Online Tilmeldt:
13. maj 2007 Følger: 54 Følgere: 55 Scootere: 3 Emner: 155 Svar: 5.617
T-rex 110cc ingen gnist {{forumTopicSubject}}
Hej SG.
Jeg har fået gravet en PGO T-rex 110cc op fra en 10 års hi, og har problemer med at få gang i den, så ville hører eksperterne af ;^)
Den vil bare ikke slå en gnist.
Jeg har prøvet:
En ny stator uoriginal og original med svinghjul.
2 nye C.D.I boks uoriginal fra forskellige mærker.
2 uoriginale tændspoler samt 1 original.
Ny original tændningslås.
Afmontere den Blå/Sort ledning der gå op til tændningslåsen (tror det er dødmandsledning?)
Tænkte at køretøjet havde en sidestøttebens dødmandskontakt som PMX, men det har den ikke.
Har prøvet at trække en frisk stelledning og sikringen er OK.
El-start tager fint ved, har pillet tændrør ud så el-start kan turne motor hurtigere.
En ting jeg har bemærket jeg ikke kunne komme helt ind til er de 3 stikben til olieniveau sensor er irret, prøvede at pille den af og rense med kontaktrens, men ville stadig ikke slå en gnist (ved ikke om den har lavt olie advarsel engine cut off)
Olielampen lyser i ca. 5 sek. og går ud igen, så tænkte den virker som den skal.
Dødmandskontakten i h.s konsol virker umiddelbart også som den skal, den tænder og slukker (ENGINE OFF) på speedometer.
Er der nogen der har bud hva faen det kan være ???
Mit næste bud er den skal have ny ledningsnet...
Go' jul der ude
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 770 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 4.937
maj 2007
Følger: 54 Følgere: 55 Scootere: 3 Emner: 155 Svar: 5.617
Følger: 12 Følgere: 52 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.099
Har du haft gang i et multimeter for at tjekke de stumper inden du har udskiftet, eller er der bare udskiftet på mistanke ?
Hvis det var mig ville jeg montere alt det originale igen, og så tage den derfra - går ud fra maskinen kørte da den blev sat væk, måske har der været en mus på spil ?
T-rex 110cc ingen gnist