 Kan desværre ikke få lagt film op vil ikke virke. Hvilke filer kan man lægge op?

Kommentér på:
Knallert dør over 25 km/t

Annonce