256 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

forbremse hængte. forbremse hængte.

godaften Sg

Står med det problem på min Piaggio New Typhoon at forbremse var begyndt at hænge en del, altså den blev ved med og gå på så forhjulet ikke kunne køre frit rundt, afmontere så kaliberen og skildte den ad, ( pånær det ene stempel) rensede og smurte de ting der skulle og monterede den så igen og den fik så tryk efter 5 tryk i håndtaget, men den gik så stadig på, endte så med og komme til den konklusion af stemplerne ikke trak tilbage, den ene kunne jeg nemt pumpe ud når kaliberen var afmonteret, den anden kan så ikke den kom kun lige 1.5cm ud når det hele var monteret og var tæt på umulig og trykke ind igen,

Jeg google så rundt og nogen mente det også kunne være grundet der er luft i systemet, så jeg tog og toppede bremsevæsken af, smed en gennemsigtig slange på, og efter jeg havde det ene stempel ude for at rense og lige smøre det med noget nyt bremsevæske så var der jo sjovt nok en del luft i systemet, så jeg fik den gennemsigtige slange på og trykkede håndtaget ind 3 gange og holdte håndtaget i bund på 3, løsnede så udluftningskruen imens håndtaget var i bund, ventede nogen 5sek og strammede den så igen og slap håndtaget det har jeg simpelthen gjort nogen 40-50 gange, og har kørt nogle 200ml cirka af bremsevæske igennem det system, og der kommer ikke flere luft bobler ud men der er stadig intet tryk i forbremsen

eneste jeg kan tænke mig til er det ene stempel der muligvis er irret/rustet inden bag ved som gør den ikke kan køre ordentligt ind og ud, og nu hvor jeg har sluppet det tryk der var før kan den ikke danne nyt da de sidder så fast der nede??? men jeg har virkelig ingen ide

Jeg har garanteret fucket noget op, så i må med glæde svine mig til for jeg er helt væk med hvad jeg skal gøre nu

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forbremse hængte.
  • #1   3. apr Din forbremser slange … sætter spændt indtil din forgaffel osv , du ved så du har styr på slangen , , du ved nogen sætter en slags spænde bånd på eller noget i den stil med gummi rundt på det sted på slangen også spænder de det fast osv ,. Har du gjort det

• #2   3. apr for at være sikker på det du mener , i teksten , så har du det problem nu at din Forbremser den ikke trykker på skivebremsen længer efter du har haft dem adskildt …. Er det rigtig

Link lige hvad type bremsevæske du bruger …. Og den flaske du tager bremsevæsken fra , har du i tidernes morgen taget fra den flaske før eller var din flaske bremsevæske en Uåbnet flaske

He he også ikke mindst
    Så nu har vel ikke gjort det forbudte , selv om 99% ud af 100 som arbejder med bremsevæske faktisk gør det gør lige før de hælder bremsevæske i beholderen .

Kan du gætte hvad jeg mener

• #3   3. apr Startede med og skille den ad fordi efter forbremsen blev aktiveret så gik bremseklodserne stadig på bremseskiven som gjorde forhjulet ikke kunne køre frit rundt samt og topfarten blev lavere,

Efter jeg skilte den ad(lige pånær begge stemplerne) rensede den og smurte diverse ting så monterede jeg den igen og den blev så ved med og gå på bremseskiven, så endte jeg med og tænke stemplerne ikke trak sig frem og tilbage ordentligt, så prøvede og få dem ud, og så en på yt bare trykke bremsehåndtaget ind hvor stemplerne røg ud, den ene af dem gjorde, og det andet blev siddende fast og var ikke til og rykke på, på nogen måde, Rensede så det ene stempel jeg kunne få ud og smurte det med (Ny) bremsevæske og satte det tilbage i og begyndte så og udlufte osv pga den havde trukket luft ind efter det ene stempel var ude og nu er der intet tryk i overhovedet, der er ingen luftbobler i slangen ved udluftning, og kan ikke se nogen utæthed heller

Bremsevæske er Bosch Dot 4 Ny og uåbnet lige købt idag https://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi/bremsevaeske-og-rens/bosch-bremsevaeske-dot-4-0-5-liter/n-495911438/pn-233685140/

og har ikke rørt noget omkring det spændebåndm gummidut du snakker om, slangen er dog std så tænker nok den stadig sidder på

og ved ikke lige hvad du mener med det sidste........

• #4   3. apr Prøv at udlufte den oppe ved masteren, der plejer at kunne gemme sig luft deroppe hvis systemet har været tom.

Pump og hold tryk, og løsen så Banjo bolten på masteren.
    Husk der er tryk på systemet så det sprøjter ud over det hele, jeg plejer at vikle en klud omkring.

Det gør du nogle gange til der ikke er mere luft i masteren.

• #5   3. apr det er et forsøg værd, er hjemme om en times tid så kan lige melde tilbage der smiley

er det så også sådan den kobberskive (SKAL) udskiftes eller?

• #6   3. apr Normalt kan man godt slippe for at skifte pakningerne smiley

• #7   3. apr yes jamen det virkede og der er nu tryk i, dog går den så stadig på bremseskiven så jeg må vel have kaliberen af og stemplerne må jeg have ud og rense...... med noget 2000vådslibe og lige tjekke de gummi ringe også

men så ved jeg det hvis der ikke er tryk i efter jeg får sat stemplerne i igen

Tusind tak smiley

nogen forslag til og fjerne de beskidte/irret stempler, har set nogen bare smide en masse top hoveder ned i sammen med en Umbraco nøgle til og dreje den fri

samt en der giorde det samme dog Isted for en en Umbraco nøgle havde de en forlænger på en slagnøgle til og kører, som jeg ville prøve

• #8   3. apr har fået dem ud, krævede bare nogen Shims/wedges jeg kunne ligge ind som stemplerne kunne press op af og så måtte jeg lige bruge det trik med nogen store Umbraco bits og stikke ind i stemplet og så køre den rundt med min slagnøgle smiley

har også givet stemplerne en smule med 2000korn vådslibe til og få det skidt og snavs af som ikke kom af med bremserens, så skal bare lige have smurt stemplerne med noget bremsevæske og smidt dem i igen og så skal jeg jo selfølgelig så til og udlufte igen fra starten af........

• #10   3. apr har fået samlet det hele igen efter rengøring og smørelse, stemplerne har jeg også givet lidt med 2000 korn vådslib til og fjerne det snavs og ir bremserens ikke kunne, har også udluftet både oppe og nede.

der er tryk i , syntes ikke der er lige så meget som det var før men den bremser stadig fint ,(og det er vel bare fordi der gemmer sig en luft boble eller 2 et sted) og så går bremseklodserne stadig på bremseskiven uden bremsegrebet er trykket ind, som så gør forhjulet ikke kan køre frit rundt, Kan simpelthen ikke se hvad problemet skulle være nu, med mindre det er bremseskiven som skulle være skæv???

Nogen ideer???????

• #11   3. apr Du har ikke rystet flasken som alle stort set gør så

Og godt nok du ikke har noget spændt rundt om slangen for det giver nemlig det samme som hvis du laver tryk med håndtaget …..

• #12   4. apr Nejnej har jeg ikke rystet da jeg tænkte det bare vil skabe bobler i væsken

• #13   4. apr Korrekt …. Det laver luft bobler i væsken , Men det satme mange som lige hurtig før de åbner den åbner den så ryster de satme den lille flaske så meget at man næsten er bange både tekst og skrift står forket bag efter

• #14   6. apr https://www.youtube.com/watch?v=AFX8jIDVfz0

https://www.youtube.com/watch?v=1a3Mk0AMqKo&t=1s
    Den sidste video har helt klart den bedste metode til at udlufte forbremsen.
    Det har aldrig fejlet for mig.

• #15   6. apr Sidder kaliberen rigtigt i forhold til skiven?

• #16   6. apr #14 Tak Tak, syntes nu egentlig også det mere eller mindre det samme jeg har gjort dog kører mit forhjul ikke lige så frit rundt som dit gjorde på videoen........

#15Hvordan mener du?

• #17   6. apr Hvis du løsner kaliberen lidt, går det hele så løsere? Eller sidder kaliberen fast på skiven?

• #18   8. apr Altså når jeg skal have afmonteret kaliberen så sidder den fast på skiven så jeg skal vrikke den lidt frem og tilbage før den kommer af men det er vel normalt nok eller ?

• #19   8. apr #16
    Hvis det er helt nye klodser, så skal de nok bare køres til et par km, for at de kører helt frit.

Den hurtigste måde at få luft op fra bremseslangen og caliberen, det er et par ture på brosten.

• #20   8. apr Har bare genbrugt de gamle og lige renset dem, syntes ikke de så, så slemme ud igen så det burde ikke være derfor

• #21   8. apr Har du byttet rundt på dem?
    I så fald, så skal du bytte tilbage igen.

• #22   8. apr Nejnej de er monteret korrekt.

men det er måske ikke så slemt igen, Altså hvis jeg løfter hjulet og jeg drejer det rundt så hårdt/hurtigt jeg kan så stopper den måske efter 2.5 omgang så det jo ikke fordi det er et stort problem mere før gik den jo meget stramt som gjorde den irriterende og kører frem og tilbage ved parkering og topfart lå på 29-31 hvor den nu er oppe på 36-37 igen så skulle måske bare lade den være som den er nu smiley

Kommentér på:
forbremse hængte.

Annonce