{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
412 visninger | Oprettet:

Thomas L
Thomas L
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

ingn gnist på aprillia rs50 {{forumTopicSubject}}

Hejsa, sidder med et problem. En aprillia rs50, der er ingen gnist på tændrør. hvor kan fejlen ligge ?

Jeg har hele tiden tjekket gnisten ved at holde tændledningen ind til topstykket så der er ordentlig stel, dvs tændrørshætte og tændrør skal i ikke sige jeg skal skifte da det er uoverflødigt pt. Jeg har hørt og noget der hedder statoren på de nyere knallerter der kan være gået, men hvor sidder den, ville osse gerne vide hvordan jeg kan måle de foskellige komponeneter ud, såsom tændespole, cdi modul osv. Nede fra svingehjulet går der 3 ledninger op, en rød, en hvid, en grøn som er loddet på forskelleige steder nede på de forskellige spoler, hvad er de enkelte til. endelig går der en gul en ned til tændingen oppe fra tændingslåsen et sted. hvad gør den.... Men lige nu vil jeg gerne bare vide hvordan jeg kan måle det ud og finde fejlen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ingn gnist på aprillia rs50
  • #1   27. jul 2005 statoren sidder i modsatte side af vario.
    Den gule ledning er så den kan starte smiley
    Den røde mener jeg lader batteriet op. Den gule er til lyset, men kan fame ikke huske hvad den grønne er til!! :S

• #2   27. jul 2005 stator er bare et andet navn for de spoler der sidder inde bag svinghjulet.....
    men fejlen kan sq være hele vejen rundt....
    du må tjekkke alt fra en ende af...
    tjek evt. om der er lys i lygten når du træder kickstarteren.... for så virker statoren...

• #3   27. jul 2005 Michael L > Forkert, virker lyset kan det være at kun den spole som laver lys virker... Min stator er delt op i flere spoler... HVis der intet lys er, virker den spole ikke...

• Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    nov 2004

#4   27. jul 2005 okay hvilke ledning giver så signal til tændespolen ? alle 3 ledninger går jo op i den boks hvor tændledningen går ud fra ?? der skal jo komme nogle impulser i den ledning som fortæller nu skal du lave en gnist, ell. er jeg forkert på den, kan det være den grønne ?

• Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    nov 2004

#5   27. jul 2005 Hvor sidder cdi modulet påen rs50 ?

• Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    nov 2004

#6   27. jul 2005 Ikke flere der skriver smiley

Kommentér på:
ingn gnist på aprillia rs50

Annonce