ingn gnist på aprillia rs50 {{forumTopicSubject}}
Hejsa, sidder med et problem. En aprillia rs50, der er ingen gnist på tændrør. hvor kan fejlen ligge ?
Jeg har hele tiden tjekket gnisten ved at holde tændledningen ind til topstykket så der er ordentlig stel, dvs tændrørshætte og tændrør skal i ikke sige jeg skal skifte da det er uoverflødigt pt. Jeg har hørt og noget der hedder statoren på de nyere knallerter der kan være gået, men hvor sidder den, ville osse gerne vide hvordan jeg kan måle de foskellige komponeneter ud, såsom tændespole, cdi modul osv. Nede fra svingehjulet går der 3 ledninger op, en rød, en hvid, en grøn som er loddet på forskelleige steder nede på de forskellige spoler, hvad er de enkelte til. endelig går der en gul en ned til tændingen oppe fra tændingslåsen et sted. hvad gør den.... Men lige nu vil jeg gerne bare vide hvordan jeg kan måle det ud og finde fejlen?
apr 2004
Følger: 30 Følgere: 29 Scootere: 4 Emner: 148 Svar: 2.893
Den gule ledning er så den kan starte
Den røde mener jeg lader batteriet op. Den gule er til lyset, men kan fame ikke huske hvad den grønne er til!! :S
aug 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 2 Emner: 14 Svar: 138
men fejlen kan sq være hele vejen rundt....
du må tjekkke alt fra en ende af...
tjek evt. om der er lys i lygten når du træder kickstarteren.... for så virker statoren...
apr 2004
Følger: 30 Følgere: 29 Scootere: 4 Emner: 148 Svar: 2.893
nov 2004
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
nov 2004
nov 2004
ingn gnist på aprillia rs50